همه آنچه درباره بیمه نامه تکمیلی نیاز داریم [قسمت سوم و پایانی]

بررسی شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی

همه آنچه درباره بیمه نامه تکمیلی نیاز داریم [قسمت سوم و پایانی]

در قسمت اول، به معرفی بیمه نامه تکمیلی، یکی از ضروری ترین بیمه ها برای جبران هزینه های پزشکی سنگین مثل بستری در بیمارستان و اعمال جراحی پرداختیم. در قسمت دوم، آنچه درباره خرید بیمه نامه تکمیلی باید رعایت شود ارائه شد. در گزارش امروز، به معرفی شماری از شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی اشاره میکنیم.

در این گزارش به معرفی شرکت های بیمه ای مانند: بیمه ملت، بیمه ما، بیمه پاسارگاد، بیمه البرز، بیمه سامان و بیمه پارسیان اشاره میکنیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم، بیمه های درمان تکمیلی به صورت گروهی صادر می شود و صدور آن به صورت انفرادی انجام نمی شود یا تحت شرایط خاصی صادر خواهد شد.

بیمه گزار میتواند کلیه کارکنان شرکت های دولتی یا خصوصی یا اعضای اتحادیه های صنفی (مثل نظام مهندسی ساختمان و نظام پرستاری و روانشناسی و امثالهم) را به همراه اعضای خانواده تحت تکفل، تحت پوشش خدمات بیمه درمانی تکمیلی قرار دهد که بر اساس نوع قرارداد، سقف پوششی متنوعی دارد.

با گزارش امروز همراه ما باشید.

بیمه تکمیلی ملت

اگر میخواهید از بیمه تکمیلی ملت استفاده کنید می بایست به این نکته توجه داشته باشد که اگر خانواده تحت پوشش شما باشد، باید کلیه اعضا در قرارداد ذکر شود. کلیه افراد زیر ۷۰ سال میتوانند از این خدمات استفاده کنند. شخصی که میخواهد از خدمات بیمه تکمیلی ملت یا معمولا از هر بیمه تکمیلی استفاده کند، بایستی بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد.

بیمه ملت
سایت بیمه ملت

بیمه تکمیلی ملت دارای طرح های مختلفی است که با مراجعه به درگاه آن میتوان اطلاعات لازم را کسب کرد. اما  هزینه های بیمارستانی و درمان های توأم با جراحی، در طرح اول تا سقف سه میلیون تومان، در طرح دوم تا سقف پنج میلیون تومان، در طرح سوم تا سقف هشت میلیون تومان و در طرح VIP تا سقف ۱۵ میلیون تومان توسط شرکت بیمه ملت پرداخت می شود که این نرخ سال به سال با درصدی افزایش روبرو می شود.

اگر بخواهید از هزینه های تکمیلی بیمه زایمان نیز استفاده کنید، بیمه ملت مثل اکثر بیمه گرها، طرح VIP دارد که بهترین انتخاب برای بیمه های تکمیلی خواهد بود. هزینه زایمان در این طرح، حدود ۵ میلیون تومان را پوشش می دهد و البته طرح های اول تا سوم بیمه تکمیلی به ترتیب یک و نیم میلیون و دو میلیون و سه میلیون تومان خواهد بود. البته هزینه های اورژانس از محل حادثه تا بیمارستان نیز در فهرست این خدمات قرار داد که برای طرح VIP بیمه ملت حدود ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.

بیمه تکمیلی ما

یکی دیگر از شرکت های بیمه ای داخل که در سالهای اخیر تبلیغات زیادی هم در زمینه بیمه تکمیلی داشته است، بیمه ما است. این شرکت، هزینه های بستری در مراکز درمانی سراسری کشور برای هزینه های طبی، جراحی های عمومی و تخصصی و هزینه های زایمان شامل:‌ زایمان طبیعی، سزارین و کورتاژ تشخیصی، هزینه های پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سی تی اسکن، MRI، اکوکاردیوگرافی چشم، هزینه های جراحی های سرپایی مثل شکستگی ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیبوم، تخلیه کیست و لیزردرمانی، هزینه های رفع عیوب انکساری چشم، هزینه های سرویس دهی آمبولانس، هزینه های دندانپزشکی و هزینه های دارو، ویزیت، آزمایش و رادیولوژی را پوشش می دهد.

نکته ای که باید در استفاده از خدمات بیمه تکمیلی بیمه ما در نظر داشت آن است که آن دسته از افرادی میتوانند از بیمه درمان گروهی تکمیلی استفاده کنند که به صورت قراردادی و پیمانی به طور تمام وقت در استخدام بیمه گذار باشند.

همچنین در خانواده ها، فرزندان ذکور تا سن ۱۸ سال تمام و در صورت اشتغال به تحصیل با ارائه گواهی تحصیلی  تمام وقت تا سن ۲۰ سال تمام قادرند از خدمات بیمه درمانی تکمیلی بیمه ما بهره مند شوند.

اگر دانشجو هستید و زیر ۲۵ سال سن دارید، میتوانید از خدمات بیمه تکمیلی بیمه ما استفاده کنید. فرزندان دختر نیز تا زمان ازدواج میتوانند از خدمات بهره مند شوند.

اگر برای دریافت بیمه تکمیلی از بیمه ما با سوالی روبرو شدید از مشاوران رسمی این بیمه استفاده کنید.

بیمه البرز

از دیگر شرکت های فعال بیمه تکمیلی کشور که سهام ان در بازار سرمایه نیز خرید و فروش می شود، بیمه البرز است. بیمه البرز به صورت کاملا تخصصی در حوزه بیمه نامه تکمیلی فعالیت می کند و خدماتش به CATEGORY های متفاوتی طبقه بندی می شود که برای هر یک به صورت مجزا، بیمه نامه تکمیلی درمان صادر می کند.

نکته مهم درباره بیمه البرز آن است که در چند سال اخیر، بیمه امید آفرین البرز را طراحی کرده که در واقع بیمه مادام العمر جبران هزینه های درمان سرطان را شامل می شود. این بیمه نامه به صورت فردی یا گروهی یا خانوادگی قابل تهیه خواهد بود.

مثلا بیمه تکمیلی درمان بیمه البرز تعهد می کند که اگر فردی به سرطان مبتلا شد، هزینه درمان این بیماری را در صورتی که در داخل، درمان نتیجه بخش نبود پرداخت کند. سقف پوشش این بیمه در سال ۹۶ حدود ۱۶۰ میلیون تومان اعلام شد که هر سال تغییر می کند. البته حق بیمه نامه را میتوان قسطی نیز پرداخت کرد و بایستی تا ۵ سال تسویه شد. در سال اول بیمه، چون سال انتظار است، خدماتی به بیمه گذار پرداخت نمی شود.

اگر شرکتی بیش از ۵۰ بیمه شده داشته باشد، میتوانند بیمه درمانی تکمیلی بیمه البرز را خریداری کنند. بیمه البرز در بیمه درمان گروهی، هزینه های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفس، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، جراحی های مجاز سرپایی شامل شکسته بندی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی (نمونه برداری)، تخلیه کیست و لیزردرمانی را تقبل می کند.

برای آگاهی از جدید ترین خدمات بیمه البرز به سایت آن مراجعه کنید.

بیمه تکمیلی پارسیان

از جمله شرکت های بیمه ای فعال کشور میتوان به بیمه پارسیان اشاره کرد که قریب به یک هزار شعبه مرکز درمانی و تصویر برداری پزشکی در سراسر کشور با آن همکاری دارد. دوره انتظار در بیمه تکمیلی پارسیان (یعنی دوره ای که بیمه گر هیچ نوع خدمات درمانی را جبران نمی کند) در بیمه پارسیان برای گروه های زیر ۲۵۰ نفر ۹ ماه و برای گروه های ۲۵۰ تا هزار نفر، شش ماه خواهد بود. همچنین دوره انتظار برای بیماری هایی که می گوییم و برای گروه های زیر هزار نفر به مدت سه ماه خواهد بود.

بیمه پارسیان
تصویر ایندکس سایت بیمه پارسیان

بیمه پارسیان هزینه درمان نازایی، کاتاراکت، استرابیسم، پولیپ و انحراف بینی، سینوزیت، لوزه، جراحی قلب باز، بیماری های مزمن کلیه، دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی و هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل، آنتروسل، لیزیک، تعویض مفصل، پیوند قرنیه، کاشت حلزون، واریس و هزینه های درمانی ناشی از حوادث مربوط به ادامه معالجاتی که حادثه قبل از تاریخ شروع اولین پوشش بیمه برای بیمه شده اتفاق افتاده باشد را پرداخت می کند. نکته مهم در استفاده از خدمات بیمه تکمیلی پارسیان آن است که وقتی که بخواهید با شرکت بیمه پارسیان قرارداد ببیندید، باید ظرف ۱۵ روز حق بیمه لازم را پرداخت کنید تا قراردادتان فسخ نشود.

برای آگاهی از جدید ترین خدمات بیمه پارسیان به سایت آن مراجعه کنید.

بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد متعلق به بانک پاسارگاد از شرکت های خصوصی و سرمایه گذاری فعال و موفق ایران بوده که در بازار بورس کشور نیز فعالیت دارد. این بیمه با شرکت کمک رسان ایرانیان که SOS نام دارد در سال های اخیر قراردادی منعقد کرده و خدمات مربوط به بیمه های درمان تکمیلی را از این شرکت ارائه می دهد. . مثلا این شرکت خدمات پزشک در منزل را دنبال می کند که با خرید بیمه درمانی تکمیلی پاسارگاد می توانید به صورت رایگان از این خدمت استفاده کنید.

بیمه پاسارگاد
تصویر ایندکس سایت بیمه پاسارگاد

طبق اعلام سایت بیمه پاسارگاد،  شرکت کمک رسان هزینه های درمانی در بیمارستان را تا سقف ۷۰ میلیون تومان پشتیبانی می کند. هزینه زایمان و سزارین تا سقف ۳ میلیون و هزینه اورژانس بیمارستانی تا سقف ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می شود. هزینه شیمی درمانی تا سقف ۲۰ میلیون تومان و هزینه لیزردرمانی و فیزیوتراپی تا سقف ۳۵۰ هزار تومان پشتیبانی می شود.

این شرکت با اغلب درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و بیمارستان های سراسر کشور قرارداد بسته و باعث یک اطمینان ویژه به بیمه گزاران خود شده است.

تعرفه سالانه بیمه پاسارگاد

  • اگر فرد بیمه گزار کمتر از پانزده سال داشته باشد، باید سالانه یک میلیون تومان پرداخت کند.
  • افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله سالانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان،
  • افراد ۲۵ تا ۲۹ ساله سالانه یک میلیون و دویست هزار تومان
  • افراد ۳۰ تا ۳۴ ساله سالانه یک میلیون و دویست و هشتاد هزار تومان،
  • افراد ۳۵ تا ۳۹ ساله سالانه یک میلیون و سیصد هزار تومان،
  • افراد ۴۰ تا ۴۴ ساله سالانه یک میلیون و چهارصد هزار تومان
  • افراد ۴۵ تا ۴۹ ساله سالانه یک میلیون و ۵۵۶ هزار تومان،
  • افراد ۵۰ تا ۵۴ ساله سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان،
  • افراد ۵۵ تا ۵۹ ساله یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و
  • افراد ۶۰ تا ۶۵ ساله سالانه ۲ میلیون تومان پرداخت می کنند

توجه داشته باشید که خرید بیمه نامه تکمیلی، نیازمند اشراف اطلاعاتی به قوانین بیمه و همچنین سقف تعهدات و نوع اعمال تعهدات بیمه گر است و می بایست پیش از هر اقدامی، با شرکت های بیمه گر مانند مواردی که در بالا ارائه شد، مشاوره رایگان گرفته و نسبت به خرید بیمه بر اساس نیازمندی های پزشکی و درمانی خود و خانواده یا کارکنان اقدام کنید. یکی از بیمه های ضروری برای افراد، علاوه بر بیمه تکمیلی را میتوان بیمه سرمایه گذاری و عمر دانست.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود