اسب دریایی؛ موجودی که به خاطر قدرت درمان اختلالات جنسی «ویاگرا طبیعی» نامیده می‌شود

اسب دریایی؛ موجودی که به خاطر قدرت درمان اختلالات جنسی «ویاگرا طبیعی» نامیده می‌شود

در ردیفی طولانی از فروشگاه ها در منطقه شونگ وان، در بخش غربی جزیره هنگ کنگ، اسب های دریایی را در جعبه های پلاستیکی و تنگ های شیشه ای نگهداری کرده و بدن های دراز و به شکل قلاب آن ها مانند قاشق روی یکدیگر قرار می گیرند. در هنگ کنگ، این منطقه مرکز تجارت طب سنتی چینی است که یک سیستم باستانی درمانی با استفاده از گیاهان خشک شده و بخش های مختلف بدن حیوانات است. خیابان های باریک منطقه پر از کامیون های حمل بار و مردانی است که چرخ دستی هایی پر از صندوق های قارچ خشک شده، گیاهان دارویی، انواع توت ها و البته اسب دریایی را هل می دهند.

اسب دریایی ویاگرا

در طب سنتی چینی، اسب دریایی دارای توانایی بالا بردن قدرت جنسی است به نحوی که از آن با عنوان ویاگرا طبیعی یاد می شود. هنگ کنگ بزرگ ترین مرکز خرید و فروش اسب دریایی خشک شده است و مطالعات نشان می دهد که دو سوم تجارت اسب دریایی بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ در این کشور رخ داده است. محبوبیت این گونه دریایی به عنوان یک داروی طبیعی باعث افزایش خرید و فروش آن در چین، تایوان و اندونزی نیز شده است. در شرایطی که هیچ کس نمی داند چه تعداد از این موجود شگفت انگیز دریایی باقی مانده، کارشناسان و فعالان عرصه حیات وحش اعلام کرده اند که استفاده دارویی از بدن خشک شده آن به عنوان داروی تقویت جنسی، بقای اسب دریایی را با تهدید جدی مواجه کرده است.

اسب دریایی ویاگرا

اسب دریایی به خاطر پوزه اسبی کوچک شان با دیگر انواع ماهی ها متفاوت هستند هر چند باید به این نکته جالب نیز اشاره کرده که این اسب دریایی نر است که باردار می شود. با این وجود، مطالعه این جانور آب زی به خاطر پراکندگی در پهنه اقیانوس ها، جثه ریزشان که در مواردی طول آن ها به کمتر از یک اینچ می رسد و البته توانایی برخی از آن ها به تغییر رنگ برای استتار در محیط، دشوار بوده است. گفته می شود که سالانه بیش از ۳۷ میلیون اسب دریایی در دریاها شکار می شوند و علیرغم قوانین سختگیرانه ای که برای شکار و خرید و فروش آن ها تصویب شده اما شکار غیرقانونی و قاچاق آن ها به شدت در هنگ کنگ و چین رواج دارد. همچنین بررسی ها نشان می دهد که جمعیت دستکم ۱۱ گونه از اسب های دریایی در ۱۵ سال گذشته بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: موضوعات جنسی، ۲۶ درصد جستجوی ایرانیان در ویکی‌پدیا

استفاده اسب دریایی در طب سنتی چینی چیست؟

اسب دریایی ویاگرا

به گفته لیژینگ لائو، رییس کالج طب چینی در دانشگاه هنگ کنگ، برای اولین بار در ادبیات پزشکی چین مربوط به سال ۷۰۰ پس از میلاد مسیح به خواص درمانی اسب دریایی اشاره شده اما استفاده دارویی از این گونه دریایی به بسیار قبل از آن باز می گردد. لائو در این باره می گوید: «بر اساس تئوری طب چینی، اسب دریایی روح افزاست و به بدن انرژی بیشتری تزریق می کند». در ترکیب با گیاهان دارویی و به شکل دم کرده مانند چای، بدن خشک شده اسب دریایی به طور گسترده برای درمان آسم و اختلالات جنسی در مردان و به طور خاص اختلال در نعوض و انزال زودرس استفاده می شود به نحوی که به آن لقب «ویاگرا طبیعی» داده شده است.

اسب دریایی ویاگرا

به گفته لائو هیچ مدرک معتبر پزشکی مبنی بر موثر بودن بدن اسب دریایی در درمان آسم و اختلالات جنسی مردانه وجود ندارد و هیچ تحقیقی در این مورد تاکنون صورت نگرفته است. هنگ کنگ به عنوان یک مستعره سابق بریتانیا، از ترکیبی از طب غربی و چینی سود می برد و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۷.۴۲۵ فرد فعال در حوزه طب سنتی چینی در این منطقه به ثبت رسیده اند. قیمت هر اسب دریایی خشک شده در بازار هنگ کنگ نزدیک به ۴۰ دلار هنگ کنگی (۵ دلار آمریکا) است. یکی از مغازه های موجود در این منطقه می گوید که اکثر خریدهای اسب دریایی توسط مردان بالای ۵۰ سال صورت می گیرد.

اسب دریایی ویاگرا

معاهده هایی بین المللی برای ممنوعیت یا محدویت خرید و فروش گیاهان و جانوران وحشی تصویب شده که اسب دریایی نیز در ذیل این فهرست قرار گرفته و خرید و فروش آن تنها در صورت وجود مدارک و مجوزهای قانونی انجام پذیر است. حتی کشورهایی مانند تایلند، فیلیپین و اندونزی قوانین سختگیرانه تری را در این باره اجرا کرده اند و صادرات اسب دریایی در آن ها کاملاً ممنوع اعلام شده است. اما این اقدامات نیز کمکی به کاهش کشتار اسب های دریایی نداشته و بدتر این که باعث شکل گیری بازار سیاه و افزایش قیمت آن شده است. مطالعات نشان می دهد که در حدود ۹۵ درصد محموله های اسب دریایی کشف شده در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از کشورهایی که صادرات اسب دریایی در آن ها ممنوع بوده آمده اند.

اسب دریایی ویاگرا

تایلند بزرگ ترین تولید کننده اسب دریایی بازار هنگ کنگ است هر چند صادرات این موجود از ژانویه ۲۰۱۶ در این کشور ممنوع اعلام شده است. اسب دریایی به خاطر جثه کوچک و دیر فاسد شدنی اش به راحتی از طریق مرزها قاچاق شده و گاهی اوقات با دیگر خوراک های دریایی ترکیب شده و منتقل می شود. اما مشکل تنها طب سنتی چینی نیست بلکه مشکل اصلی از صنعت ماهیگیری ناشی می شود که با استفاده از تورهای بزرگ ترول که کف دریا پهن شده و همه چیز را جارو می کنند، باعث می شوند که اسب دریایی در کنار هر موجود دیگری به دام بیفتند.

اسب دریایی ویاگرا

ماهیگیران ترول بزرگ ترین تهدید برای اسب های دریایی به شمار می آیند و هر ساله مساحتی به اندازه دو برابر مساحت  ایالات متحده، توسط ماهیگیران ترول در کف اقیانوس ها جارو می شود. تنها راه نجات اسب دریایی مدیریت بهتر بخش ماهیگیری و شیلات از طریق کاهش اندازه ناوگان های ماهیگیری، بستن بخش های بزرگ اقیانوس ها به روی ماهیگیران ترول و تلاش بیشتر برای دور نگه داشتن این ماهیگیران از مناطق ممنوعه عنوان شده است زیرا حتی اگر خرید و فروش غیرقانونی اسب دریایی برای مصارف درمانی نیز متوقف شود، تورهای ترول آن ها را صید کرده و در هر صورت از مرگ این موجودات زیبای دریایی جلوگیری نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: فانتزی‌های رابطه جنسی شما چه رازهایی در مورد شخصیت واقعیتان را برملا می‌کند؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود