باکس آفیس هفته منتهی به ۸ مرداد؛ تازه واردها همچنان صدرنشین می مانند

باکس آفیس هفته منتهی به ۸ مرداد؛ تازه واردها همچنان صدرنشین می مانند

دو فیلم تازه وارد در این هفته نیز توانستند حضور خود در صدر باکس آفیس آخر هفته را حفظ کنند. در رتبه ی اول باکس آفیس این هفته فیلم حماسی- جنگی «دانکرک» (Dunkirk) جدیدترین ساخته ی کارگردان صاحب سبک سینمای هالیوود، کریستوفر نولان قرار دارد که علی رغم کاهش ۴۴.۳ درصدی در میزان استقبال تماشاگران، باز توانسته با ۲۸.۱ میلیون دلار فروش نام خود را به عنوان فیلم محبوب این روزها تثبیت کند. این فیلم با توجه به استقبال خوب تماشاگران و منتقدان روزهای خوشی را سپری می کند و تاکنون توانسته فروش داخلی خود را به ۱۰۲.۸ میلیون دلار برساند که بودجه ی ۱۰۰ دلاری فیلم را در همین دو هفته ی اول اکران و تنها در سینماهای داخلی ایالات متحده جبران کرده است.

در سطح جهانی این فیلم تاکنون ۲۳۴ میلیون دلار فروش داشته که عملکرد بسیار بهتری نسبت به فیلم قبلی نولان با عنوان «بین ستاره ای» (Interstellar) در ۱۰ روز اول اکران محسوب می شود.

xcvxc-w700

انیمیشن «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) نیز علی رغم انتقادهای تند منتقدان توانست در سه روز اول اکران خود ۲۵.۶ میلیون دلار فروش داشته و در مکان دوم باکس آفیس هفته قرار گیرد. علی رغم نظرات منفی و تند نسبت به فیلم، خانواده ها پس از گذشت یک ماه از اکران انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» (Despicable Me 3) انتخاب دیگری در این ژانر نداشته و ناگزیر این فیلم را همراه فرزندانشان به نظاره نشستند.

بدون شک اگر نظرات منتقدان در مورد این فیلم مثبت می بود موفقیت تجاری فیلم تضمین می شد. ولی میزان فروش نسبتاً خوب این انیمیشن در سه روز اول اکران نشان داد که فیلم هایی که برای بخش زیادی از جامعه ساخته می شوند همواره و در هر شرایطی با استقبال مواجه خواهند شد. کمپانی سونی برای ساخت این انیمیشن ۵۰ میلیون دلار هزینه کرده و به نظر می رسد که انیمیشن «فیلم ایموجی» برای این کمپانی سودآور خواهد بود.

maxresdefault-w700

در مکان سوم باکس آفیس هفته فیلم کمدی «سفر دختران» (Girls Trip) قرار دارد که در هفته ی دوم اکران خود به فروشی معادل ۲۰ میلیون دلار دست یافته است که علیرغم کاهش ۳۵.۶ درصدی در میازان استقبال تماشاگران باز هم رقم خوبی به نظر می رسد. فیلم «سفر دختران» فروش داخلی خود را به ۶۵.۵ میلیون دلار رسانده که بسیار فراتر از بودجه ی ۱۹ میلیون دلاری ساخت فیلم است.

فیلم اکشن و تازه اکران شده ی «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) با بازی شارلیز ترون به عنوان یک مامور ویژه ی سرویس ام آی ۶ که برای بازپس گیری یک سری اطلاعات سری دزدیده شده مأمور می شود با ۱۸.۵ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران در رتبه ی چهارم باکس آفیس هفته ایستاده است. این میزان فروش، علی رغم واکنش مثبت منتقدان به فیلم کمی کمتر از مقدار برآوردها بود که می توان حضور فیلم فوق العاده ای مانند «دانکرک» بر پرده ی سینماها را در این امر موثر دانست. خبر خوب برای کمپانی سازنده این است که بودجه ی ساخت این فیلم تنها ۳۰ میلیون دلار بوده و به نظر می رسد که فیلم «بلوند اتمی» برای کمپانی فوکوس فیچرز یک موفقیت تجاری باشد.

atomic-blonde-2-w700

در مکان پنجم باکس آفیس هفته فیلم «مرد عنکبوتی:بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) قرار دارد که با فروش ۱۳.۴ میلیون دلاری این هفته توانسته فروش کلی خود در سینماهای داخلی ایالات متحده را به ۲۷۸.۳ میلیون دلار برساند که این فیلم را در رتبه ی چهارم فیلم های پرفروش سال ۲۰۱۷ تاکنون قرار می دهد.

فیلم حماسی «نبرد برای سیاره میمون ها» (War for the Planet of the Apes) نیز با ۱۰.۳ میلیون فروش در هفته ی سوم اکران خود در رتبه ی ششم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش داخلی خود را به ۱۱۸.۶ میلیون دلار رسانده است.

apes-1_1-w700

انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و با فروش ۷.۷ میلیون دلاری خود در هفته ی گذشته فروش کلی داخلی خود را به ۲۳۰.۴ میلیون دلار رسانده است.

در مکان هشتم باکس آفیس هفته نیز فیلم «والرین» (Valerian) قرار دارد که در هفته ی دوم اکران خود تنها ۶.۸ میلیون دلار فروش داشته و فروش خود در سینماهای داخلی ایالات متحده را به ۳۰.۶ میلیون دلار افزایش داده است.

valerian_1280-w700

فیلم «بچه راننده» (Baby Driver) به کارگردانی ادگار رایت با فروشی معادل ۴ میلیون دلار و فروش کلی داخلی ۹۲ میلیون دلار در مکان نهم باکس آفیس هفته قرار دارد.

«زن شگفت انگیز» (Wonder Woman)، فیلم پرفروش کمپانی دی سی که از ماه ژوئن گذشته همچنان در میان ۱۰ فیلم پرفروش هفته قرار داشته نیز با ۳.۵ دلار فروش در هفته ی گذشته توانسته در مکان دهم باکس آفیس قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به رقم خیره کننده ی ۳۹۵.۴ میلیون دلار برساند.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود