آشنایی با «اُلَسَبِلَنگاه»، بهشت رویایی گیلان

سفر به جنوب ماسال و غرب استان گیلان در طبیعتی فراموش نشدنی

آشنایی با «اُلَسَبِلَنگاه»، بهشت رویایی گیلان

اولسبلنگاه، بهشت گیلان در منطقه ماسال است. ماسال و سوباتان، مقصد شماره یک گردشگری بهار و تابستانی کوله پشتی گردها، طبیعت گردها و عاشقان سلفی های رویایی در اینستاگرام است. محیطی بی نظیر و چشم انداز فوق العاده که باورش برای خیلی ها، سخت است و آن را با مناظری در سوئیس و کانادا مقایسه می کنند. روستای اولسبلنگاه ماسال در استان گیلان، امکانات کمی دارد و شاید به همین خاطر، گزینه خوبی برای کمپ و کوله پشتی گردی گردشگران خودمانی و عاشقان عکاسی در طبیعت باشد. این روستا در دویست و هفتاد کیلومتری غرب ماسال قرار دارد و یکی از خطراتی که شما را در این منطقه تهدید می کند، خطر برخورد صاعقه است.

اُلَسَبِلَنگاه است؛ ییلاقی تماشایی در ارتفاعات ماسال، بهشتی که تماشای ابرها بر بلندای آن ارمغان طبیعت است. روستای ییلاقی اولسبلنگاه برای همنشینی اش با ابرها معروف شده است. اینجا که هستید ابرها شما را در آغوش می گیرند و به میزبانی تان می آیند و یادآور مازیچال و فیلبند و جواهر ده می شود. گویی این جا، همان بهشت رویایی گیلان است و محبوب سلفی بازهای اینستاگرام.

اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم ماسال آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده اند و هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می آورند. ییلاق دلفریب اولسبلنگاه، در ارتفاع هزار و ۴۸۹ متری از سطح دریا، شکل قدیمی خود را حفظ کرده است و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمان ها به خانه های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ دلبری می کند.

هشتگ اولسبلنگاه در اینستاگرام، پاتوق طبیعت گردهای سلفی باز اینستاگرام

بیدار شدن با صدای پرندگان، درست کردی چای و املت با هیزم و خوردن ماست و شیر و پنیر محلی با عسل گیلان، آن هم در یک کلبه چوبی با چشم انداز ابدی واقعی رویایی، لوکیشنی عالی برای سلفی بازهای اینستاگرام است. اگر به هشتگ اولسبلنگاه در اینستاگرام بروید، روایت طبیعت گردهای ایرانی از این منطقه بی نظیر را از طریق لنز دوربین آن ها، تماشا خواهید کرد.

رودخانه خالکایی درکنار آلاچیق ها ودکه های بین راهی در مسیر اولسبلنگاه، بخشی از طبیعت بکر و فراموش نشدنی ماسال است.

چنین مناظر بی نظیری در تابستان گیلان، فرصت گردشگری و طبیعت گردی ارزان را در اختیار مسافران گیلان قرار می دهد
اولسبلنگاه
در اولسبلنگاه، کلبه های چوبی برای اجاره گردشگران و طبیعت گردان وجود دارد
طبیعت پر مه اولسبلنگاه، محیطی رویایی برای عکاسی در طبیعت فراهم می کند

ییلاق اولسبلنگاه که در فاصله حدود ۲۷ کیلومتری شمال غرب شهر ماسال قرار دارد، چشم و چراغ ییلاق های این شهر است و جایگاه ویژه و محبوبی در میان ییلاق های اطراف ماسال دارد. این روستای دلنشین نامش را از زبان تالشی گرفته است که خود از دو واژه اولسا و بلنگاه تشکیل شده و در این زبان به معنی جایگاه بلندی است که بر روی آن درخت ممرز می روید.

کلبه های چوبی و آسمانی آبی، گزینه عالی برای طبیعت گردی تابستان گردها است

ماسال شهری در استان گیلان که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. فاصلهٔ ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد .اولسبلنگاه منطقه‌ای در ارتفاعات ماسال در مسیر راه خلخال است. این منطقه دارای مراتع بسیار بوده و خانه های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده و همان طور که از اسم این محل پیداست در زمستان تعداد کمتری از ساکنان منطقه در ییلاق می مانند. این ییلاق در فاصله ۳۰ کیلو متری ماسال قرار دارد .

اولسبلنگاه گردی به روایت عکس های اینستاگرامی ایرانیان
راه دسترسی به اولسبلنگاه نیز چشم انداز فوق العاده دارد
اینجا سوئیس ایران است

حتما ببینید: از ماسوله تا مازیچال با مقصدهای طبیعت گردی رویایی

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • پایه یکی تیر ۷, ۱۳۹۸

    یه خصلت بدی که ما داریم اینه که نمیتونیم قبول کنیم دوتا کشور هم میتونن زیبا باشن. نمیدونم چرا عادت کردیم یا بهمون یاد دادن تنها ما خوبیم بهترینم و بهترینا رو داریم و هرگز نباید رو زبون بیاریم یه کشور دیگه نه بهتر از ما بلکه اندازه خودمون خوبه یا زیباست
    اوضاع طوری شده الان بگی دبی عجب قشنگه میان میریزن سرت چرا به تهران توهین میکنی. یا مثلا از طبیعت ترکیه تعریف کنی یه سری دیگه میریزه میگه شمال خودمون مگه چی کم داره از ترکیه تعریف میکنی
    خودم این چیزا سرم اومده میگم
    ای ملت یاد بگیرین اگه ما شمالمون زیباست باقی کشورام زیباس.
    یاد بگیرین

  • پایه یکی تیر ۷, ۱۳۹۸

    خودم یکی از دلایلی که پایه یک گرفتم این بودش برم کشورای خارجی رو بگردم
    عموم پایه یک داره و بارها رفته و اومده به قول ارسطو وارنا بخارست کپنهاگ ترکمنستانو گشته.
    درسته ما شمال زیبا داریم ولی من شخصا خیلی رفتم. سالی هفت هشت بار رفتم دیگه برا من بسه. حالا وقتشه یکی مثل من زیباییای باقی کشورا رو ببینه و هیچیکم حق نداره بهم حرف نامربوط بزنه.

  • سهیل تیر ۸, ۱۳۹۸

    اون دامنه کوه ها که داخل عکس هاست تو برنامه ایرانگرد نشون داد که همشون جنگل و درخت بودند مردم قطع کردند برای دام ها واقعا حیف

  • مهیار تیر ۸, ۱۳۹۸

    ما تقریبا هر سال میریم روح و روانمون شارژ میشه طبیعت و هوای بکر با کباب هایی که مزش هنوز زیر زبونمون حس میکنیم
    راستی فاصله اولسبلنگاه از شهر ماسال ۲۷۰ کیلومتر نیست خیلییی کمتره ما نیم ساعته رسیدیم فکر کنم ۲۷ کیلومتر صحیح باشه