اسناد جعل گزارشات رادیولوژی در بیمارستان شهید رجایی البرز

ارسال ۳ هزار پرونده جعلی رادیولوژی توسط پیمانکار به بیمه

اسناد جعل گزارشات رادیولوژی در بیمارستان شهید رجایی البرز

بازی با جان و سلامت مردم در بیمارستان شهید رجایی البرز، وارد فاز تازه ای شده و افکار عمومی منتظر رای دادگاه درباره تخلفات «شرکت پرتو سلامت ایرانیان» است. شرکتی که مرکز رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی البرز را اداره می کرد و گزارشات جعلی رادیولوژی در اختیار صنعت سلامت کشور (پزشکان و اداره بیمه) قرار می داد.

«بیمار تومور مغزی دارد و جواب رادیولوژی به غلط سالم است»، «بیمار سکته مغزی کرده و گزارش رادیولوژی به غلط، اشتباه است»، «بیمار سرطان سینه دارد و سرطان ریه او را درگیر کرده و جواب رادیولوژی  به غلط، سالم گزارش شده است»، اینها تنها چند مورد از هزاران مورد گزارش غلط یک مرکز رادیولوژی بیمارستانی در استان البرز است.

اشتباهاتی که ممکن است به قیت جان افراد و داغدار شدن اعضای یک خانواده تمام شود، شاید خطا، قصور و تخلف بخش جدانشدنی از حوزه سلامت باشند اما باید با افزایش نظارت‌ها تلاش کرد تا آن‌ها را به حداقل رساند، چرا که حتی یک مورد تخلف نیز در  این حوزه زیاد بوده و ممکن است جان انسان‌ها به خطر بیفتد.

اینجاست که وظیفه نظارت وزارت بهداشت و بخش نظارت بر درمان در دانشگاه علوم پزشکی پررنگ‌تر می‌شود اما متأسفانه در مواردی به نظر می‌رسد برخی افراد با قدرت و نفوذی که دارند یا به دلیل نبود نظارت دقیق با وجود تخلف همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و در این میان مردم هستند که آسیب می‌بینند. هر از چند گاهی خبری درباره بروز تخلف در یک مرکز درمانی دولتی یا خصوصی  به گوش می‌رسد و این‌بار نوبت به یک تخلف در مرکز درمانی در استان البرز رسیده است.

ساعاتی پیش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به ایرنا اعلام کرد که پیمانکاری که در بیمارستان شهید رجایی کرج حضور داشت، با پزشک بیمارستان دچار اختلاف می شود و همین امر بهانه ای شد تا مهر پزشک را برای گزارش هایی که به بیمه ارائه کرده بود، جعل کند. درفشی گفت: در واقع هیچ قصوری در روند رادیولوژی و درمان بیماران این بیمارستان ایجاد نشده بلکه گزارش هایی ارائه شده این پیمانکار به بیمه واقعی نبوده است.

درباره شرکت رادیولوژی متخلف

طبق روزنامه رسمی مورخ ۲۸ اردیبهشت ۸۹ به شماره ۱۸۹۹۳، شرکت پرتو سلامت ایرانیان با مدیریت حسن محمدی یکتا، موسی فیروزدهقان و رضا والی، در تهران ثبت می شود به عنوان شرکت تصویربرداری. تصویر روزنامه رسمی آن را مشاهده می کنید.

آگهی تاسیس شرکت پرتو سلامت ایرانیان

 

بازی با جان و سلامت مردم در رادیولوژی البرز

اسناد زیر، نشان می دهد که چگونه این شرکت رادیولوژی با جان مردم با گزارشات غلط بازی کرده است.

تصویری از برگه های معاینه پزشکی مراجعه کننده که تومور دارد. اما در برگه رادیولوژی  اعلام شده است که اوضاع نرمال است! پزشک تشخیص سکته قدیمی مغزی و تشنج داده است.
برگه معاینه پزشکی بیمار اعلام می کند که بیمار، تومور مغزی دارد. اما گزارش رادیولوژی، همه چیز را عادی نشان می دهد
 بیمارستان شهید رجایی البرز
گزارش رادیولوژی نشان می دهد که انجام CT SCAN روی مغز، از نرمال بودن اوضاع خبر می دهد! هر ۳ بخش مورد بررسی در سی تی اسکن مغز بیمار در رادیولوژی، NORMAL بودن شرایط را اعلام می کند!

تصاویر نامه نگاری مرکز خدمات بهداشتی و درمانی البرز 

در مرکز رادیولوژی بیمارستان شهیدرجایی تخلفاتی در سال ۹۵ و ۹۶ رخ داده و تخلف در جعل مهر و نبود متخصص رادیولوژی از سوی سرپرست مرکز محرز شده است و پس از سه بار تذکر از سوی سرپرست مرکز شهیدرجایی به پیمانکار  موضوع به دانشگاه علوم پزشکی البرز ارجاع داده می‌شود و در انتهای سال ۹۵ معاونت توسعه فسخ قرارداد با پیمانکار را انجام می‌دهد، اما دوباره با این پیمانکار قرارداد در سال ۹۶ تمدید می‌شود.

رادیولوژی البرز
نامه معاونت توسعه مدیریت و منابع البرز به سرپرست مرکز شهید رجایی مبنی بر تمدید قرارداد مرکز تصویر برداری شرکت پرتو سلامت ایرانیان
 بیمارستان شهید رجایی البرز
نامه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی البرز به مرکز درمانی شهید رجایی مبنی بر فسخ قرارداد شرکت پرتو سلامت ایرانیان
نامه سرپرست مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی به مدیرعامل شرکت پرتو سلامت ایرانیان درباره مشکلات فنی و نیروی انسانی مرکز تصویربرداری زیر نظر این شرکت از جمله عدم معرفی مسئول فنی و اخذ پروانه و عدم حضور متخصص رادیولوژی در شیفت های فعال

تخلف صورت گرفته در بخش پیمانکاری بیمارستان شهید رجایی بوده که از نسخه های پزشکی حدود سه هزار بیمار سوء استفاده شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تکذیب اخباری مبنی بر ایجاد مشکل تشخیص و درمان برای شمار زیادی بیمار در بیمارستان شهید رجایی کرج ، گفت: تخلف در این بیمارستان تاثیری در روند درمانی بیماران نداشته است. وی تاکید کرد که در این بین خللی در روند درمان بیماران بیمارستان شهید رجایی کرج رخ نداده است.

رادیولوژی شهید رجایی
بیانیه دومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی: از مهترین قسمت‌های این بیانیه به بند ۴ آن مربوط می‌شود و همچنین در این بیانیه با تاکید بر اینکه “درگذشت عباس کیارستمی آخرین ضایعه به خاطر خطای پزشکی نخواهد بود.” آمده است:« به همین خاطر احمد کیارستمی (پسر عباس کیارستمی) در نظر دارد به زودی با رونمایی از سایت «عافیت» امکانی فراهم کند تا مردم تجربه خود را از مواجهه با پزشکان مختلف، بیمارستان‌ها و نهادهای درمانی در این فصل به اشتراک بگذارند و یکدیگر را در انتخاب پزشک برتر سال یاری رسانند.»

اکنون دادستانی مرکز استان البرز گزارش را به سازمان بازرسی ارسال کرده و پرونده در دست بررسی است. یادمان هست که قصور پزشکی در پرونده مرحوم عباس کیارستمی محرز شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود