تنها سفر کردن را دست کم یک بار تجربه کنید

تنها سفر کردن را دست کم یک بار تجربه کنید

سفر کردن نه تنها به شما کمک می کند مکان های زیاد و جدیدی را کشف کنید، بلکه روش بسیار خوبی برای رفع اضطراب، استراحت و سپری کردن اوقاتی خوش با خانواده است. حتما تا به حال سفرهای زیادی با خانواده و دوستان تان رفته اید، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تنها سفر کردن را تجربه کنید؟ شاید این ایده برای بعضی ها چندان هیجان انگیز نباشد، اما باید بدانید که تنها سفر کردن فواید زیادی دارد و بنابراین دلایل زیادی هم برای تجربه ی آن وجود دارد. اما فواید تنها سفر کردن چیست؟

فواید تنها سفر کردن

۱- می توانید با خودتان خلوت کنید

در دنیای امروز زندگی همه ی ما گاهی شتاب زیادی پیدا می کند. در کنار زمانی که صرف خانواده، دوستان، دانشگاه یا محل کار می کنیم، گهگاه نیاز داریم با خودمان هم خلوت کنیم. تنهایی فواید زیادی دارد: مغز را احیا می کند، تمرکز را بالا می برد و کمک می کند تفکر عمیق تری داشته باشید و در نتیجه می توانید راه حل بسیاری از مشکلات تان را پیدا کنید. اینکه فقط گاهی چند ساعتی را در پارک با خودتان خلوت کنید کافی نیست. شما به زمان بیشتری نیاز دارید. بنابراین تنها سفر کنید و از اوقات تنهایی تان استفاده کنید.

۲- با آدم های جدیدی آشنا می شوید

آشنایی با آدم های جدید یکی از بهترین بخش های سفر کردن است. شاید فکر تنها بودن در یک مکان کاملا جدید برایتان ترسناک باشد اما به دوستان جدیدی فکر کنید که می توانید در جریان سفرتان پیدا کنید. هر جا بروید -کنسرت، کافه یا صف خرید بلیت قطار- آدم های بسیار زیادی اطراف تان خواهند بود که داستان های زیادی برای تعریف کردن دارند. ممکن است با بعضی از جالب ترین آدم های زندگی تان آشنا شوید و ایده های خوبی برای سفرهای بعدی تان پیدا کنید.

۳- کنترل کامل برنامه ی سفرتان را دارید

اگرچه مسافرت با خانواده و دوستان لذت زیادی دارد، اما گاهی مجبور می شوید کارهایی را بر خلاف میل تان انجام دهید. وقتی گروهی سفر می کنید، هر کسی نظر خودش را دارد. تصمیم گیری در مورد همه چیز، از ساعت بیدار شدن و زمان گردش رفتن گرفته تا فعالیت هایتان، باید با در نظر گرفتن خواسته ی همه ی همسفران انجام شود. اما زمانی که تنها سفر می کنید، کنترل برنامه ی سفرتان را دارید، خودتان در مورد مکان هایی که می خواهید از آن ها دیدن کنید تصمیم می گیرید و کارهایی که از نظر شما ارزش تجربه کردن ندارند را انجام نمی دهید.

۴- اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید

بدون شک افراد زیادی هستند که از ایده ی تنها سفر کردن تان استقبال نمی کنند، مثلا دوستان تان فکر می کنند نمی توانید تنهایی دوام بیاورید یا خانواده تان نگران شما می شوند، اما حقیقت آن است که شما می توانید از پس این کار بربیایید. یک بار که سفری را به تنهایی بروید، ثابت می کنید که چقدر توانمند و قوی هستید. این مسأله اعتماد به نفس تان را بسیار بالا می برد و باعث می شود متوجه شوید چقدر در انجام کارها توانمند هستید.

۵- بهترین تجربه ی زندگی تان می شود

سفر کردن به هر شکلی که باشد – تنهایی یا گروهی – تجربه ی فوق العاده ای است. اما اگر شما تنها کسی در میان دوستان یا اعضای خانواده تان باشید که از یک مکان فوق العاده دیدن کرده، چیزهای حیرت انگیزی دیده و غذای خیلی خوبی را امتحان کرده، بنابراین تجربه ی کاملا متفاوتی داشته اید. علم به اینکه همه ی این کارها را به تنهایی انجام داده اید و حالا داستان های زیادی برای تعریف کردن دارید، سفرتان را در نظرتان ارزشمندتر می کند.

۶- در سفر کردن با تجربه می شود

وقتی تنها سفر می کنید، این شما هستید که باید مراقب همه چیز باشید. هر چه بیشتر سفر کنید، مدیریت همه ی امور سفر برایتان راحت تر می شود. مثلا دیگر به خوبی می دانید که قبل از پروازتان چه وقت باید فرودگاه باشید یا چطور می توانید یک دوچرخه یا ماشین کرایه کنید. چم و خم تمام این مسائل را یاد می گیرید و این مسأله در سفرهای بعدی کار را برایتان راحت تر می کند.

۷- مستقل تر می شوید

ما به شدت به زندگی روزمره ی خود عادت می کنیم، از مسیرهای همیشگی رفت و آمد می کنیم، به همان رستوران و فروشگاه همیشگی می رویم و با همان آدم های همیشگی ملاقات می کنیم، در نتیجه گرفتار روزمرگی می شویم. وقتی تنها سفر می کنید، نه تنها مکان های کاملا جدیدی را می بینید، بلکه کار تصمیم گیری و رسیدگی به مشکلات را در لحظه انجام می دهید. این احساس استقلال کاملا ویژه است. شما دیگر احساس نمی کنید که نیاز دارید به کسی تکیه کنید و فرقی ندارد در چه موقعیتی باشید، شما همیشه می دانید که چه کاری باید انجام دهید.

۸- خودجوش و آزاد می شوید

شاید تصور کنید تنها سفر کردن دیوانگی است، اما این کار باعث می شود خودجوش شوید. شما می توانید کاری را تجربه کنید که معمولا انجام نمی دهید و جایی بروید که همیشه دوست داشتید. وقتی به مقصد سفرتان برسید، با اولین قدمی که بیرون از هواپیما، قطار یا ماشین بگذارید، طعم آزادی واقعی را احساس خواهید کرد.

۹- مسئولیت پذیر می شوید

وقتی با خانواده یا دوستان تان سفر می کنید آن ها در ببیشتر موقعیت ها به شما کمک می کنند. مثلا مادر یا پدرتان کمک می کند چمدان تان را ببندید، دوستان تان برایتان غذا سفارش می دهند، خواهر یا برادرتان شما را بیدار می کند تا سر وقت به پروازتان برسید، اما وقتی تنها باشید می دانید که مسئولیت همه ی کارها به عهده ی خودتان است. شما باید همه ی این کارها را به تنهایی انجام دهید و اگر کاری را درست انجام ندهید، باید با عواقب آن مواجه شوید. بنابراین چاره ای جز مسئولیت پذیر بودن ندارید.

۱۰- خودتان را کشف می کنید

شاید به قصد خلوت کردن با خودتان یا احساس مستقل بودن تصمیم بگیرید تنها سفر کنید، اما این تجربه در حقیقت به شما کمک می کند خود واقعی تان را کشف کنید. وقتی کاملا تنها باشید، بهتر می توانید به خود درون تان گوش بدهید و متوجه می شوید توانایی هایتان چیست و باید روی چه بخشی از وجودتان کار کنید. همچنین ممکن است بالاخره کارهایی را تجربه کنید که هرگز فکرش را نمی کردید مثل راحت دوست شدن با دیگران در حالی فرد درونگرایی هستید یا تجربه ی بانجی جامپینگ در حالی که ترس از ارتفاع دارید.

وقتی تنها سفر می کنیم چطور امنیت خود را حفظ کنیم؟

درس هایی که در طول سفرهای انفرادی می آموزید

منبع: wonderslist
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • یک انسان شهریور ۲۳, ۱۳۹۷

    یکی از همکلاسیهای دانشگاه دختر بود فوق قبول شد ایتالیا و تنها رفت الان این قوم و فامیل که ماشالله به قول خودشون روشن فکرن چه حرفایی که نمیزنه.
    خوشبحال این مردم غرب اگه تحریم نباشیم اگه پولشو داشته باشیم اگه ویزام بدن باز این مردم همون مردمن هیچ تغییری نمیکنن این مردم.