راهنمای اخذ روادید تابستانی برای ۱۲ کنفرانس بین المللی بلغارستان تا شهریور ۹۶

راهنمای اخذ روادید تابستانی برای ۱۲ کنفرانس بین المللی بلغارستان تا شهریور ۹۶

اگر علاقمند هستید تا در بهار و تابستان ۹۶، از فرصت گردشگری و تفریح در کنار شرکت در مجامع علمی و بین المللی آکادمیک بلغارستان، سرزمین شن های طلایی در قاره اروپا استفاده کنید، گفتار امروز، شما را با ۱۲ کنفرانس بین المللی و معتبر این کشور که تا شهریور ۹۶ برگزار می شود، آشنا می کند.

با توجه به اینکه کشور بلغارستان، یکی از مقصدهای جذاب گردشگری و ساحلی بوده و در فهرست کشورهای عضو معاهده شنگن هنوز قرار ندارد و کسب روادید آن آسان است، سفر به این کشور به جهت تفریح و شرکت در محافل آکادمیک و آشنایی با اساتید رشته های مختلف فنی و مهندسی  و علوم انسانی و پزشکی توصیه می شود.

bl5
تصویر دانشگاه صوفیا بلغارستان

همانطور که قبلا در سلسله گفتارهای تحصیل و بورس خارج از کشور روزیاتو گفتیم، شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی در آسیا و اروپا، در واقع یک فرصت خوب برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور است تا با انتشار مقاله و پوستر در این محافل علمی، ضمن تقویت رزومه خود، با اساتید و هیات علمی به صورت چهره به چهره آشنا شده و زمینه کسب ادمیشن و بورس های تحصیلی مختلف را فراهم کنند.

bl4

در کنفرانس های بلغارستان، اساتیدی از دانشگاه های معتبر اروپا و آمریکای شمالی حضور دارند که برای مشتاقان تحصیل در این قاره ها، انتخاب خوبی برای بررسی فرصت های آکادمیک و حتی تجاری سازی ایده ها و طرح های تحقیقاتی به شمار می رود. همچنین تشابه فرهنگی با ایران سبب شده تا برخی از دانشجویان ایرانی، رهسپار این کشور شوند.

اگر برای نخستین بار است که با مجموعه گفتارهای آموزشی روزیاتو آشنا می شوید، راهنمای ۱۰ گانه برای شرکت در کنفرانس های بین المللی نیز در انتهای گفتار ارائه شده است.

با کنفرانس گردی امروز ما در اروپا همراه باشید.

کنفرانس اروپایی علوم رفتاری و اجتماعی بلغارستان

XIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences

انجمن بین المللی تحقیقات در علوم اجتماعی و دانشگاه صوفیا بلغارستان، هشتمین کنفرانس بین المللی علوم اجتماعی را در نوزدهم و بیست ودوم ماه می در پایتخت این کشور برگزار می کند. علاقمندان به علوم اجتماعی و روانشناسی می توانند در این کنفرانس شرکت کرده و با اساتید دانشگاه های بلوک شرق  اروپا رایزنی کنند.

پروفسور حسن ارسلان، مدیریت همایش را بر عهده دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی آنالیز تصویری

IWCIA 2017

هجدهمین کنفرانس بین المللی و کارگاه آنالیز تصویری کامبینیتوری در نوزدهم و بیست و یکم ماه ژوئن در شهر Plovdid بلغارستان برگزار می شود. در این همایش، فعالان فناوری اطلاعات و عرصه پزشکی و داده پردازی بهداشتی حضور دارند. دانشگاه فردونیا، مدیریت این محفل علمی پزشکی را عهده دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه کنفرانس مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی غذا و کشاورزی

Agriculture and Food 2017, 5th International Conference

اگر به مقولات مهندسی کشاورزی و تغذیه و صنایع غذایی علاقمند هستید و می خواهید در این زمینه در اروپای شرقی مشغول به فعالیت شده و در دانشگاه های قاره سبز تحصیل کنید، پنجمین کنفرانس بین المللی غذا در شهر النیته بلغارستان را در نظر داشته باشید.

این همایش در بیستم تا بیست و چهارم ماه جولای ۲۰۱۷ میلادی برگزار شده و بیش از ۱۰۰ تن از فعالان صنعت غذا و محققان این عرصه از ۳۰ کشور جهان در آن حضور خواهند داشت. شرکت برگزاری نمایشگاه های بین المللی بلغارستان، طراح این همایش و کارگاه های جنبی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور حقیقی یا حقوقی در این رویداد صنعت غذایی بلغارستان، به درگاه آن مراجعه کنید. مراکز زیر در برگزاری این رویداد معتبر صنایع غذایی بلغارستان در تابستان امسال همکاری دارند:

  • Bulgarian Academy of Sciences
  • Union of Scientists in Bulgaria
  • Science & Education Foundation, Bulgaria
  • Institute of Field and Vegetable Crops, Serbia
  • Kazakh National Agrarian University, Kazakhstan

موضوعاتی که در این رویداد مهم مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت به شرح زیر اعلام شده است:

  • Organic agriculture
  • Agricultural biotechnology
  • Livestock, dairy farming and small ruminants
  • Veterinary and feeding system
  • Poultry farming
  • Aquaculture and fisheries
  • Field crops
  • Floriculture
  • Fruits and citrus
  • Greenhouses and horticulture
  • Agricultural buildings
  • Agricultural machinery
  • Fertilisers and chemicals
  • Irrigation and water management
  • Plants, seeds and propagation materials
  • Plant protection and fertilization
  • Post harvest treatment

بیست و ششمین کنفرانس بین المللی ایمنی و اکولوژی

Ecology and Safety 2017, 26th International Conference

علاقمندان به مقولات زیست محیطی، ایمنی و اکولوژی می توانند در بیست و ششمین کننفرانس بین المللی ایمنی که در شهر بورگاس بلغارستان در بیست و سوم تا بیست و هشتم ماه جون برگزار می شود شرکت کنند. در این همایش، شرکت کنندگان از ده ها کشور جهان حضور دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه کنفرانس مراجعه کنید.

دومین کنفرانس بین المللی متدهای خلاقانه در تدریس و یادگیری

۲nd Conference on Innovative Teaching Methods (ITM)

علاقمندان به مقولات مدیریت آمورشی، زبان شناسی و تدریس، می توانند در کنفرانس بین المللی نوآوری در آموزش که در شهر وارنا بلغارستان برگزار می شود شرکت کنند و هم از فرصت های گردشگری این شهر استفاده کرده و هم با فعالان و کارآفرینان صنعت آموزش قاره سبز که بیست و هشتم و بیست و نهم ژوئن در این کشور حضور دارند، آشنا شوند.

متدهای خلاق در آموزش، شیوه های جدید تدریس، کسب و کار آموزش، بانک های اطلاعاتی در آموزش و هوش تجاری، به عنوان محورهای همایش معرفی شده است. همچنین رایانش ابری و کاربردهای موبایل در آموزش نوین در هزار سوم نیز مورد بحث و تبادل نظر توسط کارشناسان قرار خواهد گرفت.

اگر در زمینه صنعت آموزش مشغول به فعالیت هستید و می خواهید با استارت آپ های این عرصه تعامل کنید، پیشنهاد می کنیم که در این رویداد شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک رجوع کنید.

کنفرانس بین المللی میان رشته های علوم در عرصه هنر و اجتماع

SGEM 2017 International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts

شهر آلبنا بلغارستان در تابستان امسال (بیست و دوم تا سی و یکم آگوست ۲۰۱۷ میلادی) میزبان کنفرانس بین المللی میان رشته ای در زمینه های علوم اجتماعی و هنر است که عرصه های مربوط به هنر مدرن را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

دانشجویان و دانش آموختگان رشته های فلسفه هنر و تاریخ هنر و گرایش های مختلف، می توانند با نظریه پردازان و فعالان هنری که در این کنفرانس حضور دارند آشنا شوند و فرصت های تحصیل و بورسیه در حوزه هنر را بررسی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی اقتصاد بلغارستان

کنفرانس بین المللی اقتصاد بلغارستان (MMSC2017) تلاش دارد تا از بیست و هفتم آگوست تا دوم سپتامبر تابستان جاری، مباحث مربوط به مدیریت و علوم اجتماعی و مدل بندی های اقتصادی جدید را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

با توجه به برگزاری یک هفته ای کنفرانس و کارگاه های جنبی، فرصت خوبی برای علاقمندان به مباحث فوق الذکر جهت آشنایی با اساتید و همچنین گردش در شهر دوبریخ این کشور فراهم شده است. برای کسب اطلاعات بیشر به این آدرس مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی اقتصاد و کسب کار

Economy and Business 2017, 16th International Conference

شانزدهمین کنفرانس بین المللی اقتصاد و کسب و کار که در شهر النیته بلغارستان برگزار می شود، می کوشد تا اول تا ششم ماه سپتامبر را به محفلی برای تبادل نظر با متخصصان و کارشناسان مقولات اقتصادی و کسب و کار در قاره سبز تبدیل کرده و زمینه برای تعامل دانشجویان و دانش آموختگان این عرصه را با کارشناسان مدیریت فراهم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

هشتمین کنفرانس بین المللی تحقیقات و توسعه در آموزش

Education, Research and Development 2017, 8th International Conference

کنفرانس بین المللی آموزش و تحقیقات که در شهر النیته بلغارستان در تاریخ چهارم تا هشتم ماه سپتامبر برگزار می شود، متخصصان علوم انسانی را از ۳۰ کشور دنیا دعوت کرده تا در حوزه های مختلف این عرصه به بحث و تبادل نظر بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه کنفرانس مراجعه نمایید.

کنفرانس بین المللی ارتعاشات صنعتی

International Conference on Engineering Vibration

کنفرانس بین المللی ارتعاشات صنعتی، از چهارم تا هفتم ماه سپتامبر در شهر صوفیا بلغارستان برگزار می شود و مباحث مربوط به این عرصه که در خودرو و بسیاری از صنایع اهمیت دارد، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. این همایش برای مهندسان مکانیک سیالات، مهندسی مکانیک ساخت و تولید و همچنین مهندسان صنایع و برق می تواند فرصت های خوبی برای آشنایی با اساتید و بررسی فرصت های بورسیه و ادمیشن را فراهم کند.

همچنین فعالان عرصه ارتعاشات و مدلسازی می توانند از این کنفرانس برای تبادل نظر با متخصصان و صنعتگران استفاده کنند.

محورهای همایش به این شرح است:

  • Structural Dynamics
  • Wave Propagation
  • Fluid-Structure Interactions
  • Dynamics of Rotating Systems
  • Structural Health Monitoring
  • Vibration Control and Isolation
  • Experimental Techniques
  • Energy harvesting

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

یازدهمین کنفرانس بین المللی زبان و جامعه

Language, Individual and Society 2017, 11th International Conference

کنفرانس بین المللی زبان و جامعه، هفتم لغایت یازدهم سپتامبر سال جاری میلادی در شهر النیته بلغارستان برگزار می شود. متخصصان زبان شناسی و دانشجویان این رشته ها از این فرصت برای پیدا کردن فرصت های بورسیه و رایزنی با اساتید زبان شناسی و آموزش استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات در کاهش ریسک های بحران

۲nd IFIP Conference on Information Technology in Disaster Risk Reduction (ITDRR 2017)

BL1

اگر علاقمند به مقولات عرصه مدیریت ریسک و بحران و کاهش آسیب های طبیعی و پدافند غیر عامل مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی های روز هستید، توصیه می کنیم که در دومین کنفرانس بین المللی فناوری در مدیریت ریسک که در پایتخت این کشور برگزار می شود شرکت کنید.

این همایش از بیست و پنجم لغایت بیست و هشتم اکتبر برگزار شده و دانشگاه UNWE بلژیک، مدیریت آن را بر عهده دارد. جنبه های فناورانه و چالش های موجود در به کارگیری روش ها و سامانه های مدیریت ریسک و اعلام وقایع، در این همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

متخصصان مدیریت و علاقمندان به مقولات پدافند غیر عامل به خصوص مهندسان عمران و مکانیک و رایانه می توانند از فرصت حضور در کنفرانس برای رایزنی با اساتید و صنعتگران این عرصه استفاده کنند. فدراسیون بین المللی داده پردازی اطلاعات (IFIP) مدیریت کنفرانس را بر عهده دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

عناوین محورهایی که می توانید مقالات خود را به این رویداد مهم بین المللی مدیریت ریسک بلغارستان ارسال کنید، به شرح زیر است:

  • Advanced ICT and disasters
  • Big Data and disasters
  • Climate change and disaster risk
  • Climate information management
  • Climate information processing
  • Cloud Computing in emergency management
  • Communications in disasters
  • Crowdsourcing and emergency management
  • Disaster information processing
  • Disaster prevention and mitigation
  • Disaster relief, resilience and research
  • Disaster risk management capability assessment
  • Emergency preparedness
  • Hazard, vulnerability and risk mapping
  • ICT challenges in emergency management
  • Integrated risk governance
  • IoT and natural disasters
  • Mobile computing and emergency management
  • Disaster monitoring
  • Disaster response management
  • Disaster information management in response, recovery, preparedness, and mitigation
  • Disaster risk assessment
  • Disaster risk management
  • Disaster risk reduction
  • Disasters and security
  • Hazard and vulnerability analysis
  • Security and privacy issues in disaster management
  • Simulation and gaming for disaster management
  • Social media and disasters
  • Socio-economic impacts of disasters
  • State of the art of command and control room

توصیه هایی برای دریافت روادید بلغارستان

شیوه صدور روادید در سفارت بلغارستان در تهران از سال ۲۰۱۳ میلادی تغییر کرده است.

  • روند صدور روادید به همراه روش شناسایی (تشخیص هویت) با استفاده از ضبط داده های بیومتریک (انگشت نگاری دیجیتالی و عکس دیجیتالی) انجام خواهد شد.
  • حضورشخصی کلیه متقاضیان برای انگشت نگاری ده انگشت و عکس های دیجیتالی همراه با ارائه فرم درخواست ویزا در بخش کنسولی سفارت بلغارستان الزامی است.
  • بخش کنسولی تأکید می کند که مرحله شناسایی و تشخیص هویت هیچ تاثیری در روند صدور روادید نخواهد داشت (تضمینی بر صدور نهایی ویزا نخواهد بود).
  • روند صدور ویزا مانند گذشته مبنی بر ارائه همان مدارک است. این اقدام جدید بخشی از یک پروژه گسترده در اروپا بوده که با هدف ایجاد یک پایگاه داده ها حاوی اطلاعات بیومتریک و الفبای عددی از متقاضیان ویزا انجام می شود که برای کشورهای عضو شنگن مشترک است.
  • در روش بیومتریک متقاضیان زیر از شرط اثر انگشت معاف هستند:
    • کودکان زیر سن ۱۲ سال.
    • – افرادی که انگشت نگاری برای آنها از نظر فیزیکی (جسمانی) غیر ممکن است.
    • – سران دولت ها یا اعضای دولتی به همراه همسران آنها و اعضای هیئت رسمی خود، زمانی که آنها توسط دولت های کشورهای عضو و یا سازمان های بین المللی برای یک هدف رسمی دعوت شده اند.
    • پادشاهان و دیگر اعضای ارشد خانواده سلطنتی، زمانی که آنها توسط دولت های کشورهای عضو و یا سازمان های بین المللی برای یک هدف رسمی دعوت شده اند.
  • قابل ذکر است که تعیین وقت برای ارائه تقاضاهای ویزا فقط با تعیین وقت قبلی دریافت می شود. لطفا برای تعیین وقت با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید: ۰۲۱-۸۸۷۷۵۰۳۷
  • روزهای تماس: یکشــــنبه تا پنجشنبه
  • ساعات تماس: ۱۰ صبح الی ۲ بعد از ظهر

توصیه می شود که برای انجام امور ویزای خود یکماه (۳۰ روز) قبل از تاریخ خروج اقدام فرمایید.

۱۰ توصیه برای شرکت در کنفرانس های بین المللی

 ۱- رایزنی با اساتید: در صورتی که در کنفرانسی در بلغارستان شرکت کردید، حتما ۱ ماه قبل برای کارهای روادید و رزرو هتل اقدام کنید. درگاه های زورق و پین تا پین می توانند شما را در این عرصه یاری کنند. همچنین قبل از شرکت در کنفرانس، پروفایل اساتید و سخنرانان اصلی را بررسی کرده و در صورتی که زمینه کاری آن ها با علایق تحقیقاتی شما همراستا بود، پروپزال های برای تعامل علمی فی ما بین آماده کنید و در کنفرانس با اساتید صحبت کنید.

۲- ویراستاری مقالات: ویراستاری مقالاتی که در کنفرانس های علمی شرکت می کنند اهمیت زیادی دارد. برای افزایش شانس قبولی و هم چنین دریافت توصیه نامه در آینده، سعی کنید مقالات بدون غلط نگارشی و با کمترین خطای آکادمیک همراه شد و اصول مقاله نویسی حرفه ای در آن رعایت شود.

۳- پرداخت هزینه ها: هزینه های شرکت در کنفرانس ها را در صورتی که کارت اعتبار ارزی ندارید، از طریق شرکت های پرداخت الکترونیک ارزی داخلی که نماد اعتماد الکترونیک دارند تهیه کنید.

۴- ارسال خلاصه مقاله: تهیه خلاصه مقالات، آخرین کار در فرآیند تولید مقالات آکادمیک است. اگر مقاله ای آماده دارید و قصد دارید در حوزه تخصصی خود به یکی از کنفرانس های معتبر ارسال کنید، حتما اصول تهیه خلاصه مقاله را رعایت کنید. هر خلاصه مقاله باید شامل یک معرفی (introduction)، طرح مساله، متدولوژی (methodology)، یافته ها (finding) و نتایج (conclusion) باشد.

۵- ارسال اصل مقاله: در صورتی که خلاصه مقاله شما در کنفرانس پذیرفته شد، اصل مقاله را در نهایت ۱۵ صفحه بدون غلط گرامری و با رعایت ضوابط رفرنسی نویسی کنفرانس به دبیرخانه ارسال کنید. توجه داشته باشید که برخی از کنفرانس ها، مجهز به سامانه های ردیابی اطلاعاتی و تحلیل محتوای مقالات جهت plagiarism هستند.

bl2

۶- حضور در کنفرانس: اگر در کنفرانسی در بلغارستان شرکت می کنید، حتی المقدور در نزدیک کنفرانس یا همان هتلی که کنفرانس در آن برگزار می شود مستقر شوید تا هم به شما تخفیف ارائه شود و هم در هزینه ها صرفه جویی کنید. خدمات لونلی پلنتی ها و تریپ اداویزری ها و حتی airbnb و بوکینگ را در این کشور فراموش نکنید.

۷- گواهی شرکت: گواهی شرکت در برخی از کنفرانس های معتبر به خصوص برای کسانی که مقالات آن ها برای ارائه تایید شده است، اهمیت بسیاری دارد. این گواهی را می توانید ضمیمه رزومه خود کنید.

۸- توصیه نامه: یکی از فواید شرکت در کنفرانس های بین المللی برای کسانی که مقاله یا پوستر ارائه می دهند، دریافت توصیه نامه (LR) است. این توصیه نامه را سعی کنید از اساتید دانشگاه های حاضر در کنفرانس بدست آوردید تا اگر برای دانشگاه آن ها در آینده اپلای کردید، این توصیه ها، برگ برنده برای شما بوده و امتیاز رقابتی محسوب شود.

۹- زمان بندی: با توجه به موضوع اخذ روادید و مقدمات سفر، تلاش کنید تا زمان بندی کار شما به گونه ای باشد که حداقل ۱ ماه قبل از برگزار کنفرانس، نسبت به دریافت نامه پذیرش مقاله (ACCETANCE LETTER) اقدام کرده و برای روادید اپلای کنید. برای اخذ روادید شرکت در کنفرانس های بین المللی، به خصوص در کشورهای شنگن، مدت درخواست روادید و سفر به کشور مقصد را در یک تلورانس چند روزه قرار داده تا درخواست شما مردود نشود.

۱۰- سخنرانان اصلی: سخنرانان اصلی (Keynote Speakers) هر کنفرانس، اعتبار یک کنفرانس هستند. اگر می بینید که سخنرانان اصلی، دارای علایق تحقیقاتی مشابه شما هستند و قصد دارید در دانشگاه های آنها مشغول به تحصیل شوید، پروپزالی اثربخش برای انجام فعالیت های تحقیقاتی تحت سرپرستی آنها تهیه کرده و پس از کنفرانس به آنها داده و رایزنی کنید. این روش چهره به چهره در یک بستر علمی، می تواند فواید خوبی را در آینده به ارمغان آورد.

اگر برای شرکت در کنفرانس های بین المللی با سوالی روبرو شدید، پرسش خود را کامنت کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود