داستان سیاه پوشیدن بازیگران در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ چه بود؟

داستان سیاه پوشیدن بازیگران در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ چه بود؟

بالاخره مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ نیز برگزار شد و این مراسم نشان داد که علی رغم مشکلاتی که سال پیش برای زنان در هالیوود ایجاد شده بود، سالی موفق در انتظار این زنان خواهد بود و آن ها باید منتظر تکرار موفقیت خود در مراسم اسکار نیز باشند. فرش قرمز مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب همواره با حواشی و ترندهای جدیدی در لباس پوشیدن همراه بوده است اما مراسم آغازین مراسم گلدن گلوب امسال با یک شعار واحد تحت تاثیر قرار گرفت: ساکت نشین، بلند شو!

در مراسم گلدن گلوب روز یک شنبه هفتم ژانویه ۲۰۱۸، لباس های سیاه زنان شرکت کننده در مراسم با هدف مبارزه با تبعیضات جنسیتی و دفاع از کسانی که در ماه های گذشته اعلام کرده اند در طول سال های گذشته در هالیوود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند، جو کلی این مراسم را تحت تاثیر قرار داده بود. بعد از افشای اذیت و آزارهای جنسی یکی از بزرگ ترین تهیه کنندگان هالیوود به نام هاروی واینستاین از مدیران کمپانی میراماکس در سال گذشته و گزارش مفصل این رویدادها در ماه اکتبر گذشته در روزنامه نیویورک تایمز، کمپینی برای واداشتن زنان و مردانی که در سال های گذشته مورد اذیت و آزار یا هر گونه بدرفتاری جنسی قرار گرفته بودند به رسوا کردن متخلفان آغاز شد که به شدت دنیای هالیوود را لرزاند و پس از هاروی واینستاین، چهره مشهوری دیگری مانند کوین اسپیسی را نیز با خود غرق کرد و حتی پس لرزه های آن به سنای آمریکا نیز رسید.

بدین ترتیب امروز در نامه ای که توسط آوا دوورنی (کارگردان)، کاتلین کندی (تهیه کننده) و برخی از بازیگران زن سرشناس هالیوود مانند آمریکا فررا، اما استون و کنستانس وو آماده شده بود آغاز به کار سازمانی به نام «Time’s Up» اعلام شد که با هدف مبارزه با خشونت و بدرفتاری با زنان در هالیوود تشکیل شده است. این سازمان در واقع برای تصویب قوانینی در جهت کاهش اذیت و آزار در محیط کار در تمامی صنایع و تلاش برای رسیدن به برابری جنسیتی در کمپانی های مختلف هالیوود فعالیت خواهد کرد. علاوه بر جمع آوری ۱۵ میلیون دلار برای تامین هزینه های دفاع قانونی از خواسته های زنان، این گروه از مهمانان مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ خواسته بود که برای افزایش آگاهی جامعه از اذیت و آزار جنسی در هالیوود و تبعیض های جنسیتی در این عرصه با لباس سیاه در این مراسم حاضر شوند.

با توجه به این که در مراسم فرش قرمز همه از طریق لباس ها، موها و جواهراتشان صحبت می کنند، به نظر می رسد با توجه به لباسی که امسال در این مراسم ترند شده بود انجمن تایمز آپ توانسته به بسیاری از اهداف ترسیم شده خود دست یابد. جالب این که بسیاری از ستارگان سرشناس مرد هالیوود نیز از این جنبش زنانه حمایت کرده و اعلام کردند که با آن همکاری خواهند کرد. از این بازیگران سرشناس می توان به تام هیدلستون، آرمی همر و دواین جانسون اشاره کرد.

البته مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ از هر لحاظ برای زنان هالیوود ویژه و خاص بود زیرا علاوه بر حواشی فرش قرمز، فیلم ها و سریال هایی که زنان در آن نقش برجسته ای داشتند توانستند بیشترین جوایز را کسب کنند. در این میان می توان به سریال هایی مانند «دروغ های بزرگ کوچک» و «داستان ندیمه» و فیلم های «لیدی بِرد» و «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» اشاره کرد که همگی داستان هایی مربوط به زنان داشتند و عمدتاً جوایز گلدن گلوب امسال را به خود اختصاص دادند.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود