نهنگ ۵۲ هرتزی ؛ «تنهاترین نهنگ دنیا» با نغمه های عاشقانه + ویدیو

نهنگ ۵۲ هرتزی ؛ «تنهاترین نهنگ دنیا» با نغمه های عاشقانه + ویدیو

شاید جالب باشد بدانید که نهنگ‌ها برای پیدا کردن جفت خود آواز سر می‌دهند. البته نه آوازی به سبک انسان‌ها، بلکه آوای موزونی که می‌تواند تا ده‌ها کلیومتر دورتر هم به گوش نهنگ‌های دیگر برسد. صدای برخی نهنگ ها می تواند به ۵۲ هرتز برسد، نهنگی که به آن نهنگ ۵۲ هرتزی می گویند و صدای نهنگ ۵۲ هرتزی مشهور مختص اوست. صدای نهنگ ۵۲ هرتزی آنقدر بلند است که هیچ نهنگ دیگری آن را نمی شوند و این تراژیک ترین داستان عاشقانه حیات وحش به نظر می رسد.

صدای نهنگ برخی نهنگ ها می تواند به 52 هرتز برسد، نهنگی که به آن نهنگ 52 هرتزی می گویند و صدای نهنگ 52 هرتزی مشهور مختص اوست.

البته صدای بیشتر نهنگ‌های باله حدود ۱۷ تا ۱۸ هرتز است، این در حالیست که نهنگی موسوم به نهنگ ۵۲ هرتزی صدایی به مراتب بالاتر و با فرکانس ۵۲ هرتز دارد و همین امر موجب شده تا از سایر نهنگ‌ها جدا افتاده و قادر به برقراری ارتباط با هم‌نوعان خود نباشد.

از بخت بد نهنگ ۵۲ هرتزی، سر دادن آواز در این فرکانس باعث می شود تا هیچ نهنگ دیگری قادر به شنیدن صدای آن نباشد و در نتیجه، هرگز موفق به یافتن جفت نمی شود و یکه و تنها باقی می ماند. عجیب تر آنکه نهنگ ۵۲ هرتزی در انتخاب مسیر مهاجرت خود هم هرگز مسیر سایر نهنگ ها را انتخاب نمی کند. در نتیجه، این وال ۵۲ هرتزی هرگز هیچ پاسخی برای نغمه های عاشقانه اش دریافت نمی کند.

نهنگ ۵۲ هرتزی به عنوان تنهاترین نهنگ جهان به زبانی صحبت می کند که تنها خود آن را می فهمد و بس! این موجود نخستین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی توسط تیمی از موسسه اقیانوس‌شناسی Woods Hole کشف شد. اکنون بیش از دو دهه است که دانشمندان در پی یافتن این نهنگ هستند که پیرو راه هم‌نوعان خود نیست و تاوانش را هم پس می دهد.

صدای نهنگ برخی نهنگ ها می تواند به 52 هرتز برسد، نهنگی که به آن نهنگ 52 هرتزی می گویند و صدای نهنگ 52 هرتزی مشهور مختص اوست.

برخی از کارشناسان گمانه‌زنی می کنند که شاید این موجود، ناقص الخلقه و یا دو رگه ای نادر باشد. عده ای دیگر اعتقاد دارند که نهنگ ۵۲ هرتزی شاید بازمانده ای از گونه ای منقرض شده باشد. دلایلی که منحصر به فرد بودن این وال ۵۲ هرتزی را تا حدی توجیه می کند!

جالب است بدانید که دانشمندان می گویند صدای این حیوان از زمان کشف تاکنون بم‌تر شده که در اثر بالا رفتن سن این حیوان است. البته هیچ‌ اطلاعاتی در مورد سن دقیق وال ۵۲ هرتزی در دست نیست اما فقط ۲۸ سال از زمان کشف او گذشته است.

گفتنی است که نهنگ ۵۲ هرتزی به رغم تنهایی سالم است. دکتر کیت استافورد، محقق آزمایشگاه ملی پستانداران دریایی سیاتل در گفتگو با نیویورک تایمز گفته، همین که این نهنگ در چنین شرایط دشواری دوام آورده است نشان می دهد که مشکلی ندارد.

«نهنگ آسمان»؛ هواپیمای سه طبقه ای متفاوت با قابلیت حمل ۷۵۵ مسافر

«نهنگ قاتل»؛ زیردریایی غول پیکر و بدون سرنشین بوئینگ در نیروی دریایی ایالات متحده

حتما مشتاق هستید تا صدای نهنگ ۵۲ هرتزی را بشنوید. اگر این طور است توصیه می کنیم تا ویدئوی زیر را ببینید.

همچنین شاید برایتان جالب باشد بدانید که صدای نهنگ ۵۲ هرتزی چگونه به گوش انسان می رسد؟ برای این منظور توصیه می کنیم تا ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

در آخر هم از شما دعوت می کنیم تا قطعه موسیقی بسیار زیبای  Whale – iday که توسط یک گروه روسی ساخته شده و موزیک‌ویدئویی که توسط Pstereo ساخته شده است را در زیر ببینید، بشنوید و آوای تنهاترین نهنگ دنیا را در  پس زمینه آهنگ حس کنید و لذت ببرید.

مطالب مرتبط
۱۶ نظر

ورود

  • MUHAMMAD NOROUZI آبان ۹, ۱۳۹۶

    و چه زیبایی عمیقی، من آهنگ های نیو ایج زیادی گوش دادم اما باید اعتراف کنم، این آهنگ حس فوق العاده ای داشت. ممنون از شما. ممنون از این اشتراک شما. ممنون که این زیبایی رو تقسیم کردید.

  • poorya_2 آبان ۱۲, ۱۳۹۶

    ممنون ، مطلب جالب و موسیقی زیبایی بود

  • امین آبان ۲۰, ۱۳۹۶

    موسیقیش عالی بود و داستانش هم جالب بود بیچاره نهنگه

  • نازيلا دی ۱۳, ۱۳۹۶

    واقعا موسیقی جالبی بود خیلی دلم برای نهنگه سوخت

  • Yyy خرداد ۱۶, ۱۳۹۷

    وای واقعا دلم سوخت چقدر غم انگیز بود???

  • سروش خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

    واقعا که من اولین باره این موضوعو خوندم و خیلی برام شگفت انگیز بود و واقعا منو به فکر انداخت واقعا این اسم که نغمه های عاشقانه تنها ترین نهنگ دنیارو روش گذاشتین واقعا قشنگه تنها و تنها تو این دنیا

  • ثمین مرداد ۱۱, ۱۳۹۷

    کاش میتونستم برم پیشش.بغلش کنم?بوسش کنم?الهی بمیرم براش?چرا آخهههه چرا ?

    • محمد اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰

      خیلی غم انگیز بود واقعا ادم رو به فکر فرو میبره
      نهنگ های ۵۲ هرتزی کمی در زندگی ما انسان ها وجود ندارند !!

    • علیرضا مرداد ۲۹, ۱۴۰۱

      ?????

  • محمد تیر ۲۲, ۱۳۹۸

    واقعا جالب و تاثیر گذار بود❤

  • علی خاکزادی مرداد ۱, ۱۴۰۱

    واقعا از مطالبتون و موسیقی انتهایی لذت بردم سپاس

  • محمد شهریور ۱۷, ۱۴۰۱

    سلام ی کاریش بکنین نجاتش بدین حالم اصلا خوب نیس خواهش میکنم توروخدا ?

  • ناشناس آذر ۲, ۱۴۰۱

    اگر یه حیوون جمو جور بود و تو خشکی بود بخدا قسم میاوردمش خونه
    چون که من هم مثل این نهنگ کسی صدام رو نمیشنوهههه
    و بار ها شکست عشقی خوردم

  • روزگار آذر ۲, ۱۴۰۱

    اگر جمو جور بود توی خشکی بود بخدا قسم می بردمش خونه
    چون مثل خودمه هییی روزگار منم مثلش صد بار شکست عشقی خوردم

  • Mahdisa اسفند ۶, ۱۴۰۱

    ۵۲hzعزیزممممم

  • 52 مهر ۱۵, ۱۴۰۲

    وایی چقدر مظلومهه الهیی😭بابا یکاری کنین براشش