باکس آفیس هفته منتهی به ۲۲ مرداد؛ شروع نسبتاً خوب «آنابل: خلقت» در فرو ریختن «برج تاریک»

باکس آفیس هفته منتهی به ۲۲ مرداد؛ شروع نسبتاً خوب «آنابل: خلقت» در فرو ریختن «برج تاریک»

به لطف بازگشت یکی از بهترین فرانچایزهای ترسناک یک دهه ی اخیر، تابستان سینمایی سرد این روزهای گیشه در هالیوود کمی وضعیت بهتری پیدا کرد. اما اتفاق غیرمنتظره و تعجب برانگیزی در باکس آفیس هفته رخ نداد و همچنان فضای سردی بر سینماهای ایالات متحده حاکم است.

در رتبه ی اول باکس آفیس این هفته فیلم جدید «آنابل: خلقت» (Annabelle: Creation) قرار دارد که در سه هفته اول اکران خود به ۳۵ میلیون دلار فروش دست یافت. این فیلم که به داستان قبل از قسمت اول این فرانچایز با نام «آنابل» (Annabelle) که در سال ۲۰۱۴ اکران شد می پردازد در مقایسه با دیگر فیلم های این فرانچایز نظرات مثبت تری را از جانب منتقدین دریافت کرد که بدون شک در موفقیت تجاری آن در سه روز اول اکران نقش بسزایی داشت. این فیلم نیز مانند فیلم «احضار روح» (Conjuring) در زمان مناسبی اکران شده و همین موضوع باعث شد که با رقیب چندانی در گیشه ی تابستان مواجه نشود. تعدادی از فیلم های بزرگ سال با شکست های بدی مواجه شدند که در واقع این موضوع باعث شد میدان برای فیلم «آنابل: خلقت» عملاً خالی باشد.

البته باید بدانید که این میزان فروش در سه روز اول اکران در مقایسه با دیگر فیلم های این مجموعه کمترین مقدار بوده اما به نظر نمی رسد که شرایط برای فیلم «آنابل:خلقت» دشوار باشد. هزینه ی ساخت این فیلم ترسناک تنها ۱۵ میلیون دلار بوده و با توجه به فروش ۳۵ دلاری آن تنها در سه روز اول اکران و آن هم در سینماهای داخلی ایالات متحده باید گفت که تا همین جا هم فیلم «آنابل: خلقت» دو برابر بودجه ی تولید خود فروش داشته است. در حال حاضر فروش جهانی این فیلم ۷۱.۷ میلیون دلار بوده بنابراین به راحتی می توان گفت که سود خوبی از این فیلم در انتظار کمپانی برادران وارنر خواهد بود. از آن جایی که در چندین هفته ی روبرو فیلم چندان معروفی نیز وارد گیشه نمی شود به نظر می رسد که باید شاهد فروش نسبتاً خوب «آنابل: خلقت» در ادامه ی ماه آگوست بوده و این فیلم همچنان تا چند هفته در میان فیلم های برتر باکس آفیس هفته قرار داشته باشد.

در رتبه ی دوم باکس آفیس هفته فیلم حماسی تاریخی «دانکرک» (Dunkirk) قرار دارد که همچنان به فروش خوب خود ادامه می دهد. این فیلم در هفته ی گذشته ۱۱.۴ میلیون دلار فروش داشته و رقم فروش کلی خود در سینماهای داخلی ایالات متحده را به ۱۵۳.۷ میلیون دلار رسانده است.

انیمیشن جدید «عملیات آجیلی ۲:طبیعت دیوانه» (The Nut Job 2: Nutty By Nature)  نیز در رتبه ی سوم باکس آفیس هفته قرار دارد که در هفته ی اول اکران خود ۸.۹ میلیون دلار فروش داشته است. اگر چه این میزان فروش پایین تر از حد انتظار بود اما فروش نسبتا قابل قبولی به نظر می رسد. معمولاً فیلم های خانوادگی در باکس آفیس خوب عمل می کنند اما این یکی برای تاثیرگذاری بر سینماروها کار سخت تری خواهد داشت. این انیمیشن در زمانی به روی پرده رفته است که سینماروها دیگر شور و اشتیاق چندانی برای دیدن فیلم ها ندارند و منتقدان نیز نظرات خوبی در مورد این انیمیشن ارائه نداده اند.

فیلم «برج تاریک» (The Dark Tower) نیز که در هفته ی اول اکران خود در صدر باکس آفیس قرار گرفته بود در هفته ی دوم با تنها ۷.۸ میلیون دلار فروش به رتبه ی چهارم سقوط کرده است. جدید ترین فیلم اقتباسی از رمان های استفن کینگ، این هفته ۵۸.۹ درصد کاهش در تعداد تماشاگران خود را تجربه کرد. این فیلم در دو هفته ی اکران خود در سینماهای داخلی ایالات متحده ۳۴.۳ میلیون دلار فروش داشته است و علت فروش ناامید کننده ی آن دستکم در هفته ی دوم را می توان به تبلیغات منفی شخص به شخص کسانی دانست که از فیلم رضایت نداشتند. فیلم «برج تاریک» در خارج از ایالات متحده نیز با استقبال چندانی مواجه نشده و در کل توانسته تنها ۵۳.۶ میلیون دلار فروش داشته باشد.

با وجود اینکه بودجه ی ساخت این فیلم نسبتاً پایین و تنها ۶۰ میلیون دلار بوده است اما «برج تاریک» هنوز راه درازی برای رسیدن به مرحله سودآوری در پیش دارد و شرایط برای سازندگان این فیلم در حال حاضر مناسب به نظر نمی رسد.

در رتبه ی پنجم باکس آفیس فیلم انیمیشن «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) قرار دارد که با فروش ۶.۶ میلیون دلاری این هفته فروش کلی خود در سینماهای داخلی ایالات متحده را به ۶۳.۵ میلیون دلار رسانده است.

فیلم کمدی «سفر دختران» (Girls Trip) نبز همچنان تاثیر گذاری خود را بر سینماها نشان داده و ۶.۵ میلیون دلار فروش در هفته ی چهارم اکران فروش داخلی خود را به ۹۷.۱ میلیون دلار رسانده است.

در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته نیز فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) قرار دارد که با فروش ۶.۱ میلیون دلاری خود در این هفته، فروش کلی خود در سینماهای داخلی ایالات متحده را به ۳۰۶.۴ میلیون دلار رسانده است.

فیلم جدید هالی بری با عنوان «آدم ربایی» (Kidnap) نیز در دومین هفته ی اکران خود تنها ۵.۲ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود در سینماهای داخلی ایالات متحده را به ۱۹.۳ میلیون دلار رسانده است.

در رتبه ی نهم باکس آفیس هفته نیز فیلم درام «قصر شیشه ای» (The Glass Castle) قرار دارد که در سه روز اول اکران خود توانسته ۴.۸ میلیون دلار بفروشد.

تریلر جاسوسی «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) با بازی شارلیز ترون نیز در هفته ی سوم اکران خود ۴.۵ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی داخلی خود را به ۴۲.۸ میلیون دلار رسانده است.

منبع: screenrant
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود