آزمایش قوی ترین بمب هسته ای جهان؛ آیا جنگ جهانی سوم در راه است؟

آزمایش قوی ترین بمب هسته ای جهان؛ آیا جنگ جهانی سوم در راه است؟

در بحبوحه ی تنش فزآینده ی بین ایالات متحده و کره شمالی، مقامات ارتش ایالات متحده تایید کرده اند که این کشور دومین پرتاب آزمایشی بمبی که خطرناک ترین بمب هسته ای تاریخ نامیده می شود را با موفقیت انجام داده است. به گفته ی این مقامات بمب جاذبه ای بی۶۱-۱۲ (B61-12 gravity bomb) با موفقیت آزمایش شده و تا سه سال آینده وارد مرحله ی تولید انبوه خواهد شد. این بمب در واقع قابلیت حرکت به سمت هدف را نداشته و توسط جت های جنگنده اف ۱۵ ای در در تاریخ ۸ ماه آگوست در صحرای نوادا رها شده اند.

این پرتاب برای بررسی عملکردهای غیر هسته ای این بمب و توانایی هواپیماها در حمل و پرتاب آن انجام گرفته است. اگر چه توانمندی های هسته ای این بمب غیرفعال شده بود اما این تست در واقع چیزی جز هشداری صریح به کیم جونگ اون نبوده است. به گفته سخنگوی مرکز اداره امنیت هسته ای ملی ایالات متحده:”  در تاریخ ۸ آگوست،بمب های جاذبه ای بی۶۱-۱۲، بدون کلاهک هسته ای توسط جت های جنگنده اف-۱۵ ای در منطقه ی تست تسلیحاتی تونوپا در نوادا انداخته شدند. این تست ها برای بررسی کارکردهای غیر هسته ای بمب و توانایی هواپیماها برای پرتاب آن انجام گرفته است”.

اولین تست این بمب در ماه مارس انجام گرفته بود و بدین ترتیب تولید انبوه آن برای مارس ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده و خیلی سریع جایگزین بمب های بی۶۱ خواهد شد. کارشناسان نظامی بر این باورند که دقت و قدرت های متغییر این بمب، خطر خسارات جانبی را کاهش داده و از کشته شدن بیشتر غیرنظامیان جلوگیری خواهد کرد. در انتهای این بمب دنباله های قرار داد که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده و اصابت دقیق آن به هدف را تضمین خواهد کرد. همچنین در این بمب مکانیزمی طراحی شده که قدرت انفجاری آن را تنظیم می کند. بدین ترتیب می توان قدرت انفجار آن را بین ۵۰.۰۰۰ تن تی ان تی تا کمتر از ۳۰۰ تن تی ان تی تنظیم نمود. همچنین این بمب را می توان روی جت های بمب افکن پنهانکار نیز نصب نمود.

بمب های بی۶۱ که در سال ۱۹۶۸ وارد سرویس نظامی شدند از اقلام هسته ای است که در طی برنامه ی ۳۰ ساله ی ایالات متحده با هزینه ی بالغ بر یک تریلیون دلار مدرن سازی خواهد شد. بعد از آزمایش های موشکی متعدد کره شمالی در ماه گذشته، دونالد ترامپ جراغ سبز خود را به تمامی ژنرال هایش نشان داده و آن ها نیز قصد دارند تمامی سلاح هایی که در سال های اخیر نتوانسته اند آزمایش کنند را تست نموده و بدین ترتیب جوابی قاطع به موشک پراکنی های کیم جونگ اون بدهند. بدین ترتیب باید گفت که جنگی سرد بین کره شمالی و ایالات متحده در حال شروع شده است که ممکن است مانند جنگ سرد سابق پایان خوشی نداشته باشد.

منبع: express
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • aa مهر ۲۱, ۱۳۹۶

    هه اینا نگران نابودی دنیا هستن.

  • مهران مهر ۲۱, ۱۳۹۶

    وحشتناکه

  • سجی آذر ۳۰, ۱۳۹۷

    باز هم تذکر میدم! قویترین بمبهای هسته‌ای جهان تزار و پوسایدون با قدرت حدود ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ برابر این بمب هستن. این بمب، با قدرت ۵۰ کیلوتن تو کلاس بمبای هسته‌ای جز ضعیفترین‌هاست نه قویترین.