راهنمای جامع ثبت نام و شرکت در آزمون زبان وزارت علوم MSRT

فرق MSRT با MHLE و IELTS و TOEFL را می دانید؟

راهنمای جامع ثبت نام و شرکت در آزمون زبان وزارت علوم MSRT

درباره آزمون زبان انگلیسی MSRT  اطلاعاتی دارید؟ فرق آن با آزمون زبان MHLE  را میدانید؟ میدانید چه تفاوتهایی با آیلتس و تافل دارد و کاربرد آن کجاست؟

اگر متقاضی شرکت در دوره های دکترای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل کشور هستید، باید سطح زبان انگلیسی خود را اثبات کنید. برای این کار باید در آزمون تخصصی ملی زبان انگلیسی برای ورود به مقطع دکترای دانشگاه های ایران شرکت کرده و حد نصاب دانشگاه را برای کسب امتیازات لازم بدست آورید. البته مدرک آیلتس و تافل را میتوان جایگزین این آزمون کرد.

البته از مدرک این آزمون برای ورود به مقطع دکترا دانشگاه های خارج از کشور نمیتوان استفاده کرد. به منظور ثبت نام در آزمون و آشنایی با شیوه برگزاری آن و همچنین فهرست مراکز برگزاری آزمون در سراسر کشور، گفتار جامع زیر، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد

با ما همراه باشید.

سوالات آزمون MSRT

تعداد ۱۰۰ سوال می باشد: ۳۰ سوال شنیداری (زمان پاسخگویی بعد از اتمام cd که معمولا” بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می باشد) ، ۳۰ سوال گرامر (زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه) و ۴۰ سوال درک مطلب (زمان پاسخگویی ۵۰ دقیقه ).ضمنا” دفترچه سوالات یک مرحله توزیع می شود .

در بخش شنیداری ۳۰ سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن بعد از اتمام پخش سی دی است و حدودا ۳۰ تا ۳۵ دقیقه وقت نیاز دارد . در بخش گرامر ۳۰  سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن ۲۰ دقیقه می باشد .

در بخش درک مطلب ۴۰ سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن ۵۰ دقیقه است . عموما دفترچه ها در دو زمان پخش می شوند . اول دفترچه بخش اول پخش می شود و بعد از جمع آوری آن دفترچه ای حاوی سوالات بخش دوم و سوم پخش می گردد . حداقل نمره قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه های مورد اعتبار کشور ، ۵۰ می باشد . البته هر داوطلب باید با توجه به رشته درخواستی و دانشگاه مد نظرش ، نمره خاصی را بگیرد .

مدرک این آزمون تنها در داخل کشور برای مقطع ارشد و دکترا غیر پزشکی اعتبار دارد. یعنی شما برای کارشناسی ارشد  گروه پزشکی، می بایست مدرک زبان  MHLE  که وزارت بهداشت ارائه میکند را دریافت کنید.

راهنمای ثبت نام در آزمون MSRT

برای ثبت نام موفق در آزمون MSRT، می  بایست گام های زیر را انجام دهید:

۱-وارد این سایت شده و نسبت به دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنید. این کار با ایجاد پروفایل امکان پذیر است.

۲-داوطلبان برای ثبت نام در آزمون MSRT باید اول در سامانه پرو فایل بسازند در صفحه ورودی سامانه آیکون ثبت نام را کلیک نموده و فرم ثبت نام را بدقت تکمیل نموده و بعد از تکمیل مشخصات تصاویر خودرا (عکس(جدید -تمام رخ و زمینه روشن)-صفحه اول اصل شناسنامه-کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی یا کارت دانشجویی) را اسکن نمایند.

۳-تصاویر باید اسکن شده و از عکسبرداری با تلفن همراه خودداری کنید که موجب رد پرونده ثبت نامی می شود.

۴-تاریخ برگزاری آزمون MSRT: توجه کنید که حتما طبق تاریخهایی که در تقویم آزمون درج می شود اقدام به ثبت نام نمائید. بدینصورت که اول آزمون مورد نظر و حوزه انتخابی را رزرو نموده و طبق مهلتی که سامانه به شما جهت پرداخت هزینه آزمون می دهد اقدام کنید .

۵-هزینه ثبت نام: پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون منحصرا آنلاین است و پرداخت دستی و واریز به حساب وزارت علوم غیر ممکن است.  بعد از پرداخت حتما” کد ره گیری را یادداشت نمائید.

۶-تصاویر اسکن شده: فرمت تصاویر اسکن شده باید بصورتJPG و اندازه آن زیر ۵۰۰ کیلو بایت باشد.

۷-ایجاد پروفایل: ساختن پرو فایل و همچنین ارسال پیام فقط در روز و ساعت اداری امکان پذیر می باشد (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶) بعد از ساعت ۱۶ و روزهای تعطیل سامانه اجازه ساختن پرو فایل جدید به داوطلبان نمی دهد. .

۸-تایید مدارک:  تائید مدارک توسط مدیر سامانه بعد از ساختن پرو فایل توسط داوطلبان انجام می گیرد در صورتیکه که پرو فایلتان تائید نشد دارای نقص می باشد و نقص آن توسط مدیر سامانه در پرو فایلتان قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما ارسال می شود. لطفا” به قسمت فوق مراجعه نموده و نواقص را برطرف نموده و مجددا” آیکون ارسال مدارک را کلیک نمائید. در انتخاب تاریخ و حوزه آزمون دقت لازم را داشته باشید چون انصراف یا تغییر تاریخ و تغییر حوزه آزمون امکان پذیر نمی باشد.

نکاتی که باید در شرکت در آزمون MSRT بدانید

جعل هویت: داوطلبانی که بافرستادن فرد دیگری بجای خود و جعل مدارک هویتی سعی در گمراه نمودن مجریان آزمون نمایند و در آن شرکت کنند و تخلف آنان (حتی پس از برگزاری آزمون ودریافت مدرک ) اثبات گردد، برابر مقررات برگزاری آزمون ها،به حراست و کمیته انضباطی دانشگاه محل تحصیل معرفی و مدارک مربوط به آنها باطل و از شرکت در آزمون‌ به مدت ۲ تا۱۰سال محروم خواهند شد. با توجه به اینکه جعل هرگونه اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و شرکت کردن به جای داوطلب اصلی، برابر قانون مجازات اسلامی (تعزیرات مصوب ۱۳۷۵) جرم تلقی می‌شود و مجازات کیفری به همراه خواهد داشت، این گروه از متخلفان برای صدور احکام قضائی به مراجع قضائی معرفی می  گردند.

دریافت کارت آزمون: داوطلبان محترم توجه نمایند حتما” کارت ورود به آزمون را در تاریخ و ساعت تعیین شده از سامانه دریافت نمایند در غیر اینصور ت به هیچ عنوان نمی توانند وارد محل برگزاری آزمون شوند و در روز برگزاری آزمون کارت برای داوطلبی صادر نخواهد شد. ضمنا” دریافت کارت آزمون سه روز قبل از برگزاری ازمون می باشد (از ساعت ۷ صبح روز سه شنبه هفته ایی که آزمون در ان برگزار می گرددلغایت ۷ صبح روز برگزاری آزمون).

ظرفیت آزمون: حوزه های برگزاری ازمون که در زیر ارائه شده است، دارای ظرفیت مشخص می باشند و ممکن است قبل ازتاریخ پایان ثبت نام ظرفیت ها تکمیل شونددر صورت امکان در روزهای اول ثبت نام کنید در صورت تکمیل ظرفیت حوزه مورد نظر شما  افزایش ظرفیت امکان پذیر نمی باشد

نشانی حوزه های برگزاری آزمون MSRT در سراسر کشور

گرگان-دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی -مسئول برگراری اقای مصطفی گرزین

ایلام– خیابان پژوهش -دانشگاه ایلام-مسئول برگزاری آقای دکتر جواد میرزایی

کیش :میدان امیرکبیر – دانشگاه صنعتی شریف (پردیس بین الملل)مسئول برگزاری خانم رضوی

قزوین– بلوار دانشگاه بین المللی امام خمینی ره (نوروزیان)- مقابل سازمان  صدا و سیمای مرکز قزوین- دانشگاه بین المللی امام خمینی ره-دفتر آموزشهای آزاد و مجازی  -مسئول برگزاری  آقای دکتر بهور اصغری
محل برگزاری آزمون : دانشکده علوم انسانی

سنندج: بلوار پاسداران- دانشگاه کردستان – مدیریت تحصیلات تکمیلی -خانم مرادی ( محل برگزاری آزمون مجتمع کلاسهای گولان)

خرم آباد -کیلومتر۵ اتوبان خرم آباد بروجرد-دانشگاه لرستان-دانشکده دامپزشکی -مسئول برگزاری آقای غضنفری-

اردبیل: اردبیل -خیابان دانشگاه -دانشگاه محقق اردبیلی- دانشکده فنی (ساختمان کلاسها)مسئول برگزاری آقای پیر نیا

ارومیه – دانشگاه ارومیه –بلوار والفجر ۲ خ صدا و سیما- –دانشکده ادبیات و علوم انسانی- سالن آمفی تئاتر- مسئول برگزاری : آقای پرواز

زاهدان – خ دانشگاه -دانشگاه سیستان و بلوچستان-تالار امام رضا ع دانشکده ادبیات – مسئول برگزاری آقای رزقجو

تبریز– بلوار ۲۹ بهمن – فلکه دانشگاه – دانشگاه تبریز- ساختمان آموزش کل قدیم –مسئول برگزاری آقای محمد زاده

اراک –خیابان دانشگاه- دانشگاه صنعتی اراک – مسئول برگزاری آقای میلادی

اصفهان – دروازه شیراز – خیابان هزار جریب -درب شرقی دانشگاه اصفهان –-جنب دانشکده زبان -ساختمان شهید بهشتی- مسئول  برگزاری آقای جزینی –

کرمانشاه-بلوار شهید بهشتی-روبروی بیمارستان آیت الله طالقانی — دانشگاه رازی-مسئول برگزاری : آقای میر قوامی

مشهد –خ دانشگاه-خ اسرار – دانشگاه امام رضا ع – مسئول برگزاری : آقای جهانگیری
مشهد-میدان آزادی -پردیس دانشگاه فردوسی مشهد-مسئول برگزاری آقای سالم-

بیرجند :انتهای بلوار شهید آوینی-بلوار دانشگاه -دانشگاه بیرجند-پردیس شوکت آباد -دانشکده ادبیات و علوم انسانی-تالار علامه فرزان – مسئول برگزاری  اقای امینی –

اهواز– دانشگاه شهید چمران – مسئول برگزاری آقای کشکولی

بابلسر– دانشگاه مازنئدران-جاده نیروی هوایی-–کتابخانه مرکزی  دانشگاه مازندران- مسئول برگزاری خانم قادسی

تهران میدان رسالت نارمک –خیابان هنگام- خ دانشگاه – دانشگاه علم و صنعت ایران – ساختمان جدید دانشکده علوم پایه و ریاضی – مسئول برگزاری : آقای مدامی

کرمان – بزرگ راه عاشقان ولایت- حد فاصل چهار راه  بازرگانی و سه راه جوپاری -شهرک دانشگاهی صادقیه – پشت موسسه آموزش عالی بعثت-موسسه آموزش عالی کرمان –کرمان -سالن برگزاری آزمونها – مسئول برگزاری آقای خداپرست

رشت– کیلومتر ۶ جاده قزوین-مجتمع دانشگاهی دانشگاه گیلان- ساختمان دکتر ابریشم چیان- مسئول  برگزاری آقای مهدیلو

همدان – خیابان مهدیه-دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا – مسئول برگزاری آقای دکتر آرام –

شیراز-خیابان مشکین فام- روبروی هتل هما -دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز–مسئول برگزاری خانم دکتر شکر پور
قم-پردیسان- انتهای بلوار دانشگاه -دانشگاه باقرالعلوم -مسئول برگزاری – آقای دکتر توبه یانی

یزد– صفائیه-بلوار شهیدان اشرف- خیابان جواد الائمه-موسسه آموزش عالی امام جوادع – مسئول برگزاری آقای فرهانه

پاسخ به پرسش های متداول شرکت در آزمون MSRT

۱-برای موفقیت در آزمون MSRT  وزارت علوم چه باید کرد؟

پاسخ: برای  موفقیت در این آزمون، ۲ کار باید به طور موازی انجام شود: یکی افزایش  سطح زبان انگلیسی و ارتقا دایره واژگان و مرور سوالات دوره های گذشته و دیگری، افزایش مهارت تست زنی در زبان انگلیسی. این دو مقوله کاملا با هم متفاوت است. سعی کنید از منابع اینترنتی موجود برای افزایش مهارت تست زنی زبان در آزمون های ۴ گزینه ای استفاده کنید. برای تقویت دایره واژگان نیز از منابعی که توسط شرکت کنندگان در آزمون استفاده شده مطابق با سطح زبان خود بهره بگیرید.

۲-آزمون MSRT چند بار در سال برگزار می شود؟

پاسخ: این آزمون معمولا ۱۰ بار در طول سال برگزار می شود و داوطلبان میتوانند هر تعداد بار که میخواهند در آزمون شرکت کنند. اگر نمره شما بالاتر از ۷۵ شد، تا ۱ سال اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت.

۳-حد نصاب نمره برای کسب قبولی در آزمون MSRT چند است؟

پاسخ: حد نصابی برای قبولی یا عدم قبولی وجود ندارد، اما مراکز دانشگاهی کشور که زیر مجموعه وزارت علوم هستند، حد نصاب ۷۰ از ۱۰۰ را معمولا از داوطلبان درخواست می کنند.

۴-کد ۱۵ رقمی را چگونه تهیه کنم؟

پاسخ: شماره رهگیری کارنامه شماره ۱۵ رقمی می باشد که در قسمت پایین کارنامه درج شده است. نمونه کد رهگیری : http://msrt-exam.saorg.ir/Verify/111111111111111 ضمنا” کد فوق مربوط به شما نمی باشد بصورت فرضی است.

۵-چگونه کارنامه MSRT را دریافت کنم؟

پاسخ: جهت دریافت کارنامه نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد داوطلبان می توانند بعد از دریافت کارنامه از داخل پرو فایلشان قسمت دریافت کارنامه آنرا به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ارائه نموده و دانشگاهها می توانند طبق بخشنامه شماره ۴۲/۱/۱۹۷۸۹۹ مورخ ۳۰/۲/۱۳۹۳ اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خارج با شماره بارکد(۱۵ رقمی)نمونه کد رهگیری : http://msrt-exam.saorg.ir/Verify/111111111111111 که در انتهای کارنامه درج گردیده است از طریق سامانه آزمون زبان قسمت صحت کارنامه تائیدیه نتیجه شما را مشاهده نمایند .

ضمنا” داوطلبانی که از قبل کارنامه را بصورت حضوری دریافت نموده اند باید مجددا” کارنامه را از پرو فایلشان دریافت نمایند.

۶-آیا میتوان از آزمون MSRT انصراف داد؟

پاسخ. بله. اما هزینه ثبت نام عودت نمی شود.

۷-آیا آزمون MSRT نمره منفی دارد؟

پاسخ. آزمون های MHLE و MSRT نمره منفی ندارد.

۸-چه وسایلی برای ورود به محل آزمون مجاز است؟

پاسخ: اصل کارت ملی -کارت ورود به آزمون -دو عدد مداد مشکی نرم-خودکار- پاک کن و تراش ضمنا” آوردن هر گونه لوازم صوتی – تلفن همراه -کیف جزوه و کتاب ممنوع می باشد

۹-من رمز عبور را فراموش کردم. چه باید کرد؟

پاسخ. در صفحه اصلی شناسه کاربری که کد ملی شما می باشد را وارد نموده و بر روی آیکون بازیابی رمز عبور کلیک نمائید بعد از وارد کردن کد امنیتی رمز جدید از طریق ایمیل و تلفن همراه که در پرو فایلتان ثبت نموده اید برای شما ارسال می شود.

۱۰-چگونه از قطعی بودن ثبت نام مطلع شویم؟

پاسخ: داوطلب محترم روال ثبت نام در آزمون بدین صورت است که شما در مرحله اول آزمون را رزرو و بعد از ان سامانه ۱۲ ساعت به شما مهلت می دهد که هزینه آزمون را بصورت الکترونیکی پرداخت نمائید و شما بعد از کلیک بر روی ایکون پرداخت که بعد از رزرو نشان داده می شود شمار ۱۶ رقمی کارت-رمز دوم – کد cvv2- تاریخ اعتبار کارت را وارد نموده و بعد از آن جدولی برای شما نشان داده می شود که در ان شماره پیگیری-شماره سفارش- شماره پذیرنده -نام پذیرنده و تائید پرداخت درج شده است.

در این مرحله هزینه از حساب شما کسر می گردد ولی هنوز ثبت نام نشده اید با کلیک بر روی تائید پرداخت درخواست شما به سامانه بانک ملی ارسال می شود که اگر با موفقیت بود سامانه به شما پیغام ثبت نام شما با موفقیت انجام شد و همچنین کد پی گیری ثبت نام شما را نشان می دهد که کد فوق و تاریخ آزمون در پرو فایلتان در آیکون ثبت نام آزمونهای انجام شده درج می شود در صورت خطای بانکی هزینه به حساب شما برمی گردد و دوباره باید مراحل پرداخت را انجام دهید لطفا” دقت نمائید که تمامی مراحل انجام شود .

۱۱-آیا امکان انتقال آزمون ثبت نام شده به آزمون بعدی هست؟

پاسخ: داوطلبانی که در آزمون ثبت نام نموده اند می توانند فقط تا۱۴ روز قبل از برگزاری هر آزمون درخواست تغییر تاریخ را در پرو فایلشان قسمت ارسال و دریافت پیام ارسال نمایند ضمنا” انتقال آزمون فقط برای ماه بعد امکان پذیر می باشد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • دلنشجو آذر ۱۴, ۱۳۹۷

    ما دانشجویان دانشگاه ارومیه کارکنان و مسئولین این دانشگاه رو تشویق میکنیم که توانایی برگزاری یک ازمون را نداشتن که ازشون این امتیاز پس گرفته شد و داده شد به دانشگاه هایی که لایق این امتیاز بودن.دانشگاهی که برای دانشجوهایش ذره ای ارزش قائل نمیباشد مورد تمسخر بقیه دانشگاه ها قرار گرفته میشود.در این دانشگاه باید بسته شود و باید مکانی برای استراحت کارمندان و ادعاهای توخالی باشد.سپاس

  • Meysam.tahmoresi@gmail.com اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۸

    هیچ شماره تماسی از اونجا ندارین؟

  • سحرناز شهریور ۱۸, ۱۳۹۹

    برای این ازمون محدودیت سنی وجود داره؟ یعنی حتما باید دکتری بخوای بگیری؟ من الان بعد کنکورم میخوام این ازمونو بدم امکانش هست؟ کارت ملی ام هنوز نگرفتم نبودش مشکلی ایجاد می‌کنه؟