فیلم های ترسناک جدیدی که در ماه های منتهی به جشن هالووین منتشر خواهند شد

فیلم های ترسناک جدیدی که در ماه های منتهی به جشن هالووین منتشر خواهند شد

شاید این روزها دیگر مانند گذشته بازار فیلم های ترسناک داغ نباشد و از عصر طلایی فیلم های ترسناک فاصله گرفته باشیم اما این بدان معنا نخواهد بود که این فیلم های طرفداران خود را از دست داده اند. اگر چه این روزها همه منتظر انتشار فصل دوم سریال «چیزهای عجیب» (Stranger Things) هستند اما علاوه بر فیلم های ترسناکی مانند «بیگانه: پیمان» (Alien: Covenant)، فیلم «Wish Upon»، «در شب می آید» (It Comes At Night) و «عمق ۴۷ متری» (۴۷ Meters Down) که تاکنون اکران شده اند فیلم های دیگری نیز در ژانر ترسناک تا جشن هالووین در ماه اکتبر منتشر خواهند شد که برخی از آن ها بسیار جذاب بوده و بدون شک ارزش وقت گذاشتن و دیده شدن خواهند داشت.

به همین دلیل در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با برخی از این فیلم های ژانر وحشت که در ادامه ی سال و تا جشن هالووین پخش خواهند شد آشنا کنیم.

۱- فرقه چاکی- ۳ اکتبر (۱۱ مهر)

curse-of-chucky-w700

فیلم ترسناک «فرقه چاکی» (Cult of Chucky) عروسکی قاتل را نشان می دهد که شما به هیچ عنوان نمی توانید جلوی او را بگیرید. این فیلم که دنباله ی فیلم اول این فرانچایز در سال ۱۹۸۸ با نام «بازی بچگانه» (Child’s Play) است که تاکنون ۶ دنباله از آن ساخته شده و فیلم «فرقه چاکی» دنباله ی بعدی آن خواهد بود. در همه ی این فیلم ها یک عروسک بی رحم و خونسرد موجبات مرگ افراد را بدون کوچک ترین درنگ و ترحمی فراهم می آورد. در واقع فیلم «فرقه چاکی» دنباله ی «نفرین چاکی» (Curse of Chucky) ساخته ی سال ۲۰۱۳ است که داستان زنی روان پریش و بیمار در یک مرکز درمانی بیماران روانی را روایت می کند که یک عروسک به وی به عنوان هدیه داده می شود که در نهایت مشخص می گردد این عروسک قاتلی بالفطره و بیرحم است.

کسانی که از طرفداران این فرانچایز هستند باید حتما این فیلم را تماشا کنند. در این قسمت بار دیگر شاهد حضور شخصیت الکس وینسنت (با بازی اندی بارکلی) خواهیم بود که قربانی اصلی چاکی در «بازی بچگانه» و همچنین همسر وی، تیفانی (با بازی جنیفر تیلی) که برای اولین بار در فیلم «عروس چاکی» (Bride of Chucky) در سال ۱۹۹۸ معرفی شد خواهیم بود. فیونا دوریف نیز که در فیلم «نفرین چاکی» بازی کرده بود نقش یک زن جوان به نام نیکا پیرس را بازی خواهد کرد. این فیلم قرار است ملغمه ای از آن چه باشد که در قسمت های قبلی فرانچایز «چاکی» دیده ایم.

۲- بهتره چشماتو باز کنی- ۶ اکتبر (۱۴ مهر)

betterwatchout-w700

فیلم ترسناک «بهتره چشماتو باز کنی» (Better Watch Out) داستان یک پرستار بچه جوان به نام اشلی (با بازی اولیویا دیانگ) را در یکی از شب های شاد کریسمس روایت می کند که مجبور می شود از خود و یک نوجوان ۱۲ ساله به نام لوک (با بازی لوی میلر) در برابر افراد مزاحمی که قصد ورود به خانه ی آن ها دارند تا پای جان محافظت کند. این فیلم با نظرات جنجالی منتقدان روبرو شده و در سایت روتن تومیتوز نیز نمره ی باور نکردنی ۹۱ را دریافت کرده است.

سایت ورایتی نیز فیلم «بهتره چشماتو باز کنی» را یک فیلم محبوب در میان برخی از گروه های جامعه دانسته و ادعا کرده که این فیلم بدون شک به یکی از آن فیلم های ماندگار با تم کریسمس تبدیل خواهد شد که افرادی که می خواهند تعطیلات کریسمس غیرمعمول و نا راحتی داشته باشند از دیدن ان لذت خواهند برد. کریس پکوور که یک کارگردان تازه کار است کارگردانی و نویسندگی فیلم ترسناک «بهتره چشماتو باز کنی» را بر عهده داشته و به نظر می رسد که در سال های آینده و در سینمای وحشت خبرهای بیشتری از این کارگردان نوپا خواهیم شنید.

۳- جنون ۱۳- ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر)

dementia-13-w700

آخرین پروژه سینمایی ریچارد لی مَی در ژانر وحشت با عنوان «جنون ۱۳» (Dementia 13) بی پروایانه به سراغ یک موضوع حساس و خاص رفته است و سعی دارد فیلم «جنون ۱۳» فرانسیس فورد کوپولا را بازسازی نماید. این بازسازی فیلم ترسناک کلاسیک ساخت کوپولا در سال ۱۹۶۳ که شروع کاری کوپولا در عرصه ی کارگردانی پروژه های سینمایی را رقم زد قصد دارد که جان تازه ای به فیلم وی ببخشد. انترتینمنت ویکی در مورد این فیم چنین نوشته است:” یک قاتل اسرارآمیز و خانواده ای پر از رمز و راز که همه در شبی پر از ترس و وحشت دور هم جمع می شوند. در این فیلم ژانر وحشت بازیگرانی مانند آنا ایزابل، ماریان نوشز، جولیا کامپنلی، کریستین رایان و چنینگ پیکت بازی خواهند کرد.

۴- روز مرگ مبارک- ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر)

happy-death-day-promo-w700

نظرتان چیست اگر روزهای موسوم به «Groundhog Day» (چند هفته مانده به شروع زمستان) را با ترس و وحشت آغاز کنید؟ فیلم ترسناک «روز مرگ مبارک» (Happy Death Day) چنین شرایطی را برای شما فراهم خواهد کرد. فیلم داستان یک زن جوان با بازی جسیکا روث را روایت می کند که مجبور می شود تولدش را بارها و بارها تکرار کند تا در نهایت بفهمد که چه کسی او را به قتل می رساند. این فیلم که توسط کمپانی «بلام هوس» (Blumhouse) با بودجه ای متوسط ساخته شده است با داستان پیچیده و جذاب خود مورد علاقه ی کسانی که انتظار فیلم های ترسناک را می کشند و به ویژه گروه سنی نوجوان خواهد بود. این فیلم توسط کریستوفر بی لاندون ساخته شده و بازیگرانی مانند جسیکا روث، ایزرائیل بروسارد، روبی مودین،راب ملو و آنیکا هریس در آن ایفای نقش خواهند کرد.

۵- صورت چرمی- ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر)

texas-chainsaw-massacre-leatherface-premium-format-300443-02-816x544-w700

یکی از فیلم های کلاسیک و شناخته شده ی ژانر وحشت بار دیگر در قالب فیلمی با عنوان «صورت چرمی» (Leatherface) به سینماها باز خواهد گشت که در واقع پیش درآمد فرانچایز «کشتار با اره برقی در تگزاس» (Texas Chainsaw Massacre) خواهد بود. این فیلم به جای این که سعی کند دنباله ی جدیدی از این فیلم کلاسیک باشد سعی دارد اتفاقاتی که سال ها قبل از داستان فیلم «کشتار با اره برقی در تگزاس» رخ داده است را به تصویر بکشد. سازندگان فیلم «صورت چرمی» سعی کرده اند داستان منحصر به فرد و اورجینالی برای آن بنویسند و فیلم داستان مرد جوان صورت چرمی را روایت می کند که قبل از تبدیل شدن به یک قاتل بیرحم زنجیره ای در ماجرای مرگ اسرارآمیز دختر یک کلانتر محلی گرفتار می شود.

به همین دلیل وی به مدت ۱۰ سال در یک مرکز روانی بستری شده اما در نهایت موفق به فرار می شود و سپس انتقام های وی آغاز می گردد و همزمان نیز کلانتر دیوانه که در جستجوی انتقام است قصد شکار صورت چرمی را دارد. تبدیل کردن صورت چرمی به یک قهرمان نیمه مهربان و دلسوز تغییر جالب و تاثیر گذاری در داستان فیلم خواهد بود و الکساندر بوستیلو و جولین مائوری به عنوان کارگردانان فیلم «صورت چرمی» زاویه ی جالبی را برای روایت داستان انتخاب نموده اند. در این فیلم بازیگر مشهوری مانند استفن دورف همراه با لیلی تیلور، سم استرایک، جیمز بلور و فین جونز بازی خواهند کرد.

۶- مرد برفی- ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر)

MV5BOWM1Y2U1ZTMtM2Y2MS00ZjQwLWEzNjctMmNlNmY2M2QyMzQ4L2ltYWdlL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyNDcxNzU3MTE@._V1_-w700

تبدیل کردن چیزی دوست داشتنی به چیزی ترسناک و وحشت آور نشان دهنده ی یک فیلم ترسناک خوش ساخت و قابل دفاع است و به لطف فیلم «مرد برفی» (The Snowman) نگاه همیشگی تان به یک روز برفی برای همیشه تغییر خواهد کرد. این فیلم که بر اساس رمانی با همین نام نوشته ی جو نزبو در ژانر وحشت ساخته شده است بر روی داستان غیب شدن اسرارآمیز یک شخص استوار است که پس از پیدا شدن شال گردن فرد گمشده دور گردن مرد برفی شرایط به سرعت تغییر کرده و کابوس آغاز می شود.

با مشخص شدن این موضوع، پای پلیس وسط آمده و آن ها در می یابند که میان این قضیه و اتفاقاتی که سال ها پیش برای گروهی از دختران اتفاق افتاده رابطه ای وجود دارد. کارگردانی فیلم «مرد برفی» را روماس آلفردسون بر عهده داشته و مایک فاسبندر به عنوان کارآگاه و شخصیت اصلی داستان همراه با ربکا فرگوسون، جیمز دی آرکی، کلویی سوینگی، جی کی سیمون و توبی جونز در آن ایفای نقش خواهند کرد.

۷- اره برقی- ۲۷ اکتبر (۵ آبان)

Jigsaw-Poster-and-Comic-Con-Details-w700

فرانچایز «اره» (Saw) تاکنون از سل ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ هفت فیلم دلهره آور و مشمئز کننده را به طرفداران ژانر وحشت تقدیم کرده است و اکنون هشتمین قسمت از این مجموعه ی ترسناک سراسر وحشت و مملو از شکنجه های خوفناک، بار دیگر ترس را به خانه های طرفداران ژانر وحشت خواهد آورد. آخرین قسمت (تاکنون) از این فرانچایز با نام جدید «اره برقی» (Jigsaw) داستان یک قاتل اسرارآمیز و ناشناس و البته روانی دیگر را روایت می کند که گروهی از قربانیان را دور هم جمع کرده و از طریق بازی هایی که برایشان ترسیم کرده آن ها را شکنجه می دهد و در نهایت همه می بازند و غرق در خون خواهند شد.

در ادامه یک کارآگاه که مامور رسیدگی به این کشتار بی رحمانه است در می یابد که قاتلی که فرض می شده سال ها قبل مرده است در واقع زنده بوده و این اتفاقات اخیر با داستان فیلم های پیشین مجموعه در ارتباط است. این فیلم بدون شک ترسناک، مشمئز کننده و وحشتناک خواهد بود و با خواسته های طرفداران ژانر وحشت در ایام هالووین تناسب کامل خواهد داشت. فرانچایز «اره» راه را برای ساخت فیلم های ترسناک کوچک و با بودجه های متوسط رو به پایینِ امروزی هموار کردو به زودی برای بر سر گذاشتن تاج پادشاهی این ژانر باز خواهد گشت. این فیلم توسط مایکل و پیتر اسپیریگ کارگردانی شده و بازیگرانی مانند لارا واندروورت ، ماندلا ون پیبلز، بریتانی آلن و کلی بنِت در آن ایفای نقش خواهند کرد.

۸- کشتار یکشنبه شب- ۳۱ اکتبر (۹ آبان)

sd-w700

اگر دنبال چیزی با داستان های سبک و شدیداً ترسناک با بودجه ی بسیار کم می گردید بدون شک فیلم «کشتار یکشنبه شب» (The Sunday Night Slaughter) بهترین انتخاب برای ایجاد رعب و وحشت در دلتان خواهد بود. این فیلم سه داستان مجزا را روایت خواهد کرد که از هر چیزی که در کتاب های این عنوان وجود داشته به بهترین نحو برای ترساندن تماشاگران استفاده کرده است؛ از آدمخواری گرفته تا نیمه خدایان و هیولاهایی که بر سر راه افراد قرار می گیرند. همه ی این داستان ها به نحوی به هم مرتبط هستند و همه در زمانی رخ می دهند که دنیا در یک ماه آینده نابود خواهد شد. در این فیلم کوری فلدمن که در بسیاری از فیلم های ژانر وحشت سال های اخیر بازی کرده است حضور دارد که شما را به یاد فیلم های دو دهه ی قبل این ژانر و داستان های ساده ی آن ها خواهد انداخت.

۹- سلسله خون- ۳۱ اکتبر (۹ آبان)

blood-dynasty-w700

کریس الکساندر سومین قسمت از مجموعه فیلم های ترسناک «ایرینا» (Irina) را با عنوان «سلسله خون» (Blood Dynasty) پس از دو قست قبلی به ترتیب با نام های «خون برای ایرینا» (Blood for Irina) و «ملکه خون» (Queen of Blood) ساخته است. این قسمت جدید به نظر می رسد که تماشاگران را به یاد فیلم های درجه ۲ و پر از خون ژانر وحشت خواهد انداخت. در این فیلم ایرینای ومپایر (با بازی شانا هنری) بار دیگر برای وحشت زده کردن یک زن جوان که در مهمانخانه ای رو به زوال اقامت دارد باز خواهد گشت. همچنین بازیگران دیگری مانند شریل سینگلتون، هالی رایوت و آندره بکر نیز در این فیلم حضور خواهند داشت.

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود