راهنمای آمادگی آزمون GRE [قسمت سوم]

بخش های مختلف آزمون GRE

راهنمای  آمادگی آزمون GRE [قسمت سوم]

در قسمت های اول و دوم درباره آزمون جی آر ایی و اهمیت شرکت در آن صحبت کردیم. باید توجه داشته باشید که نمره ۱۰۰ درصد در جی آر ایی شاید با ۹۰ درصد متقاضیان غیر ممکن باشد. اما خیلی از دانشگاه ها، متوسط کسب ۵۰ درصد از کل نمره را درخواست می کنند که به نظر نمی رسد کار غیر ممکنی باشد. در این بخش با قسمت های مختلف آزمون آشنا می شویم.

با ما همراه باشید.

نکته مهم: GRE revised یا GRE General Test هیچ فرقی ندارد.

You may have noticed that the GRE® revised General Test is now the GRE®General Test. Nothing else has changed, just the name. Keep in mind that it will take a while to see the name change everywhere, so do not be concerned if the published test prep materials or advice you get still references “revised.”

GRE General Test = GRE revised General Test.

It’s that simple

جدید ترین اطلاعات درباره آزمون GRE در سال  ۲۰۱۷ را از این PDF‌ مطالعه کنید.

فواید آمادگی در آزمون جی آر ایی

بعضی ها معتقدند که جی آر ایی، فایده خاصی ندارد و فقط چند ماه برای آزمون باید آماده شد و تمام!

اما واقعیت امر این گونه نیست. آزمون جی آر ایی اگر چه آزمون به نسبت دشواری است و ظرافت های خاص خود را در دانش زبان انگلیسی طلب میکند، اما کسانی که برای آمادگی در آزمون، مطالعه کرده و خود را مهیای نبرد چند ساعته اینترنتی روز آزمون می کنند، نکات بسیاری را یاد می دهد.

اولین فایده آمادگی در آزمون GRE، مرور نکات ریاضی ساده در دوران دبیرستان است.

دومین فایده جی آر ایی، یادگیری معادل انگلیسی تمام قواعد ریاضی، فرمول ها، شیوه های حل مساله، اسامی اشکال ریاضی و امثالهم است که شاید در ادامه تحصیل با خواندن متون علمی دانشگاهی با آنها مواجه شوید.

سومین فایده را باید در یادگیری کلمات پر کاربرد علمی و رسانه ای دانست که در آمادگی آزمون یاد می گیرید.

چهارمین فایده مهم آمادگی آزمون GRE را باید در یادگیری قواعد درک مطلب دانست. فهمیدن نقطه های اتصال و انفصال و شیوه های تحلیل منطقی و درک صحیح در کمترین زمان، مقوله ای است که آمادگی در آزمون در اختیار داوطلبان قرار می دهد و قطعا در فرآیند تحصیلی در خارج از کشور، این مهارت به کار می آید.

پنجم، یادگیری شیوه های درست مقاله نویسی کوتاه است که در آزمون هم باید توصیفی نوشت و هم انتقادی و تحلیلی. بسیاری تا پیش از آمادگی آزمون جی آر ایی، ۲ مقاله به زبان انگلیسی هم ننوشته اند و با شرکت در کلاس های آمادگی آزمون، این مهارت های بسیار مهم برای تحصیل دانشجویان ارشد و دکترا را فرا می گیرند.

البته می شود ده ها دلیل برای به درد نخور بودن آزمون جی آر ایی ارائه کرد و از طرفی، دها دلیل مستند برای پر فایده بودن آن ذکر کرد.

به هر حال هر آزمونی، نقاط ضعف و قوتی دارد که باید به آن توجه داشت. این آزمون با همه نقاط مثبت و منفی که برایش می توان متصور شد، کسی را بی سواد نمی کند!

این آزمون و آمادگی در ان، شما را در زبان انگلیسی آکادمیک، با سواد می کند. قطعا پس از آمادگی در این آزمون، با مسائلی آشنا می شوید که شما را در مسیر تحصیل آکادمیک، یاری می کند. بنابراین اگر قصد آمادگی در این آزمون را داشتید، به این فکر کنید که جی آر ایی ، دانش زبان انگلیسی (English language proficiency) شما را ارتقا خواهد داد و وقت و هزینه ای که صرف می کنید، در آینده موثر خواهد بود.

ساختار آزمون GRE و مدت زمان هر بخش

GRE13

آزمون جی آر ایی بیش از ۳ ساعت به طول خواهد انجامید. برای همین، خود را برای آزمونی نسبتا فشرده آماده کنید.

بخش اول مربوط به پرسش های ریاضی(quantitative)  است که شامل ۲ بخش و هر بخش ۲۰ سوال دارد. مدت زمان این بخش، ۳۵ دقیقه خواهد بود بعنی برای پاسخ به هر سوال، بیش از ۹۰ ثانیه وقت خواهید داشت.

بخش دوم، مربوط به درک مطلب (Reading) است که شامل دو بخش مجزا بوده و ۲۰ پرسش مطرح می شود و برای هر پرسش، ۱.۵ دقیقه وقت خواهید داشت.

برای بخش نوشتاری، بخش موضوعی، ۳۰ دقیقه و بخش تحلیلی و استدلالی نیز ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت.

توجه کنید که در بخش نوشتاری، به محض این که task1  به اتمام رسید، task2 آغاز می شود و شما فرصتی برای نگهداری زمان برای نوشتن و ویرایش و جمع بندی نخواهید داشت و سیستم به طور اتوماتیک دسترسی شما را قطع خواهد کرد.

برای همین، در آمادگی آزمون برای بخش نوشتاری به این موضوع دقت کنید که:

  • حتما در مدت زمانی محدود آزمون، تمرین نوشتن بکنید.
  • حتما تایپ سریع را یاد بگیرید.
  • حتما شیوه نگارش درست کلمات را تمرین کنید.
  • حتما شیوه نقطه گذاری صحیح را در مقالات تمرین کنید.
  • به اندازه بنویسید و از اضافه گویی پرهیز کنید.

در قسمت های بعدی راهنمای شرکت در آزمون جی آر ایی و نکات کاربردی مربوطه همراه باشید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود