سلبریتی هایی که نمی دانستید از مهاجران آمریکا هستند

سلبریتی هایی که نمی دانستید از مهاجران آمریکا هستند

صنعت پررونق و پیشرفته ی سرگرمی آمریکا – از سینما و تلویزیون گرفته تا موسیقی و کتاب و تئاتر – هنرمندان زیادی را از سراسر دنیا به این کشور می کشاند. شاید ندانید که بعضی از چهره های مشهوری که می شناسید در حقیقت پناهنده ی آمریکا هستند، اما علاوه بر آن ها، بعضی از سلبریتی ها هم جزء مهاجرین آمریکا محسوب می شوند. در ادامه با این سلبریتی های مهاجر آشنا خواهیم شد.

نیل یانگ

سلبریتی های مهاجر

نیل یانگ، موزیسین مشهور و پیشکسوت ژانر راک، متولد کشور کانادا است. او در سال ۱۹۶۶ به آمریکا مهاجرت کرد و تقریباً از همان زمان بود که فعالیت در عرصه ی موسیقی را با گروه Buffalo Springfield شروع کرد.

با این حال، یانگ در آن زمان ویزای کاری نداشت و در حقیقت یک مهاجر غیر قانونی محسوب می شد. یانگ در مصاحبه ای گفته در آن دوره دائماً با این ترس زندگی می کرد که مبادا به خاطر یک تخلف رانندگی، پلیس از او مدارک شناسایی بخواهد.

سلما هایک

این بازیگر هالیوودی در کشور مکزیک متولد شد و کار بازیگری را از سریال های تلویزیونی آنجا شروع کرد. در سال ۱۹۹۱، او به لس آنجلس نقل مکان کرد تا در رشته ی بازیگری تحصیل کند. اما هایک بیشتر از آنچه در ویزای آمریکایش تعیین شده بود در آنجا ماند و تا قبل از آنکه گرین کارتش را دریافت کند، در واقع مدتی مهاجر غیرقانونی محسوب می شد. او در سال ۲۰۱۳ تابعیت آمریکا را به طور رسمی دریافت کرد.

با این حال، هایک همواره سعی داشته عضو فعالی از جامعه ی مکزیک باشد و با غرور و افتخار، کشورش را در کار و زندگی اش معرفی کند.

به گفته ی هایک، او به فرزندش یاد داده اصل و نسب مکزیکی اش را بپذیرد، زبان اول هایک که اسپانیولی است را دوست داشته باشد و در مورد تاریخ، موسیقی، هنرهای فولکلور و غذاهای مکزیک یاد بگیرد.

جیم کری

جیم کری یکی دیگر از کانادایی های هالیوود است که در شهر نیومارکت استان انتاریوی کانادا به دنیا آمد. او در سال ۲۰۰۴ رسماً تابعیت آمریکا را دریافت کرد تا به گفته ی خودش بتواند در انتخابات سال ۲۰۰۴ آمریکا رأی دهد.

کری در آن زمان اظهار کرد که کشور آمریکا به شناخته شدن او کمک و آرزوهای او را محقق کرد.

البته او تابعیت کانادایی اش را هم حفظ کرده.

کری در اینباره اظهار کرده که قصد ندارد اصل و نسب کانادایی و همه ی آن هایی که به او عشق و حمایت بخشیدند را رها کند، چون دوران کودکی اش در کانادا بود که کری امروز را ساخت و او همیشه به کانادایی بودن خود افتخار می کند.

ام. نایت شیامالان

شیامالان، کارگردان مشهور، در هند متولد اما در حومه ی شهر فیلادلفیای آمریکا بزرگ شد. او وقتی ۱۸ ساله شد و برای دریافت تابعیت آمریکا درخواست داد، عنوان «نایت» را به اسم خود اضافه کرد.

بعد از فارغ التحصیلی از مدرسه ی فیلمسازی نیویورک، شیامالان فیلمی به نام «دعا کردن با خشم» (Praying with Anger) ساخت که درباره ی سفر معنوی یک آمریکایی به هند بود. این فیلم جایزه ی بنیاد فیلم آمریکا را دریافت کرد.

پاملا اندرسون

پاملا اندرسون در استان بریتیش کلمبیای کانادا متولد و بزرگ شد و در سال ۲۰۰۴ تابعیت آمریکا را به طور رسمی دریافت کرد. تقریباً از همان زمان بود که اندسون فعالیت در حوزه ی حمایت از حقوق حیوانات را شروع کرد.

شارلیز ترون

ترون در آفریقای جنوبی متولد و بزرگ شد. او در سال ۲۰۰۷ تابعیت آمریکا را دریافت کرد و از آن پس بود که توانست در انتخابات آمریکا رأی دهد و راحت تر سفر کند.

به گفته ی ترون، کسانی که پاسپورت آفریقای جنوبی را دارند مجبورند برای سفر به هر کشوری ویزا بگیرند، مسأله ای که سفر کردن را تا حدودی سخت می کند. ترون درباره ی دریافت تابعیت آمریکا اظهار کرد که خوشحال است این کشور دیگر واقعاً خانه ی او به حساب می آید.

ترون ابتدا برای کار در عرصه ی مدلینگ به آمریکا آمد و در نیویورک ساکن شد. در نوزده سالگی، او به لس آنجلس نقل مکان کرد تا حرفه ی بازیگری را شروع کند.

به گفته ی ترون، مادرش برای او یک بلیت هواپیمای یک طرفه خرید و او وقتی به کالیفرنیا رسید، سوار تاکسی شد و از راننده خواست او را یک راست به هالیوود ببرد.

لیام نیسون

نیسون در ایرلند متولد شد و قبل از آنکه در اواخر دهه ی ۱۹۸۰ میلادی کار در هالیوود را شروع کند، در بریتانیا فعالیت بازیگری داشت. او در سال ۲۰۰۹ تابعیت آمریکا را دریافت کرد.

وقتی نیسون کار در آمریکا را شروع کرد لهجه ی ایرلندی اش تا مدتی برای او مشکل ساز بود، چون کسانی که مسئول انتخاب بازیگر برای فیلم ها بودند توانایی های بازیگری او را تحسین می کردند اما از او می خواستند لهجه اش را تغییر دهد.

با این حال نیسون گفته او به آن ها می گفت که یک بازیگر است و قطعاً می تواند لهجه اش را تغییر دهد. به گفته ی نیسون در آن دوران سخت گیری های بی مورد زیادی در تست های بازیگری وجود داشت و برای مثال به او می گفتند برای نقشی زیاد از حد ایرلندی است. نیسون البته رد شدن در دنیای سینما را امری همیشگی می داند و معتقد است برای دوام آوردن در آن باید پوست کلفت شد.

با این حال نیسون کماکان به ریشه های ایرلندی اش افتخار می کند و هرگز آن را پنهان نکرده است.

آنتونی هاپکینز

همانطور که از لهجه ی خاص هاپکینز قابل حدس است، او نه آمریکایی، بلکه ولزی است. او در دهه ی ۱۹۹۰ میلادی به کالیفرنیا مهاجرت کرد و در سال ۲۰۰۰ تابعیت آمریکا را به طور رسمی دریافت کرد.

به دنبال این اتفاق، برخی رسانه ها اظهار کردند که او عنوان سلطنتی ای که از ملکه ی بریتانیا دریافت کرده بود را از دست داده و دیگر لقب «سِر» ندارد چون کسانی که تابعیت آمریکا را دریافت می کنند سوگند می خورند از عناوین اشرافی خود صرف نظر کنند. با این حال، هاپکینز هم تابعیت انگلیسی و هم عنوان شوالیه گری خود را حفظ کرده.

به گفته ی هایپکینز، او به خاطر «سخاوتمندی» ای که کشور آمریکا نسبت به او داشته تصمیم گرفت تابعیت این کشور را دریافت کند. او این کار را برای جبران این سخاوتمندی ها و تصمیمی قلبی بیان کرده.

ریچل وایس

این بازیگر برتانیایی سال ها با داشتن گرین کارت در هالیوود فعالیت داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت تابعیت آمریکا را دریافت کند تا بتواند در انتخابات این کشور شرکت کند و به فعالیت خود در آمریکا ادامه دهد.

وایس گفته وقتی به آمریکا برمی گردد، مأموران فرودگاه بازگشت او را به خانه خوش آمد می گویند و این تشریفات برای او بسیار خوشایند است، در حالی که در انگلیس چنین تشریفاتی وجود ندارد.

پیرس برازنان

این بازیگر ایرلندی در سال ۲۰۰۴ تابعیت آمریکا را دریافت کرد.

برازنان قبل از آنکه تابعیت آمریکایی بگیرد، ۲۲ سال در این کشور زندگی کرده بود. او گرفتن تابعیت آمریکا را به این دلیل عقب انداخته بود که نمی خواست در امتحان آن شرکت کند.

برازنان علت این موضوع را بیزاری از هر گونه امتحان بیان کرده، چون او هرگز عملکرد خوبی در امتحانات مدرسه نداشت. به گفته ی برازنان، او برای گرفتن تابعیت آمریکایی مجبور بود تاریخ آمریکا را یاد بگیرد و فکر می کرد نمی تواند جواب درستی به سؤال های امتحان دهد.

امیلی بلانت

این بازیگر بریتانیایی از سال ۲۰۰۸ در آمریکا زندگی می کند اما در سال ۲۰۱۵ تابعیت آمریکا را دریافت کرد. با این حال، بلانت در مصاحبه ای اظهار کرد احساسات مختلفی درباره ی این اتفاق دارد.

بلانت گفته مطمئن نیست که از این بابت چندان هیجان زده باشد. گرچه دیگران تصور می کنند اتفاق مهیجی بوده اما بلانت همیشه می گوید که بریتانیایی بودنش را دوست دارد و صرف نظر از تابعیت بریتانیایی اش، اتفاق ناراحت کننده ای برای او بوده.

علاوه بر این، بلانت امتحان دریافت تابعیت را سخت ترین امتحان زندگی اش توصیف کرده و قویاً معتقد است بیشتر آمریکایی ها هم از پس سؤالات آن برنمی آیند.

سوفیا ورگارا

سوفیا ورگارا در کلمبیا متولد شد. بعد از مرگ برادرش، ورگارا به همراه خانواده اش در سال ۱۹۹۸ به آمریکا مهاجرت کرد. ورگارا را با بیشتر با نقشش در سریال محبوب «خانواده امروزی» (Modern Family) می شناسند که پخش آن از سال ۲۰۰۹ آغاز شد در حالی که ورگارا در سال ۲۰۱۴ تابعیت آمریکا را دریافت کرد.

ورگارا که با اعلام سایت فوربس، در صدر فهرست بازیگران زن تلویزیونی قرار گرفت که بیشترین دستمزد را در سال ۲۰۱۸ داشتند، در مصاحبه ای اظهار کرد گرچه قبل از آنکه بتواند اقامت آمریکا را دریافت کند مدت زمان زیادی در این کشور فعالیت کرده بود، اما امتحان تابعیت برایش ساده بود و او همه ی سؤال ها را کاملاً درست جواب داده بود.

کامیلا کابیو

کامیلا کابیو، خواننده ی پاپ، که اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده، قبل از آنکه در آمریکا به شهرت برسد، در کوبا زندگی می کرد.

کابیو از مادری کوبایی و پدری مکزیکی در کوبا متولد شد. او شش ساله بود که به همراه مادرش به آمریکا آمد. به گفته ی کابیو، مادرش به او گفته بود که آن ها قرار است باهم به دیزنی ورلد بروند.

کابیو در مراسم اهدای جوایز گرَمی سال ۲۰۱۸، درباره ی تجربه هایی که به عنوان یک مهاجر در آمریکا داشته صحبت کرد و حمایت خود را هم از طرح موسوم به داکا (DACA) ابراز کرد. داکا برنامه‌ ای است که در سال ۲۰۱۲ میلادی در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز شد و مربوط به مهاجرانی می شد که در کودکی با والدین خود به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا می شوند. بر اساس برنامه ی داکا، این مهاجران به طور موقت اجازه اقامت قانونی در ایالات متحده آمریکا را دریافت می ‌کردند و از کشور اخراج نمی ‌شدند. دونالد ترامپ، رئیس چمهور فعلی آمریکا، همانطور که در زمان انتخابات قول داده بود، اجرای طرح داکا را متوقف کرد.

به گفته ی کابیو، مانند دیگر مهاجران غیرقانونی آمریکا، والدین او هم او را بدون هیچ سرمایه ای و تنها با داشتن امید به این کشور آورده بودند و به او نشان دادند که باید بیشتر از دیگران تلاش کند و هرگز هم دست از تلاش برندارد. کابیو گفته او هم مسیری مانند دیگر مهاجران غیر قانونی آمریکا را طی کرده و به اینکه یک مهاجر کوبایی مکزیکی است افتخار می کند. کابیو معتقد است کودکان مهاجر غیر قانونی نباید فراموش شوند و آن ها ارزش جنگیدن را دارند.

منبع: insider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • reza شهریور ۶, ۱۳۹۸

    آقا پاملا اندرسون رو خوب اومدی!!!!