فیلم های ترسناکی که به منبع الهام قاتلان در دنیای واقعی تبدیل شدند [قسمت دوم]

فیلم های ترسناکی که به منبع الهام قاتلان در دنیای واقعی تبدیل شدند [قسمت دوم]

همانطور که در قسمت اول این مطلب نیز گفته شد ممکن است تماشای یک فیلم تاثیر زیادی بر روی یک فرد و تصمیمات و فعالیت های او داشته باشد. اگر چه ممکن است این تاثیرات در اکثر مواقع مثبت و یا دستکم غیرمضر باشد اما فیلم های ژانر وحشت ممکن است چنان تماشاگر را تحت تاثیر قرار دهند که وی را به سمت ارتکاب قتل و اعمال شنیع به تقلید از شخصیت های این فیلم ها سوق دهد. این موضوع به اثبات رسیده و بارها قاتلان دنیای واقعی اعتراف کرده اند که در ارتکاب جنایاتشان از فیلم های ژانر وحشت الهام گرفته اند. در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را با تعداد دیگری از فیلم هایی که الهام بخش قاتلان در دنیای واقعی بوده اند آشنا کنیم. با ادامه ی این مطلب همراه باشید.

۶- روانی آمریکایی

فیلم «روانی آمریکایی» (American Psycho) با نام هشدار دهنده خود و داستانی ترسناک یکی از فیلم هایی است که قاتلان خوفناک بسیاری در زندگی واقعی از آن الهام گرفته اند. برایان داگلاس وایت ۱۹ ساله بعد از جدایی از نامزدش در سال ۲۰۱۲ نیز از داستان این فیلم الهام گرفته بود. در این فیلم کریستین بیل نقش یک عاشق دلشکسته به نام پاتریک بیتمن را بازی می کند و برایان داگلاس نیز همانند او در دنیای واقعی با استفاده از تبر مادر نامزد سابق خود دزیره استپرفن و نامزد جدید او را به قتل می رساند. در هنگام قتل، آنجلا کیم استپرفن ۴۶ ساله و جیکوب لی برنز ۱۹ ساله در خواب بودند. برایان کمی قبل از اقدام به قتل های خود در کامنتی در حساب فیسبوک خود گفته بود:” دوست دارم دختران را تکه تکه کنم. آیا الان گفتم که دیوانه شده ام؟”.

جمله ی آخر وی همه را به یاد یکی از دیالوگ های ماندگار فیلم «روانی آمریکایی» می انداخت که در آن بیتمن می گوید:” آیا می دانستی که من کاملاً دیوانه هستم؟”.بر اساس گزارش ها در زمان قتل خود دزیره نیز در خانه حضور داشته اما مشخص نیست که آیا وایت می خواسته او را نیز بکشد یا خیر. خوشبختانه وی توانست از مهلکه بگریزد و با پلیس تماس بگیرد. وقتی که مامورین پلیس به محل اقامت خانواده ی استپرفن رسیدند جسد برایان داگلاس را پیدا کردند که با اسلحه خودکشی کرده بود.

۷- اره

و اکنون رسیدیم به فیلمی که با دنباله های فراوان داستان شخصی را روایت می کند که قربانیانش را در طی یک بازی ترسناک و پر از درد و وحشت آهسته آهسته به سوی مرگ سوق می دهد در حالی که کورسوی امیدی واهی را برای وی باز می گذارد: اره. متیو تینلینگ ۲۵ ساله اهل لندن یکی از طرفداران مجموعه فیلم های ترسناک «اره» (Saw) بود که با قتل همسایه ی ۴۵ ساله اش به نام ریچارد همیلتون در سال ۲۰۱۲ به شهرت رسید. در یک شکنجه ی دردناک که از آن به عملی «وحشیانه و طولانی» یاد شده و کاملاً از روی داستان فیلم «اره» کپی برداری شده بود، تینلینگ ضربات متعددی را با چاقو به قربانی خود وارد کرده و سپس در حالی که ریچارد همیلتون هنوز زنده بود ستون فقرات او را مانند یک قصاب بیرون می کشد.

انگیزه ی او از این شکنجه ی وحشیانه این بود که همیلتون کد عبور حساب بانکی خود را که تنها ۳۱۱ دلار در آن پس انداز کرده بود به تینلینگ بدهد و وقتی که در نهایت در نتیجه ی شکنجه های تینلینگ کد عبور را به وی داد،تینلینگ سپرده ی قربانی خود را برداشته و صرف خرید کوکائین نمود. مامورین پلیس پس از دستگیری تینلینگ در رختخواب او یک نسخه ی دی وی دی از پنجمین  قسمت از مجموعه فیلم های «اره» پیدا کردند که بعدها مشخص شد تینلینگ در شکنجه ی قربانی خود دقیقاً از روی حوادث این فیلم کپی برداری کرده است. تینلینگ به حبس ابد محکوم شد و دستکم باید ۳۰ سال را در زندان بگذراند.

تیموتی پونتیوس،قاضی پرونده در جلسه دادگاه خطاب به تینلینگ چنین گفت:” تو در حین حمله ۱۷ ضربه به قربانی وارد کردی که به طور ویژه برای صدمه رساندن به ستون فقرات انجام شده و فلج شدن و مرگ قربانی را به دنبال داشت، دقیقاً همان چیزی که در نسخه ی دی وی دی [فیلم] دیده می شود. این که این صحنه در «اره ها ۵» یا دیگر قسمت ها باشد یا نباشد اهمیتی ندارد. این چیزی بود که تو دیده بودی و از آن تقلید کردی”.

۸- جیغ

فیلم ترسناک کلاسیک «جیغ» (Scream) ساخته ی وس کراون با دنباله های فراوان و البته یک قتل در دنیای واقعی همراه شده است. تیری ژارادین ۲۴ ساله در سال ۲۰۰۱ یک دانش آموز دختر ۱۵ ساله به نام آلیسون کمبیر را که قبلاً با هم دوست شده بودند و با این بهانه که می خواهد با او حرف بزند و چند فیلم به او بدهد به خانه اش در گرپینس بلژیک کشاند. وقتی که ژارادین می خواست به دخترک دست بزند، آلیسون به او اعتراض کرده و مانع وی شد. در نتیجه ژارادین به حالت قهر به اتاق بغلی رفت و با یک ماسک ارواح دقیقاً شبیه آن چه که در فیلم «جیغ» دیده می شود بازگشت و بیش از ۳۰ ضربه ی چاقو به قربانی وارد کرد.

ژارادین جنازه ی آلیسون را روی تختخواب خود گذاشته و یک گل رُز در دهان او قرار داد و سپس در تماسی با پدر و یکی از همکارانش به ارتکاب قتل اعتراف کرد. وی بعدها اعتراف کرد که قتل را با الهام از فیلم «جیغ» و تحت تاثیر آن انجام داده است. ماموران پلیس گفته بودند که در ژارادین هیچ نشانه ای مشکلات روانی دیده نشده و وی هیچ سوء سابقه ای در اداره پلیس نداشته است. ژارادین در نهایت به حبس ابد محکوم شد.

۹- مصاحبه با خون آشام

در سال ۱۹۹۴، دانیل استرلینگ ۲۵ ساله پس از تماشای فیلم «مصاحبه با خون آشام» (Interview with the Vampire) سعی کرد نامزدش که ۸ سال از آشنایی آن ها می گذشت را به قتل برساند. استرلینگ همراه با نامزد ۲۳ ساله اش لیزا استلواگن در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۹۴ برای تماشای فیلم «مصاحبه با خون آشام» که در آن دو شخصیت مرد اصلی داستان یک دختر را به خون آشامی فناناپذیر تبدیل می کردند به سینما رفتند. در ساعات اول ۱۸ نوامبر وقتی لیزا از خواب بیدار شد استرلینگ را دید که به او خیره شده است. وقتی که از او پرسید موضوع از چه قرار است او پاسخ داد که می خواهد او را بکشد و خون او را بنوشد.

لیزا که این موضوع را نادیده گرفته و آن را شوخی می دانست بار دیگر دراز کشیده و به خواب رفت اما استرلینگ چند ساعت بعد با ۷ ضربه ی چاقو در ناحیه ی سینه و پشت نقشه ی خود را عملی کرد و به گفته ی خودش به مدت چند دقیقه از خون او نوشید. در کمال ناباوری لیزا زنده ماند اما استرلینگ ادعا می کرد که بیگناه است و می گفت که تخت تاثیر فیلم دست به این عمل وحشتناک زده است. وی در این باره چنین گفته است:” من تحت تاثیر فیلم قرار داشتم. از فیلم لذت بردم. اما نمی توانم اینجا بنشینم و فیلم را سرزنش کنم”.

۱۰- بازی کودکانه

فیلمی که به شدت نسل های زیادی را از عروسک ها ترساند فیلم ترسناک «بازی کودکانه» (Child’s Play) در سال ۱۹۸۸ بود که داستان یک عروسک خبیث به نام چاکی را روایت می کرد که روح یک قاتل سریالی مرده در او حلول کرده بود و دست به قتل های متعددی می زد و قبل از شلیک گلوله یا وارد کردن ضربه ی چاقوی خود قربانیانش را تا سرحد مرگ می ترساند. ۴ سال پس از اکران این فیلم، یک زن ۵۵ ساله به نام برنادت مک نیلی به همراه تعدادی از دوستانش که به آن ها «دارودسته ی دیوانه ی معتاد» گفته می شد یک دختر ۱۶ ساله به نام سوزان کاپر را ربوده، شکنجه کرده و در نهایت به قتل رساندند که یکی از وحشیانه ترین قتل های تاریخ بریتانیا شناخته شد.

در دسامبر سال ۱۹۹۲، مک نیلی دست به ربودن قربانی زده و پس از لخت کردن او را مجبور کرد که در داخل یک وان پر از مایع ضدعفونی کننده دراز بکشد. سپس او را مجبور کرد به نواری که مک نیلی از داستان فیلم «بازی کودکانه» و دیالوگ های چاکی در این فیلم تقلید کرده بود گوش دهد. در حالی که سوزان به نوارهای مک نیلی گوش می داد، همدستان مک نیلی او را کتک زده به تخت خواب بستند و مواد مخدر متعددی را به او تزریق کردند و در ادامه دندان های جلویی او را تماماً بیرون کشیدند. سپس جنازه ی وی پس از مرگ به یک منطقه ی جنگلی برده شده و در آتش انداخته شد. مک نیلی و سه نفر از  پنج همدست شیطان صفت او به حبس ابد محکوم شدند اما در سال ۲۰۱۲ دوران زندان مک نیلی به دستور یک قاضی کاهش یافت.

سه سال بعد و در سال ۲۰۱۵، به مک نیلی عفو مشروط داده شد و در گزارش زندان آمده بود که وی بسیار از کار خود شرمسار بوده و یک زندانی نمونه است. وی اکنون تحت یک نام جدید در منطقه ای نامشخص در شمالی غربی بریتانیا زندگی می کند اما هم سلولی های او در زندان آزادی مک نیلی را نابخردانه می دانند. یکی از آن ها آزادی او را یک «اشتباه شوک آور» دانسته و دیگری او را «خطرناک و مکار» خوانده است. یکی دیگر از هم سلولی های مک نیلی در این باره چنین گفته است:” هیچ انسانی نباید از هوایی که این حیوان از آن نفس می کشد استنشاق نماید…او می خواهد که مردم برایش دل بسوزانند اما او خطرناک است”.

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • باران❤️عاطفه تیر ۲۰, ۱۴۰۱

    من… فیلم روانی آمریکا… بازی کودکانه… همه قسمت های جیغ و مصاحبه با خوناشام و دیدم???خیلی ترسناک بود ولی من اهل وهم و خیال نیستم❤️❤️??