جنجال جدید دونالد ترامپ؛ اعلام کنار گذاشتن رئیس دفتر از طریق توئیتر

جنجال جدید دونالد ترامپ؛ اعلام کنار گذاشتن رئیس دفتر از طریق توئیتر

رینس پریبس، رئیس دفتر دونالد ترامپ، در عصر روز جمعه، ششم مردادماه در ملا عام از خودروی کاروان همراهان رئیس جمهوری آمریکا بیرون رانده شد.

این امر به دنبال انتشار توییت دونالد ترامپ، از تصمیم خود برای کنارگذاشتن رینس پریبس، رئیس دفتر خود و جانشینی او با ژنرال جان کلی، وزیر امنیت داخلی، روی داد.

رئیس جمهوری آمریکا، یک بار دیگر نه از طریق مجاری رسمی که با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «خوشحالم که به عرض عموم برسانم، ژنرال جان اف کلی رئیس دفتر جدید خواهد بود. او یک آمریکایی بزرگ است.»

00

هنگامی که آقای ترامپ در حال نوشتن این توئیت بود، دیگر نیروهای رسمی کاخ سفید شاهد خروج شتابزده ی پریبس از خودروی کاراوان همراه ریاست جمهوری بودند. پس از کنار گذاشته شدن، رینس پریبس به تنهایی محل را ترک کرد.

1

رئیس دفتر سابق آقای ترامپ در طی روزهای گذشته، از سوی مدیر ارتباطات جدید کاخ‌ سفید، آنتونی اسکارموچی به خبرچینی و افشا کننده اخبار داخل کاخ‌ سفید متهم شده بود. آقای اسکارموچی همچنین او را لحنی توهین آمیز، پارانوئیدِ روان پریش هم خطاب کرده بود.

2

راینس پریبس، پیش از ورود به کاخ سفید نقش مهمی در کارزارهای انتخاباتی آقای ترامپ داشت اما به گفته ناظران، وفاداری مطلق به آقای ترامپ نداشت. همین موضوع باعث شد تا از کاخ سفید کنار گذاشته شود.

3

این برکناری، نام آقای پریبس را به عنوان کسی ثبت خواهد کرد که کوتاه‌ ترین دوره حضور در پست رئیس دفتر رییس‌ جمهوران آمریکا در چند دهه گذشته داشته است.

7

بنا بر گزارش‌ ها، ژنرال جان کلی، کار خود به عنوان رئیس دفتر جدید را از دوشنبه آینده آغاز خواهد کرد.

4

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا، با بیش از ۳۴ میلیون فالوئر در توئیتر نه تنها یکی از پرمخاطب‌ ترین، بلکه یکی از  بحث برانگیزترین حساب‌ های کاربری جهان را دارد.

وی گاه و بیگاه از این اکانت برای بیان سخنانی استفاده می کند که مناسب یک مقام ارشد سیاسی نیست. جالب است بدانید به دنبال یک نظرسنجی در کشور آمریکا مشخص شد ۶۷ درصد از شهروندان این کشور پهناور با استفاده ترامپ از توییتر موافق نیستند. بیش از ۶۵ درصد از آن ها، توئیت‌ های رئیس جمهور را توهین‌ آمیز و ۵۲ درصد آن ها را خطرناک ارزیابی کرده اند.

با اینکه کاربران بسیاری درخواست انسداد این شناسه کاربری را دارند، اما توییتر می‌ گوید اکانت آقای ترامپ را مسدود نمی‌ کند.

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود