۱۵ حقیقت جالب درباره آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف دنیا

۱۵ حقیقت جالب درباره آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف دنیا

سفر برای بعضی، فرصتی برای دور شدن از استرس های کاری و برای بعضی دیگر، فرصتی برای تجربه و دیدن چیزهای جدید است. با این حال، وقتی به مکان جدیدی سفر می کنیم و با آدم های جدیدی با فرهنگی کاملاً متفاوت و در مجموع دنیای جدیدی سر و کار پیدا می کنیم، ، باید از انجام بعضی کارها خودداری کنیم. برای اینکه بتوانیم مهمان خوبی باشیم، باید با فرهنگ مقصد سفرمان آشنایی پیدا کنیم. در ادامه با تعدادی از آداب و رسوم عجیب کشورهای مختلف دنیا آشنا می شویم.

۱- در روسیه تعداد گل های دسته گل را زوج انتخاب نکنید

آداب و رسوم عجیب کشورها

در روسیه و همینطور تعدادی از کشورهای اروپای شرقی، دادن یک دسته گل که تعداد گل های آن زوج باشد را بسیار توهین آمیز و ناشایست می دانند. فقط در مراسم های تدفین تعداد گل های دسته گل زوج است. بنابراین اگر نمی خواهید به کسی توهین کنید، تعداد گل های دسته گل را فرد انتخاب کنید.

۲- در چین از تماس چشمی خودداری کنید

در چین تماس چشمی را نشانه ی بی احترامی به دیگران می دانند. چینی ها هنگام عصبانیت این کار را انجام می دهند، بنابراین اگر نمی خواهید روی بد آن ها را ببینید از انجام این کار خودداری کنید.

۳- در تایلند به هیچ شکلی به خاندان سلطنتی بی احترامی نکنید

حتی شوخی کردن در مورد اعضای خاندان سلطنتی هم می تواند شما را به دردسر بیندازد. مهم تر از همه آنکه، قرار دادن پا روی پول های تایلندی که تصویر خاندان سلطنتی روی آن ها نقش بسته، یک جرم تلقی می شود که برای آن مجازات خواهید شد.

۴- در نروژ درباره ی رفتن به کلیسا صحبت نکنید

هرگز از نروژی ها نپرسید به کلیسا می روند یا نه. تنها درصد اندکی از مردم نروژ به کلیسا می روند، بنابراین پیش کشیدن این موضوع ممکن است دور از ادب به نظر برسد و بهتر است اصلاً حرفی در مورد آن نزنید.

۵- در هند با کفش وارد معابد و خانه ها نشوید

هنگام ورود به معابد یا خانه ی کسی باید کفش های خود را درآورید.

۶- در آلمان تولد کسی را زودتر تبریک نگویید

آلمانی ها اعتقاد دارند اگر زودتر از موعد برایشان تولد خوبی را آرزو کنید دیگر این اتفاق نخواهد افتاد و آن ها گرفتار بدشانسی خواهند شد.

۷- در امارات همسرتان را نبوسید

در کشور امارات ابراز احساسات در ملأ عام نه تنها کار ناشایستی تلقی می شود، بلکه می تواند شما را به دردسر هم بیندازد. بنابراین به شما توصیه می کنیم از انجام این کار خودداری کنید. مصر و عربستان سعودی هم از دیگر کشورهایی هستند که در آن ها باید از ابراز احساسات در ملأ عام خودداری کنید.

۸- در سنگاپور سگ به همراه نداشته باشید

این مورد را حتماً جدی بگیرید. بعضی نژادهای خطرناک سگ مثل پیت بول، آکیتا، توسا و تعدادی دیگر، در کشور سنگاپور به کلی ممنوع هستند. در مورد دیگر نژادهای سگ هم قوانین بسیار سختگیرانه ای وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید سگ تان را با خود به سفر ببرید، شاید سنگاپور انتخاب مناسبی برای شما نباشد.

۹- در آمریکا از عبور غیر مجاز از خیابان خودداری کنید

عبور غیر مجاز عابران پیاده از خیابان در آمریکا خلاف قانون است، حتی اگر خیابان کاملاً خالی باشد. بنابراین مراقب باشید خود را به دردسر نیندازید و فقط از خطوط عابر پیاده استفاده کنید.

۱۰- در فرانسه در رستوران فقط یک پرس غذا نخورید

فرانسوی ها مانند زبان شان، به آشپزی شان هم بسیار افتخار می کنند. به همین دلیل از نظر آن ها سفارش دادن فقط یک پرس غذا در رستوران، کار توهین آمیزی محسوب می شود. به علاوه، باقی گذاشتن غذا در ظرف هم برای آشپز می تواند بسیار توهین آمیز باشد و به جای آن، باید بشقاب خود را خالی برگردانید.

۱۱- در سوئیس وسایل برنده هدیه ندهید

هدیه دادن وسایل برنده در سوئیس (و همینطور کشورهای دیگری مثل آلمان، برزیل و مصر) کاری ناشایست و پایان یک رابطه ی دوستی یا عاطفی تلقی می شود. در مقابل، اگر روی چاقو یک سکه بچسبانید، دریافت کننده ی هدیه می تواند سکه را به عنوان پول خرید چاقو به شما برگرداند.

۱۲- نیوزلندی ها را با استرالیایی ها اشتباه نگیرید

مردم نیوزلند از اینکه به آن ها استرالیایی گفته شود بسیار عصبانی می شوند، بنابراین خیلی مراقب باشید!

۱۳- در شیلی هرگز با دست غذا نخورید

در کشور شیلی غذا خوردن با دست در ملأ عام را بسیار بی ادبانه می دانند. این مسأله در مورد هر نوع خوراکی ای صدق می کند حتی سیب زمینی سرخ کرده! دیگر نکته ی مهم در مورد آداب غذا خوردن در شیلی این است که باید همیشه دست های خود را روی میز نگه دارید به طوری مچ دست ها روی لبه ی میز قرار بگیرند.

۱۴- در ژاپن در سمت نادرست پله برقی نایستید

اگر نمی خواهید باعث مزاحمت ژاپنی ها شوید بهتر است به خاطر داشته باشید که در شهر اوزاکا باید سمت راست پله برقی و در شهر توکیو باید سمت چپ بایستید.

۱۵- در برزیل با دست اوکی نشان ندهید

در بسیاری از کشورها نشان دادن اوکی با دست ایرادی ندارد، اما در برزیل این حرکت را معادل نشان دادن انگشت وسط می دانند. لازم به ذکر نیست که نباید این کار را جلوی برزیلی ها انجام دهید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر