۱۲ بازیگری که نقش‎های مشهور و ماندگاری را رد کردند و افسوسش را خوردند

۱۲ بازیگری که نقش‎های مشهور و ماندگاری را رد کردند و افسوسش را خوردند

بسیاری از معروف ترین بازیگران هالیوودی -چه به دلیل بی علاقگی به فیلمنامه و چه به خاطر تداخل زمانی- نقش های بسیار مشهوری را رد کردند و بعدها افسوس از دست رفتن این فرصت بزرگ را خوردند. اگرچه بازیگرهای نهایی این فیلم ها چنان در نقش خود درخشیدند که حالا شاید تصور بازیگری جز آن ها سخت باشد، اما حتما جالب است بدانیم که کدام یک از بازیگران مشهور هالیوودی قرار بود این نقش ها را بازی کند. با ۱۲ مورد از این بازیگران آشنا شوید.

۱- شون کانری- «گندالف» در «ارباب حلقه ها»

بازیگران هالیوودی

شون کانری اظهار کرد که فیلمنامه ی ارباب حلقه ها را درک نکرده و اثر تالکین (نویسنده ی کتاب ارباب حلقه ها) جذابیتی برای او ندارد. به کانری پیشنهاد دادند علاوه بر دستمزدی ۱۰ میلیون دلاری بابت هر اپیزود سه گانه ی ارباب حلقه ها، ۱۵ درصد از فروش هر یک از سه فیلم هم به او تعلق خواهد گرفت، اما او باز هم نقش را قبول نکرد. این نقش در نهایت به ایان مک کلن رسید.

۲- تام کروز- «ادوارد» در «ادوارد دست قیچی»

تام کروز نقش ادوارد دست قیچی را به این دلیل رد کرد که تیم برتون، کارگردان فیلم، موافق نبود فیلم پایان بندی شادی داشته باشد. این نقش در نهایت به جانی دپ رسید.

۳- ویل اسمیت- «نئو» در «ماتریکس»

ویل اسمیت به دلیل بازی در فیلم هایی مثل «مردان سیاه پوش» و «روز استقلال»، برای بازی در نقش نئو در فیلم ماتریکس انتخاب شد. اما اسمیت اظهار کرد که داستان فیلم را درک نکرده و معتقد بود آنقدر باهوش نیست که بتواند به خوبی از پس این نقش بربیاید. این نقش در نهایت به کیانو ریوز رسید.

۴- گوئینت پالترو- «رز» در «تایتانیک»

جیمز کامرون ابتدا در نظر داشت گوئینت پالترو نقش رز را بازی کند، اما پالترو بعد از خواندن فیلمنامه، این نقش را رد کرد چون معتقد بود این فیلم بیش از حد احساسی است. به علاوه، پالترو در آن زمان پروژه های کاری دیگری هم داشت که برای او جذاب تر از تایتانیک بودند. این نقش در نهایت به کیت وینسلت رسید و او این فرصت را پیدا کرد تا توانایی هایش را به نمایش بگذارد.

۵- مت دمون- «جیک سالی» در «آواتار»

قرار بود مت دمون نقش جیک سالی را بازی کند اما او در نهایت مجبور شد این نقش را رد کند چون تعهدات کاری دیگری داشت. دمون بیان کرده هنوز از بابت رد کردن این نقش ناراحت است. این نقش در نهایت به سم ورتینگتون رسید.

۶- دمی مور- «کیت» در «زن زیبا»

دمی مور فوراً و بدون هیچ توضیحی، پیشنهاد بازی در نقش کیت دلوکا -بهترین دوست ویوین- را رد کرد. در نهایت نقش کیت به لارا سن گیاکومو رسید و ثابت شد که او بهترین گزینه برای این نقش بود.

۷- میشل فایفر- «کلاریس» در «سکوت بره ها»

جاناتان دمی، کارگردان سکوت بره ها، از لهجه ی بوستونی جودی فاستر خوشش نمی آمد، به همین خاطر نقش کلاریس را به میشل فایفر پیشنهاد داد. اما فایفر به خاطر خشونت زیاد رمانی که سکوت بره ها بر اساس آن بود، علاقه ای به حضور در این فیلم نداشت. در نهایت این نقش به جودی فاستر رسید و او چنان در این نقش درخشید که اسکار بهترین بازیگر زن را برایش به ارمغان آورد.

۸- آل پاچینو- «هان سولو» در «جنگ ستارگان»

آل پاچینو بازی در اپیزود اول جنگ ستارگان را به این دلیل رد کرد که او فیلمنامه را کاملا درک نکرده بود. برای او خیلی سخت بود که نقش اصلی فیلمی را بدون درک داستان آن بازی کند. بازیگران زیاد دیگری هم نقش هان سولو را به همین دلیل رد کردند. در نهایت این نقش به هریسون فورد رسید.

۹- جک نیکلسون- «مایل کورلئونه» در «پدرخوانده»

جک نیکلسون ابتدا مایل بود نقش مایکل کورلئونه را بازی کند، اما در نهایت این نقش را رد کرد چون تصور می کرد برای بازی در نقش مایکل کورلئونه بیش از حد پیر بود و ضمناً معتقد بود این نقش را باید یک بازیگر ایتالیایی بازی کند.

۱۰- جان تراولتا- «فارست» در «فارست گامپ»

جان تراولتا بازی در نقش فارست گامپ را به خاطر حضور در یکی دیگر از فیلم های به یادماندنی تاریخ سینما یعنی «پالپ فیکشن» رد کرد. هر دو فیلم در چندین بخش نامزد دریافت جایزه ی اسکار شدند اما تارانتیتو، کارگردان پالپ فیکشن، تنها یک تندیس برای بهترین فیلمنامه برد، در حالی که فیلم فارست گامپ ۶ تندیس برد که یکی از آن ها جایزه ی بهترین بازیگر مرد برای تام هنکس، بازیگر نقش فارست گامپ بود. تراولتا بعدها اقرار کرد که رد کردن این نقش اشتباه بود.

۱۱- مل گیبسون- «ماکسیموس» در «گلادیاتور»

ریدلی اسکات، کارگردان فیلم گلادیاتور، در نظر داشت مل گیبسون نقش ماکسیموس را بازی کند اما گیبسون نقش این گلادیاتور رومی را رد کرد چون معتقد بود او زیاد از حد برای این نقش پیر بود. این نقش در نهایت به راسل کرو رسید که اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد.

۱۲- امیلی براونینگ- «بلا» در «گرگ و میش»

امیلی براونینگ بازی در نقش بلا را رد کرد چون در آن زمان نمی خواست درگیر یک فیلم سه گانه شود. استفانی میر، نویسنده ی کتاب گرگ و میش، براونینگ را برای نقش بلا ایده آل می دانست. به همین خاطر وقتی کریستن استوارت برای بازی در این نقش انتخاب شد، میر مطمئن نبود استوارت انتخاب خوبی برای نقش بلا باشد.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Mohammad مهر ۶, ۱۳۹۷

    علاوه بر اینها اماواتسون و رد کرد نقش لالالند که امااستون به جاش بازی کرد و اسکار گرفت
    و واقعا خداروشکر جانی نقش ادواردو بازی کرد فک نکنم هیچ‌بازیگر دیگه ایی بتوته اون نقش رو بازی کنه