کولاک دختر ۱۷ ساله ایران در منچستر: «مهلا مومن زاده» نایب قهرمان تکواندو ۲۰۱۹ شد

فیلم افتخار آفرینی دوباره دختران ایران پس از کیمیا علیزاده

کولاک دختر ۱۷ ساله ایران در منچستر: «مهلا مومن زاده» نایب قهرمان تکواندو ۲۰۱۹ شد

مهلا مومن زاده مثل کیمیا علیزاده، افتخار دیگری برای ورزش بانوان ایران در رشته تکواندو بدست آورد و بر سکوی نایب قهرمانی تکواندو جهان ایستاد. کار بزرگ مومن زاده در حالی رخ داد که ایشان تنها هفده سال دارد و از او به بعنوان بخت افتخار آفرین ایران در المپیک و رقابت های جهانی دهه سوم قرن بیست و یکم یاد می شود.

در ادامه رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در منچستر انگلیس، مهلا مؤمن زاده نماینده ۱۷ ساله و با آتیه وزن ۴۶- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران در دیدار فینال برابر جائه یانگ سیم دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۷ از کره جنوبی به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۶ شکست خورد و به مدال با ارزش نقره جهان رسید.

مؤمن زاده برای دومین بار در تاریخ تکواندوی بانوان ایران مدال نقره جهان را بر گردن آویخت. پیش از این تنها کیمیا علیزاده با کسب یک مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ و یک مدال برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ در بخش بانوان موفق به کسب مدال جهانی تاریخ تکواندو بانوان ایران شده بود.

مهلا مومن زاده
تصویر اینستاگرام مهلا مومن زاده که به صورت PRIVATE بوده و بیش از ۳ هزار فالور دارد.
تصویر صفحه کیمیا علیزاده در اینستاگرام که ۲۱۲ هزار فالور دارد و اخیرا ازدواج کرد. او اولین مدالیست زنان ایران در المپیک بود

مومن‌زاده که برای نخستین مرتبه عازم رقابت‌های جهانی شده است، پیش از این و در دور مقدماتی که روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد، در دیدار نخست برابر آینور یواشپایازقزاقستان با نتیجه ۲۱ بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز مقابل «جوردیناسمیت» انگلیسی که مدال برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد، با نتیجه ۱۷ بر ۷ به برتری رسید و در سومین مبارزه نیز برابرگالینا مدودوا از روسیه با نتیجه ۲۳ بر ۳ به برتری رسید.

وی سپس در یک چارم نهایی نیز مقابل لنا استوجکویک از کرواسی با نتیجه ۳۰ بر ۲۰ به برتری رسید و در نیمه نهایی نیز برابر تان از چین و دارنده مدال برنز گرنداسلم ۲۰۱۸ با نتیجه ۱۱ بر ۹ به برتری رسید و راهی دیدار نهایی این رقابت‌ها شد.  مهرو کمرانی نیز سرمربیگری تیم ملی بانوان ایران را در اختیار داشت.

بعضی از کاربران اینستاگرام ایرانیان از سلبریتی ها بخاطر عدم ارسال پیام های تبریک به مناسبت افتخار آفرینی این بانوی ورزشکار در بهار ۹۸، انتقاد کرده اند.

حتما ببینید: تصاویری جالب از بانوان نینجا ایران

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود