واقعیاتی درباره «نیکی هیلی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

از مورد سوء استفاده قرار گرفتن در کودکی تا شایعه روابط نامشروع جنسی با دونالد ترامپ

واقعیاتی درباره «نیکی هیلی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

نیکی هیلی، جمهوری خواه ۵۱ ساله و سفیر سابق ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، روز گذشته رسماً نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرد. این اتفاق در حالی رخ داده که هیلی قبلاً گفته بود اگر ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود از او حمایت خواهد کرد. دونالد ترامپ چند هفته پیش به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را اعلام کرده بود و بنابراین حالا هیلی نخستین رقیب جدی ترامپ در این انتخابات است.

نیکی هیلی کیست

نیکی هیلی روز گذشته در ویدئویی تبلیغاتی که از او در یوتیوب منتشر شده گفت: «جمهوری خواهان در ۷ انتخابات از ۸ انتخابات ریاست جمهوری گذشته، آراء مردم را از دست داده اند. این باید تغییر کند.»

او در پیام ویدئویی خود کارنامه ی جو بایدن را «گرداب» توصیف کرد و سیاست‌ های واشنگتن را به ضرر آمریکایی‌ ها دانست و قول داد «وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد و مرز‌های آمریکا را ایمن و تقویت کند.»

هیلی همچنین با اشاره به تجربیات خود در عرصه ی سیاست خارجی گفت: «چین و روسیه در حال قدرت گرفتن هستند و خیال می‌ کنند می‌ توانند با قلدری با ما رفتار کنند. این را باید در مورد من بدانید که من قلدرها را تحمل نمی‌ کنم و وقتی که قرار است آن‌ ها را بزنیم با کفش پاشنه بلند درد بیشتری دارد».

او در بخش دیگری از این ویدئو افزود: «برای بازگشت به تنظیم مسئولانه ی بودجه، امنیت مرزها، نیرومند کردن کشورمان، احساس افتخار و رسالت ما، زمان برای نسل جدیدی از رهبری فرا رسیده است».

نیکی هیلی کیست

هیلی که در صورت پیروزی در انتخابات به نخستین رئیس جمهور زن آمریکا بدل خواهد شد، یکی از زنان سیاستمدار آمریکایی است که همه او را با شکستن موانع و کلیشه های عرصه سیاست جهانی می شناسند. وی زمانی که در سال ۲۰۱۰ به عنوان اولین فرماندار زن ایالت کارولینای جنوبی انتخاب شد به تاریخ پیوست. در سال ۲۰۱۷ نیز وقتی دونالد ترامپ، پیش از هر یک از دیگر اعضای دولتش او را به عنوان اولین زن دولتش معرفی کرد و مسئولیت مهم نمایندگی کشورش در سازمان ملل را به او سپرد، بار دیگر نیکی هیلی تاریخ ساز شد. وی بار دیگر با استعفای غیر منتظره اش در سال ۲۰۱۸ از مقام خود در سازمان ملل خبرساز شد.

جای تعجب ندارد که هیلی همیشه در صف اولین ها و البته جنجال های سال های اخیر سیاست ایالات متحده بوده و همین موضوع با ابهامات و سوال هایی در مورد زندگی شخصی او همراه شده است. او یک جمهوری خواه دو آتشه است که همه او را با صراحت لهجه و رک گویی اش می شناسند. اما چیزهای زیادی در مورد این زن سیاستمدار آمریکایی که شاید به اولین رئیس جمهور آمریکا بدل وجود دارد که در ادامه از آن ها خواهیم گفت.

هیلاری کلینتون الهام بخش او در عرصه سیاست بود

نیکی هیلی کیست

الهام بخش بودن می تواند از منابعی غیرمنتظره صورت بگیرد و این موضوع در مورد نیکی هیلی نیز صدق می کند. او در مصاحبه ای که در سال ۲۰۱۲ با مجله ووگ انجام داد تایید کرد که هیلاری کلینتون از حزب رقیب دموکرات، الهام بخش او در عرصه فعالیت های سیاسی بوده است. این اظهار نظر با جنجال هایی همراه بود زیرا در ایالات متحده کمتر کسی از شخصی از حزب رقیب به نیکی یاد می کند چه برسد به این که او را الهام بخش خود نیز بداند.

اما این الهام بخشی بسیار قابل درک به نظر می رسد زیرا که هیلی و کلینتون هر دو زنانی هستند که در دنیای سیاست مردانه ایالات متحده سعی در نشان دادن قدرت و اعتبار خود داشته اند و دارند.  اما به نظر می رسد که کلینتون دیگر برای هیلی الهام بخش نیست زیرا پس از حضور هیلاری کلینتون در مراسم گرمی ۲۰۱۸، هیلی در پیامی توئیتری ادعا کرد که کلینتون این شو تلویزیونی را با سخنان خود در مورد دونالد ترامپ «نابود» کرد. او این روزها از مارگارت تاچر به عنوان الگوی خود در دنیای سیاست یاد می کند.

بیشتر بخوانید: ۳ تئوری درباره علت استعفای غیرمنتظره نیکی هیلی از نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل

همیشه با دونالد ترامپ هم عقیده نبوده است

نیکی هیلی کیست

شاید بتوان گفت که دونالد ترامپ همیشه با مشکل کنار آمدن با اطرافیان و اعضای دولتش مواجه بود و یا برعکس! در واقع شاید لازم باشد که رییس جمهور جنجالی سابق ایالات متحده عنوان کتاب خود در سال ۱۹۸۷ با عنوان «هنر معامله» (The Art of the Deal) را به «هنر سوزاندن» تغییر دهد زیرا اکنون در محکوم کردن و انتقاد از مخالفانش به مهارتی خارق العاده دست یافته است. نیکی هیلی نیز قبل از رسیدن به مقام سفیر ایالات متحده در سازمان ملل یکی از هدف های انتقادی دونالد ترامپ بود.

وقتی که هیلی در اکتبر ۲۰۱۶ اعلام  کرد که او علاقه چندانی به نامزد آن دوران ریاست جمهوری (دونالد ترامپ) ندارد، ترامپ در یک پیام توئیتری در مارس ۲۰۱۶ چنین گفت: «مردم کارولینای جنوبی از نیکی هیلی ناامید شده اند». مدت کوتاهی بعد از این پیام ترامپ، هیلی نیز با صراحت مثال زدنی مختص کارولینایی های چنین جواب داد: «خدا خیرت بده دونالد ترامپ». هنوز معلوم نیست چطور این دو به یاران و همکاران همدیگر تبدیل شدند.

پس از یورش هواداران ترامپ به کنگره آمریکا در ژانویه سال ۲۰۲۱، هیلی به انتقاد از رئیس سابق خود پرداخت. او یک روز بعد از این یورش گفت: «تاریخ اعمال او (دونالد ترامپ) در روزهای بعد از انتخابات (۸ نوامبر ۲۰۲۰) را سختگیرانه به قضاوت خواهد نشست».

هیلی همچنین در مصاحبه‌ ای در همان ماه با نشریه پلیتیکو گفت: «فکر می‌کنم ترامپ هر نوع حیات سیاسی که زین پس انتظارش داشت را از دست داد. باید اقرار کنیم که به او اجازه دادیم ما را با خودش پایین بکشد. نباید به او گوش می‌ دادیم و دنباله‌ روی او می‌ بودیم. چنین اتفاقاتی هرگز نباید دوباره رخ دهد.»

این انتقادات موجب فاصله گرفتن هیلی و ترامپ از یکدیگر شد، به گونه ای که چند ماه بعد وقتی هیلی قصد داشت ملاقاتی با ترامپ در عمارت مارالاگوی او داشته باشد، ترامپ حاضر به دیدار با او نشد.

بیشتر بخوانید: از دست دادن دونالد ترامپ تا بوسه جرج بوش؛ آتش بس میان بوش‌ها و ترامپ‌ها؟

به داشتن رابطه ای بیش از همکاری با دونالد ترامپ متهم شده است

نیکی هیلی کیست

نیکی هیلی در طول سال های فعالیت سیاسی خود با اتهامات زیادی در مورد زندگی شخصی و خانوادگی اش مواجه شده است اما در ژانویه ۲۰۱۸، او با یکی از سخت ترین شایعات در دوران فعالیت سیاسی اش مواجه شد که پس از انتشار کتاب «آتش و خشم» (Fire and Fury) نوشته مایکل وولف رخ داد. وولف در مصاحبه ای برای تبلیغ این کتاب، بارها به تکرار سخنانی در مورد این که نیکی هیلی مدت زمان زیادی را به «وقت گذراندن خصوصی» در هواپیمای رییس جمهوری با دونالد ترامپ اختصاص می دهد پرداخت. او در کتاب خود چنین نوشته است: «او [هیلی] به کانون توجه خاص ترامپ تبدیل شده و برعکس».

اگر چه وولف هیچگاه به طور شفاف در مورد رابطه نامشروع بین هیلی و ترامپ اشاره نکرده اما بسیاری بر این باورند که او به طور ضمنی در برنامه «زمان واقعی با بیل ماهر» (Real Time with Bill Maher) به این روابط اشاره کرده است. وقتی که در این برنامه از وولف پرسیده شد که دونالد ترامپ با چه زنی رابطه دارد، پاسخ وولف چنین بود: «فقط لازم است که از بین خطوط کتاب به جواب برسید… به پاسخ خواهید رسید. اکنون که به شما گفتم وقتی که به پارگراف مذکور برسید به خود خواهید گفت، ایناهاش».

هیلی نیز در طی یک برنامه تلویزیونی این شایعات را محکوم کرد و گفت: « حکومت زنان مطلقاً صحت ندارد. من متوجه شده ام که اگر چیزی که در ذهنتان است را به زبان بیاورید و قویاً پای آن بایستید و باورهای خود را در صحبت هایتان ادا کنید، درصد بسیار کمی از مردم از آن عصبانی خواهند شد. و روشی که آن ها برای مقابله در پیش می گیرند این است که سعی کنند شما را هدف قرار دهند- چه دروغ باشد چه نباشد- تا از شأن شما بکاهند».

بیشتر بخوانید: هزینه شیدایی؛ دخترانی که برای شبیه شدن به «ایوانکا ترامپ» دست به هر کاری می زنند

راه طولانی را تا پیوستن به جمع سیاستمداران ارشد آمریکایی طی کرده است

نیکی هیلی کیست

نیکی هیلی در سال ۱۹۹۸ به عضویت هیئت مدیره اتاق بازرگانی شهرستان ارینجبرگ در ایالت کارولینای جنوبی درآمد و در سال ۲۰۰۳ عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی لکسینگتون در کارولینای جنوبی شد. از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ نمایندگی شهرستان لکزینگتن را در مجلس نمایندگان کارولینای جنوبی بر عهده داشت. سپس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان فرماندار ایالت کارولینای جنوبی انتخاب شد. و در نهایت از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به عنوان سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد فعالیت کرد.

 والدینش مهاجرانی هندی هستند

نیکی هیلی کیست

نیکی هیلی که متولد سال ۱۹۷۲ در ایالت کارولینای جنوبی است، عقبه خانوادگی بسیار جالبی دارد. والدین او، آجیت سینگ و راج کاور راندهاوا، مهاجرانی هندی تبار هستند که یک کسب و کار چندین میلیون دلاری در ایالات متحده ایجاد کرده اند. این دو قبل از اقامت در ایالات متحده، از هند به کانادا نقل مکان کرده تا سینگ بتواند تحصیل خود در مقطع دکترای غیرپزشکی را دنبال کند. پس از به پایان رساندن این دوره تحصیلی در سال ۱۹۶۹، سینگ این فرصت را پیدا کرد که در رشته زیست شناسی در کالج کارولینای شمالی به تدریس بپردازد.

علیرغم علاقه او برای این تجربه اما مشکلات مالی باعث شد که پدر هیلی برای سفر به ایالات متحده با مشکلاتی روبرو شود. سیمران سینگ، خواهر نیکی هیلی در یک پست وبلاگی مدعی شده که والدین او هنگام نقل مکان به کارولینای جنوبی تنها ۸ دلار در جیب خود داشته اند. آن ها سرمایه ناچیز ۸ دلاری خود را به یک کمپانی قوی و موفق در زمینه پوشاک تبدیل کرده اند که Exotica International نام دارد. بعد از فارغ التحصیلی نیکی هیلی از دانشگاه کلمسون با مدرک حسابداری، خانواده اش او را به عنوان مدیر ارشد بخش تجاری شرکت خود انتخاب کردند.

اگر چه بسیاری از موفقیت خانواده هیلی حیرت زده هستند اما خود هیلی این موفقیت را غیرمنتظره نمی داند. وی در این باره چنین گفته است: «آن ها این واقعیت را دوست داشتند که تنها در آمریکا می توانیم به آن موفقیتی که می خواهیم دست پیدا کنیم و هیچ چیزی نمی تواند بر سر راه ما مانع ایجاد کند. خانواده من کسب و کارشان را از اتاق پذیرایی خانه شروع کرده و کمی بیش از ۳۰ سال بعد به یک شرکت مولتی میلیون دلاری تبدیل شد».

بیشتر بخوانید: از «منحرف جنسی» تا «صورت اسبی»؛ جنگ رکیک دونالد ترامپ و استورمی دانیلز در توئیتر

طبق آیین مذهبی سیک ها بزرگ شده است

نیکی هیلی کیست

شاید برخی باور نکنند که نیکی هیلی تا سن ۲۴ سالگی یک سیک بوده و پس از آن دین خود را به مسیحیت تغییر داده است. سیکیسیم یا سیخیسم یک دین هندی است و پنجمین دین پرطرفدار جهان به شمار می آید. با این وجود هیلی ارتباط خود با این دین را از دست نداده است. وقتی که هیلی با همسرش، مایکل هیلی، آشنا شد همراه او به کلیسا می رفت. او در این باره چنین گفته است:«من دینم [سیکیسم] را حس می کردم و این احساسات را در درون خود می دیدم اما نمی توانستم زبان آن را درک کنم».

وی ادعا می کند که رفتن او به کلیسا باعث شد که به وجود خداوند ایمان آورده و زبان دین جدیدش را درک نماید. نباید فکر کنید که هیلی به طور کامل با سیکیسم قطع ارتباط کرده است. نه تنها وی هرازگاهی در سنت های سیک ها شرکت می کند بلکه به سبک بزرگ شدنش توسط والدین خود افتخار نیز می کند. وی می گوید: «پدر و مادرمان هر روز به ما یادآوری می کنند که ما چقدر خوشبخت هستیم که در این کشور زندگی می کنیم».

به خاطر هندی تبار بودن از یک مسابقه زیبایی اخراج شد

نیکی هیلی کیست

به عنوان یک زن هندی آمریکایی، هیلی در طول زندگی خود با نژاد پرستی روبرو شده است، حتی در دوران کودکی. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۱ در این باره گفت زمانی که او و خواهرش به ترتیب ۴ و ۸ سال سن داشتند از یک مسابقه زیبایی در شهر محل زندگی شان بیرون انداخته شدند زیرا داوران نمی دانستند با دو دختر هندی آمریکایی چکار کنند. در این مسابقات معمولاً یک دختر سفید پوست و یک دختر سیاهپوست به عنوان برگزیده انتخاب می شوند. ماجرا از این قرار بود که در میان پرده مسابقه تمامی دختران حاضر در رقابت به روی صحنه فرا خوانده شدند و از آن ها خواسته شد که دختران سفیدپوست در یک طرف و دختران سیاه پوست در طرف دیگر بایستند.

در نهایت تنها هیلی و خواهرش در وسط صحنه باقی ماندند. در نهایت داوران رأی به کنار گذاشته شدن این دو خواهر دادند و با دادن مداد رنگی و کتاب نقاشی این دو را بدرقه کردند. قبل از خارج شدن از صحنه، آن ها به هیلی اجازه دادند آهنگی که آماده کرده بود را اجرا کند. هیلی بار دیگر در سال ۲۰۰۴ با تعصبات نژادی روبرو شد زمانی که قصد داشت برای انتخاب شدن به عنوان نماینده کارولینای جنوبی در مجلس نمایندگان ایالات متحده با لری کوون جمهوری خواه رقابت کند. در طی این رقابت تلخ انتخاباتی، جزوه هایی چاپ شد که روی آن ها هیلی را یک زن هندی، بودایی و خانه دار توصیف می کردند.

ادعا کرده در کودکی مورد سوء استفاده فیزیکی قرار گرفته بود

نیکی هیلی کیست

اگر چه نیکی هیلی از خود یک چهره قوی و مستقل به نمایش گذاشته اما در طول زندگی اش با سختی های متعددی مواجه بوده است. وی در طول یک سخنرانی در سال ۲۰۱۳ در مورد کاهش بدرفتاری و سوء استفاده از کودکان در کارولینای جنوبی، پرده از برخی سختی ها و لحظه های دردناک خود برداشت. او به حاضران گفت که خود نیز در کودکی قربانی بدرفتاری جسمی بوده است. این بدرفتاری ها از زمانی آغاز شد که مادرش از دو همسایه خود خواست در طول مدتی که او به سر کار می رفت از دختربچه اش نگهداری کنند.

هیلی این دوران را چنین به یاد می آورد: «هیچ وقت نمی خواستم بروم. اما او [مادر هیلی] نمی دانست مشکل چیست و حتی فکرش را هم نمی کرد». وی می گوید که اولین نشانه های هشدار دهنده زمانی خود را نشان داد که او یک روز با «کبودی های بسیار و مشکلاتی عدیده» به خانه بازگشت. آن همسایگان قبل از اینکه به پای میز عدالت کشانده شوند «وسایلشان را جمع کرده و از آنجا رفتند». هیلی می گوید که تا به امروز وی هر بار از کنار خانه ان زوج می گذرد احساس بدی به او دست می دهد. او در کتاب زندگینامه خود چنین گفته است: «سال ها بعد، وقتی که از کنار آن خانه سیار می گذشتم هنوز هم حس بدی در درون خود داشتم و حالت تهوع به من دست می داد».

با همسرش در دانشگاه آشنا شد

نیکی هیلی کیست

نیکی هیلی در دانشگاه معتبر کلمسون در ایالت کارولینای جنوبی ابتدا مدیریت صنایع نساجی و سپس حسابداری خواند. به گفته ی خودش، در خانه ی آن ها هرگز از سیاست صحبت نمی شد و هیچوقت به فکر تحصیل در رشته ی سیاست نیفتاده بود.

هیلی با همسرش ویلیام مایکل بیل هیلی در نخستین هفته ی کالج آشنا شد. آن ها در ابتدا فوراً با یکدیگر وارد رابطه نشدند اما این اتفاق در نهایت و به مدت ۵ سال رخ داد، تا اینکه مایکل از او خواستگاری کرد.

والدین هیلی در ابتدا شرط کردند در صورتی با ازدواج دخترشان با مایکل موافقت خواهند کرد که او خانه و ماشینی تهیه کند و تا یک سال هیچی ارتباطی با او نداشته باشد.

با این حال، دست آخر رضایت خود را اعلام کردند و نیکی و مایکل در سال ۱۹۹۶ با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج صاحب دو فرزند به نام های رنا و نالین شدند.

منبع: nickiswift
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • یحیی آذر ۲۴, ۱۳۹۷

    الان اینا گفته نشده بود؟ تقریبا تو همه موارد یه اشاره ای به مصاحباتش کردین که گفت و گفت و گفت
    واقعا زرد شدین زرد

  • اریا آذر ۲۵, ۱۳۹۷

    درود بر نیکی هیلی. زن خودساخته و قدرتمند

  • پویا آذر ۲۶, ۱۳۹۷

    واقعیات گفته نشده؟ :))
    این واقعیات رو کشف کردید، بعد نمیدونید نیکی هیلی چند وقته کناره گیری کرده از سمتش
    سطح مطالبتون واقعا پایین اومده