با فرزندان میلیاردرهای دنیای فناوری آشنا شوید

با فرزندان میلیاردرهای دنیای فناوری آشنا شوید

شکی نیست که وقتی پدر و مادرتان جزء ثروتمندترین های جهان باشند زندگی شما هم عادی نخواهد بود. در ادامه نگاهی می اندازیم به زندگی فرزندان چهار تن از ثروتمندترین غول های دنیای فناوری.

بیل گیتس

مطمئناً فرزندان بیل گیتس هم مثل بقیه ی همسن و سالانشان به مدرسه می روند، ورزش می کنند و در اینستاگرام یک حساب کاربری دارند اما با وجود ثروت ۹۰ میلیارد دلاری پدرشان، چاره ای جز استفاده از مزایای چنین ثروتی ندارند.

بیل گیتس و همسرش ملیندا سه فرزند دارند: جنیفر، روری و فوبی. گیتس طی تصمیمی جنجالی، بیشتر ثروت ۸۹ میلیارد دلاری اش را وقف امور خیریه کرد و از ایجاد یک سرمایه ی عظیم و تضمین شده برای فرزندانش خودداری کرد. گیتس می گوید فرزندانش به این تصمیم او افتخار می کنند.

جنیفر گیتس در کنار پدرش

جنیفر بزرگترین فرزند گیتس، دانشجوی سال آخر دانشگاه استنفورد و عضو تیم اسب سواری امریکا است. علیرغم موقعیتی که پدر جنیفر دارد و یکی از مشهورترین و بانفوذ ترین چهره های دنیای فناوری است، جنیفر در فضای خانه با دسترسی محدود به تکنولوژی رشد یافت.

فوبی گیتس در کنار پدر و مادرش

فوبی ۱۵ ساله کوچک ترین فرزند گیتس، در دبیرستان لیک ساید درس می خواند که مدرسه ای خصوصی در شهر سیاتل امریکا است و شهریه ی سالانه ی آن ۳۳۰۰۰ دلار است.

روری گیتس در کنار مادرش ملیندا گیتس

روری تنها پسر گیتس، امسال ۱۸ ساله شد و از دبیرستان لیک ساید فارغ التحصیل شد. مادرش ملیندا در پستی در حساب اینستاگرامش به مناسبت تولد روی، او را «دلسوز و کنجکاو»، شیفته ی معما و فمینیستی غرور آفرین توصیف کرد.

لری الیسون

لری الیسون یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل، چهار بار ازدواج کرده است. او از همسر سومش باربارا بوث، دو فرزند دارد. باربارا زمانی که او و همسرش جوان تر بودند فرزندان شان را با هزینه ی شخصی بزرگ کرد. او با انجام کارهایی دشوار و دستمزد هفتگی ۵ دلاری فرزندان شان را بزرگ کرد تا زمانی که پدرشان ثروتمند تر و ثروتمندتر شد. الیسون در حال حاضر ثروتی ۵۹ میلیارد دلاری دارد.

مگان الیسون در کنار پدرش

در سال ۲۰۱۱ الیسون ارثیه ای چندین میلیون دلاری را در روز تولد ۲۵ سالگی دخترش مگان به او هدیه داد. مگان با این سرمایه یک شرکت فیلم سازی به نام «آناپورنا» تأسیس کرد. حالا مگان در ۳۱ سالگی یکی از بانفوذ ترین تهیه کنندگان فیلم در هالیوود است.

مگان الیسون که در گذشته از رشته ی سینما در دانشگاه کالیفورنیا انصراف داده بود، برای تولید فیلم های تحسین شده ای مثل Zero Dark Thirty، Her و American Hustle بارها نامزد دریافت جایزه ی اسکار شده است. به علاوه، در سال ۲۰۱۴ او در فهرست صد تایی بانفوذ ترین اشخاص مجله ی تایم قرار گرفت.

دیوید الیسون (نفر وسط)

دیوید برادر ۳۴ ساله ی مگان هم تهیه کننده ی سینما و موسس شرکت فیلم سازی «اسکای دنس میدیا» است که تولید فیلم های اکشن پرسر و صدایی همچون Terminator Genisys، G.I. Joe: Retaliation، World War Z، Mission: Impossible: Rogue Nation و Star Trek Beyond را در کارنامه ی خود دارد.

دیوید الیسون

دیوید پیش از شانزده سالگی، دوره ی آموزشی پرواز با یکی از بهترین هواپیماهای بدون موتور دنیا را گذراند و حالا او گواهینامه ی خلبانی هواپیمای تجاری را دارد. الیسون در مصاحبه ای با سایت GQ گفت: «تعدادی زیادی از بچه ها این امتیاز را دارند که با انجام کارهای احمقانه بزرگ شوند. دیوید خیلی سریع بزرگ شد که فکر می کنم به خاطر خلبانی بود. او متوجه بود کاری که انجام می داد یک بازی کامپیوتری نبود و جان اضافه ای برایش وجود نداشت».

جف بزوس

جف بزوس بنیان گذار سایت آمازون و مکنزی همسر رمان نویس او، سه پسر و یک دختر دارند. از قرار معلوم آن ها دخترشان را از چین به فرزندی قبول کرده اند. فرزندان جف و مکنزی، ۱۲ تا ۱۷ ساله هستند. با وجود داشتن ثروتی که ارزش خالص آن به تازگی جهشی ناگهانی به ۹۶ میلیارد دلار داشته است، دنی هیلیس یکی از دوستان خانوادگی بزوس در مصاحبه ای با مجله ی ووگ، آن ها را خانواده ای «معمولی، متحد و صمیمی» توصیف کرد.

جف بزوس و همسرش مکنزی

مکنزی در مصاحبه اش با مجله ی ووگ درباره ی آموزش فرزندان شان می گوید او و همسرش شیوه های مختلفی را امتحان کرده اند، مثل «سفر در فصل های خلوت سال، آزمایش های علمی در آشپزخانه، جوجه کشی، آموزش زبان ماندارین، روش آموزش ریاضی در سنگاپور و شرکت در باشگاه ها و بازی های ورزشی به همراه فرزندان همسایه هایشان».

از فرزندان آن ها عکسی منتشر نشده است.

آن وجیکی

آن وجیکی موسس شرکت آزمایشات ژنتیکی ۲۳andMe از همسر سابقش سرگئی برین بنیانگذار گوگل، دو فرزند دارد. ثروت وجیکی را ۴۷ میلیارد دلار تخمین می زنند. نام خانوادگی فرزندان آن ها -بنجی ۹ ساله و کلوئی ۶ ساله- وجین است که ترکیبی از نام خانوادگی والدین شان است.

آن وجیکی و همسر سابقش سرگئی برین

اخیرا وجیکی در مصاحبه ای با روزنامه ی نیویورک تایمز اعلام کرده مصمم است تا فرزندانش را در برابر «جنون ثروت میلیونی» حفظ کند. او به فرزندانش یاد می دهد لباس هایشان را بشورند و برای خودشان غذا بپزند و حتی او خود موهایشان را کوتاه می کند. وجیکی می گوید: «اگر رشد فرزندانم هدفی است که به دنبالش هستم پس باید تمرکزم روی ایجاد یک شرایط عادی برای آن ها باشد.»

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود