راهکارهایی ساده و شادی بخش برای جلوگیری از دلتنگی در ایام تعطیلات

راهکارهایی ساده و شادی بخش برای جلوگیری از دلتنگی در ایام تعطیلات

بیشتر افراد تعطیلات خود را در کنار خانواده، دوستان و کسانی که دوستشان دارند می گذرانند. اگر در روزهای تعطیل سال از خانواده، دوستان و عزیزان خود دور باشید دلتنگ خواهید شد. در ادامه به چندین روش ساده برای مقابله با این حس ناخوشایند اشاره خواهیم کرد.

یک سنت جدید را آغاز کنید

ATC_RP3851_Humpback-Rocks-AT-Spur-Self-lpr-w900-h600

تعطیلات ما را به یاد زندگی ایده آل می اندازند که در زندگی پرمشغله امروزی حتی فکر کردن به آن نیز کار دشواری به نظر می رسد. دور بودن از افرادی که در کنار آن ها بودن برای شما به معنی رو به راه بودن همه چیز است اوضاع را بدتر از قبل خواهد کرد. شروع کردن یک سنت تفریحی تازه شما را از فکر کردن به دلتنگی هایتان باز خواهد داشت. شما نمی خواهید که سنت های قدیمی تان را فراموش کنید بلکه می خواهید سنت های جدیدی را امتحان کنید که از آن ها لذت می برید.

این سنت تازه می تواند یک ناهار مفصل با دوستان یا یک مهمانی سالانه پر سر و صدا یا حتی یک سفر جاده ای چند روزه باشد. این کار نه تنها شما را از دلتنگی برای خانواده و عزیزانتان نجات می دهد بلکه برای سال های آینده نیز سنت جالبی به وجود می آید.

کارهای داوطلبانه یک روش بسیار جالب برای خلاص شدن از دست دلتنگی در ایام تعطیل سال است. بعضی اوقات که نمی دانید چکار باید بکنید یکی از بهترین کارها کمک داوطلبانه به دیگران است. حتی از این طریق شاید بتوانید شخص دیگری را نیز از تنهایی در این ایام در بیاورید. برای مثال می توانید برای انسان های نیازمند و بی سرپناه غذا ببرید یا از مراکز توانبخشی و آسایشگاه ها دیدن کنید. در این صورت با یک هدف خاص با افراد دیگر دیدار می کنید و از دلتنگی نیز خلاص می شوید. کمک های داوطلبانه بدون شک شما را خوشحال خواهند کرد.

اگر کسی برای تعطیلات دعوتتان کرد نه نگویید

P13800421-1024x553

علاوه بر خانواده و اطرافیان چیزهای دیگری نیز وجود دارند که وقتی یادشان می افتید حسرت می خورید. به تجربیات بیرون از حلقه امن و خصوصی خود نه نگویید زیرا از این طریق هم می توانید دلتنگی خود را فراموش کنید و هم یک ماجراجویی منحصربفرد داشته باشید.

اگر یکی از دوستان جدیدتان از شما خواست که ایام تعطیل را با خانواده او بگذرانید ممکن است در اولین فرصت بخواهید به او جواب منفی بدهید زیرا فکر می کنید که دعوت او زیاد جدی نبوده و نوعی تعارف باشد یا فکر کنید که در صورت قبول دعوت او در حضور خانواده اش معذب خواهید بود. اما بهتر است جواب مثبت بدهید حتی اگر دعوت آن ها تنها برای چند ساعت کوتاه باشد. اگر کسی شما را دعوت نکرد بهتر است به مکان هایی که در آن ها جشن ها و مهمانی های عمومی برگزار می شود بروید. مطمعناً از این موضوع لذت خواهید برد یا دستکم نسبت به وقتی که در کنج خانه نشسته اید و غصه می خورید شرایط بهتری خواهید داشت.

البته ممکن است شرکت در مراسم و مهمانی های دیگران شما را بیشتر یاد خانواده و عزیزانتان و دوری از آن ها بیاندازد و حال شما بدتر از قبل شود. بهتر است به دعوت دوستانتان به چشم یک سنت جدید نگاه کنید که باعث می شود  با افراد جدیدی آشنا شوید. در این صورت فشار کمتری تحمل خواهید کرد. حتی می توانید به صورت آنلاین با افراد دیگری آشنا شوید که آن ها نیز دلتنگ خانواده و عزیزانشان هستند.

دلتان را به دریا بزنید و خوش بگذرانید

Fishermen-shack

اگر در ایام تعطیلات دلتنگ شدید به یک رستوران معروف بروید و غذاهای خوشمزه سفارش بدهید. از رستوران و غذاهای خوشمزه اش لذت ببرید و به چیزهای مثبت فکر کنید. نگذارید افکار منفی به شما غلبه کنند. نشستن در یک مکان زیبا و خوردن یک غذای خوشمزه شما را از افکار منفی و دلتنگی دور خواهد کرد. می توانید انتخاب های دیگری نیز داشته باشید مانند رفتن به گردش، کوهنوردی و یا حتی رفتن به سونا و استخر. هدف اصلی این است که به کاری دست بزنید که در برنامه هفتگی و ماهانه شما قرار ندارد و تاکنون به ندرت آن را انجام داده اید.

از راه دور با خانواده خود تماس بگیرید

modern-internet-communication-voip-skype-review-w900-h600

اگر توانستید در ایام تعطیلات به دیدن خانواده خود بروید حتما این کار را بکنید. اما می توانید از راه دور نیز با استفاده از اسکایپ یا دیگر ابزارهای تماس تصویری با خانواده خود دیدار داشته باشید که به اندازه یک دیدار حضوری ارزش داشته و طرفین را خوشحال خواهد کرد. هنگامی که در ساحل یا کوهنوردی هستید یا با دوستانتان بیرون رفته اید با خانواده خود تماس بگیرید. تکنولوژی در تماس بودن از راه دور را نیز میسر ساخته است بنابراین حتی اگر نتوانستید به صورت رو در رو با عزیزانتان دیدار داشته باشید از ابزارهای اینترنتی برای جویا شدن احوال خانواده و عزیزانتان استفاده کنید.

و خبر خوب این که بر اساس تحقیقات علمی بهترین راه برای مبارزه با حس دلتنگی تجربه کردن آن است. این تحقیقات نشان داده اند که دلتنگ شدن شما را از دلتنگی های آینده مصون می دارد. اگر برای مدتی از خانواده و عزیزانتان دور باشید ذهنتان آمادگی لازم در بدن شما را برای مقابله با آن در آینده فراهم می کند. باز هم باید تاکید کرد که همه چیز به تجربه بستگی دارد. هر چقدر که بیشتر دوری از خانه و خانواده را تجربه کنید تحمل شما افزایش یافته و راحت تر می توانید با احساس دلتنگی خود مقابله کنید.

بنابراین تا جایی که می توانید در کنار عزیزانتان باشید و اگر زمانی فرا رسید که نتوانستید برای مدتی با آن ها دیدار داشته باشید روش ها و سنت های جدیدی را برای فراموش کردن دلتنگی خود امتحان کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود