با این روش ها در روزهای گرم تابستان از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید

با این روش ها در روزهای گرم تابستان از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید

یکی از مشکلات همیشگی گوشی های هوشمند داغ شدن آن ها است. این مشکل در روزهای گرم تابستان به دلیل بالا رفتن دمای هوا بیشتر می شود. ساختار گوشی های هوشمند و نوع عملکرد آن ها به گونه ای است که باعث تولید حرارت در آن ها می شود و میزان این حرارت به میزان الکتریسیته ای بستگی دارد که درون این گوشی ها جا به جا می شود. وقتی این مسأله با گرمای خورشید داغ تابستان همزمان می شود، تلفن همراه شروع به داغ شدن می کند. در ادامه به ۱۳ روش ساده برای مقابله با داغ شدن گوشی می پردازیم.

۱- باتری گوشی را فقط تا ۸۰ درصد شارژ کنید

جلوگیری از داغ شدن گوشی

اگر مجبور هستید گوشی خود را در طول شب شارژ کنید، حتما آن را روی یک سطح صاف و خنک بگذارید، نه روی بالش یا ملافه. اما به هیچ وجه نباید تلفن تان را کامل شارژ کنید. وقتی گوشی خود را دائما کامل شارژ می کنید، طول عمر باتری آن کوتاه می شود. تلفن های همراه وقتی کامل شارژ می شوند بیشتر مستعد داغ شدن هستند، بنابراین وقتی باتری گوشی به ۳۰ درصد رسید آن را شارژ و زمانی که به ۸۰ درصد رسید آن را از برق جدا کنید.

۲- گوشی را مستقیما در معرض نور خورشید قرار ندهید

اگرچه بدیهی به نظر می رسد اما بسیاری از ما مرتکب این اشتباه می شویم. هرگز گوشی خود را برای مدت طولانی زیر نور آفتاب رها نکنید.

۳- اپلیکشن هایی که استفاده نمی کنید را ببندید

وقتی همزمان چندین اپلیکیشن را باز می کنید در واقع گوشی خود را وادار به اضافه کاری می کنید. این مسأله شامل باز کردن تب های متعدد در مرورگر وب هم می شود. بنابراین عادت کنید که گهگاه اپلیکیشن های بلااستفاده را ببندید. در هنگام شارژ کردن گوشی هم اپلیکیشن ها را ببندید (به ویژه اپلیکیشن هایی مثل بازی ها که گرافیک سنگینی دارند). همچنین می توانید اپلیکیشن هایی روی گوشی خود نصب کنید که به طور خودکار اپلیکیشن های بلااستفاده را موقتا غیر فعال و شارژ کلی دستگاه را حفظ می کنند.

۴- نور گوشی را کم کنید

نور گوشی را کم کنید، به ویژه زمانی که در فضای بیرون از آن استفاده می کنید. اگر با کم کردن نور گوشی به سختی می توانید صفحه ی آن را ببینید از محافظ های ضد تابش برای گوشی خود استفاده کنید.

۵- اپلیکیشن ها را آپدیت کنید

سیستم عامل و اپلیکیشن های گوشی را همیشه آپدیت کنید چون ممکن است در نسخه های قدیمی باگ هایی وجود داشته باشد و بعد از آپدیت شدن و رفع باگ، عملکرد گوشی بهبود یابد.

۶- خوره ی اپلیکیشن نباشید

اپلیکیشن هایی که هیچوقت از آن ها استفاده نمی کنید را حذف کنید. این مسأله شامل غیر فعال کردن نوتفیکیشن ها، اپلیکیشن هایی که در پس زمینه ی گوشی فعال هستند و سرویس های مکان یاب برخی اپلیکیشن ها هم می شود.

۷- از حالت هواپیما استفاده کنید

وقتی به جایی می روید که می دانید ساعت ها از گوشی خود استفاده نخواهید کرد، گوشی را خاموش یا در حالت هواپیما قرار دهید. وقتی از گوشی خود استفاده نمی کنید لزومی ندارد شارژ گوشی تان هدر برود.

۸- از بلوتوث گوشی طولانی مدت استفاده نکنید

سعی کنید برای مدت طولانی از بلوتوث گوشی استفاده نکنید و وقتی کارتان با آن تمام شد مطمئن شوید که بلوتوث را خاموش کرده اید. اگر گوشی شما به طور خودکار به بلوتوث ماشین تان متصل می شود حالت auto-pairing (جفت سازی خودکار) را غیر فعال کنید، به ویژه اگر آن روز قصد ندارید با تلفن صحبت یا به موسیقی یا پادکست گوش کنید.

۹- اگر گوشی اندرویدی دارید یک آنتی ویروس روی آن نصب کنید

اگر سیستم عامل گوشی تان اندروید است و تلفن همراه تان مرتبا داغ می شود، ممکن است گوشی شما آلوده به ویروس باشد. گوشی های اندرویدی در برابر بدافزارها آسیب پذیر هستند، بنابراین با نصب یک آنتی ویروس بر روی گوشی خود احتمال آلودگی به ویروس را از بین ببرید.

۱۰- دست از بازی کردن بکشید

اگر در حین بازی، گوشی تان داغ شد، دست از بازی کردن بکشید و حتما مطمئن شوید که بعد از اتمام بازی، اپلیکیشن آن در پس زمینه ی گوشی فعال نمانده باشد.

۱۱- کاور گوشی را دربیاورید

اگر گوشی تان داغ شده، کاور آن را دربیاورید تا دمای گوشی پایین بیاید.

۱۲- کابل شارژ را چک کنید

اگر در زمان شارژ کردن، گوشی تان داغ می شود، ممکن است مشکلی در رابطه با کابل شارژ وجود داشته باشد. بنابراین کابل را جدا و دوباره متصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده یا نه.

۱۳- دوربین گوشی هم می تواند علت داغ شدن آن باشد

با جستجوی عبارت phone overheats camera در گوگل به صدها مورد گزارش از این مشکل رایج بر می خورید. این مسأله زمانی رخ می دهد که با دوربین گوشی ویدئویی طولانی ضبط می کنید. بنابراین اگر گوشی تان داغ شده و ۵ دقیقه ی گذشته را مشغول فیلمبرداری با دوربین آن بوده اید، کار ضبط را متوقف کنید و اپلیکیشن دوربین را ببندید.

منبع: thisisinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • Ali تیر ۲۴, ۱۳۹۷

    اون قسمت آنتی‌ویروس کاملا مسخره بود چون چیزی به اسم ویروس واس اندروید وجود نداره و برنامه‌ای که نصب میکنین همیشه بازه و تو پس‌زمینه فعالیت میکنه باعث میشه باتری زودتر خالی بشه و حتی گوشی بدتر داغ میشه

  • عرفان طالبی تیر ۲۶, ۱۳۹۷

    الان برای من سواله چرا عکس این پست گوشی سونی عه!؟ چرا سامسونگ یا اپل نیس!؟ (خصوصا که پست در مورد داغ کردن گوشی هست) برای چندمین باره که میبینم روزیاتو یا دیجیاتو دارن تبلیغاتی کار میکنن.

    • mr.saxobeat تیر ۷, ۱۳۹۸

      ایراد بنی اسراییلی همینه.
      اخه توی عکسه برند سونی حک شده که شما میگید داره تبلیغ میکنن؟اخه چند نفر متوجه میشن گوشیه سونی هست
      محض اطلاع شما دوست عزیز اگرم یک درصد شما فکر میکنید این کار تبلیغاتی هست باید خدمتتون عرض کنم چند مدته سیستم بازاریابی و فروش موبایل های سونی توی خاور میانه متوقف شده