تحقیر ایرانیان توسط سفیر سوئیس با ژست دارویی!

تحقیر ایرانیان توسط سفیر سوئیس با ژست دارویی!

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در ایران اخیرا کنفرانس خبری در محل سفارت سوئیس در تهران برگزار کرد و درباره مکانیزم جدید تجاری انتقال دارو به کشورمان خبر داد و از صادرات دارو و مواد غذایی به ایران از طریق سوئیس در آینده نزدیک گفت.

وی عکسی با جعبه های داروی ارسال شده به ایران از کشورش گرفت که بعضی رسانه ها از آن به عنوان ژست دارویی سفیر سوئیس یاد کرده و آن را اهانت به ملت ایران تلقی کردند.

سفیر سوئیس ارسال دارو به ایران را در اوضاع تحریم سخت ایرانیان، به لطف اعتباری دانست که سوئیس نزد ایران و ایالات متحده دارد. جعبه های دارویی که سفیر سوئیس در تهران با آن ها لبخند زنان عکس یادگاری گرفته است، قرار است به دست بیماران پیوند اعضا برسد که به خاطر تحریم های دولت آمریکا، مدتهاست با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند.

اگر از این ژست جنجالی سفیر سوئیس در تهران بگذریم، یک مقام ارشد اقتصادی سوئیس چندی پیش گفته بود که مکانیزم جدید تجاری انتقال دارو به نیازمندان ایرانی را تضمین می کنیم. با وجود ارسال دارو به ایران از سوی سوئیس، کارخانجات داخلی داروسازی ایران، بیش از ۹۸ درصد نیاز داخل را تامین می کنند و ایران در ۲۰ سال اخیر، به فناوری های پیشرفته ای در تولید دارو دست یافته است.

به گونه ای که بزودی ایران به فهرست کشورهای صادر کننده دارو در دهه سوم قرن بیست و یکم، می پیوندد. بعضی از پترن های شرکت های دارویی ایران که در شرکت های سهامی عام گروه دارویی بازار سرمایه ایران وجود دارد، می تواند در آینده نزدیک، انقلابی را در تولید و فروش  شرکت های تولید داروی ایران در عرصه صادرات و ارز آوری ایجاد کند و این سیگنال مهمی است برای سهامداران صنعت دارویی کشور.

تابلو شرکت دبالک یکی از بهترین تولید کنندگان مواد اولیه دارویی در ایران

نمونه آن را در کشور داروسازی عبیدی و دبالک می توان دریافت که ظرف سال های اخیر، سودهای خوبی را شناسایی کرده اند. سهامداری با سهام دارویی بورس ایران، اکیدا توصیه می شود.

دارو
کنفرانس خبری سفیر سوئیس در تهران

چرا که در ایران عصر ۱۴۰۰، دارو، صنعتی پیشرو و استراتژیک بوده و مصداق های اقتصاد مقاومتی و حرکت دانش بنیان تولید ارزش افزوده و ثروت در آن ها به وفور دیده می شود. اگر علاقمندید بخشی از سرمایه خود را در بازار بورس ایران سرمایه گذاری کنید، صنعت دارویی، یک انتخاب هوشمندانه برای شما خواهد بود که نشان از هوش تجاری دارد.

امیدواریم اوضاع صنعت دارویی کشور به جایی برسد که شاهد لبخند های تحقیر آمیز سفیر جوانی از سوئیس، برای تحویل مقداری دارو به نیازمندان و بیماران ایرانی نباشیم. دولت و مجلس ، باید با کمک شرکت های دانش بنیان، همه ظرفیت های آسیب پذیری ایرانیان را با درایت و شایسته سالاری، شناسایی و ترمیم کند. هوش مصنوعی و انقلاب نانو و هسته ای، جهش فوق العاده ای را در اقتصاد و صنعت ایران عصر ۱۴۰۰ رقم می زند.

بیشتر بخوانید: راهنمای فعالیت در بازار بورس ایران

سوئیس یکی از کشورهای عضو شنگن است که کارگزاری رسمی وی اف اس گلوبال در تهران که نماینده بیش از ۱۰ سفارت اروپایی در تهران (مستقر در هروی سنتر) است، نمایندگی این سفارت را بر عهده ندارد و برای دریافت ویزای گردشگری، تجاری و تحصیلی سوئیس، باید به سفارت این کشور در پایتخت مراجعه کنید. یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی ارزان ایرانیان در قاره سبز، دانشگاه های معتبر سوئیس است.

دیجیاتو
۱۶ نظر

ورود

  • حسین بهمن ۱۴, ۱۳۹۸

    آره بعد اونوقت زدن هواپیمای ایرانی توسط برادران و ۳ روز با تمام دستگاه های خبری تکذیب کردن اون اسمش چیه؟ جدیدا هم که معلوم شد از همون اول سازمان هواپیمایی کشوری از موضوع خبر دار بوده ولی از همون اول هم درحال تکذیب کردن بود و بعدش هیچ کسی هم استعفا نداد! .

  • اسماعیل بهمن ۱۵, ۱۳۹۸

    از هر زاویه ایی نگاه کردم تحقیر ندیدم. خداییش فاز بعضیا چیه؟
    کجاش تحقیر بود؟
    مثلا زمانی پاکستان سیل اومد تو محلمون کمک جمع کردیم فرستادیم. عکسشو همه تو فیسبوکامون گذاشتیم. اون موقع اینستا اصلا نبود. ایا ما پاکستانیا رو تحقیر کردیم/؟ همه چی با همکاری سفارت پاکستان بود و حتی گفتن با قطار مستقیم میبردن.

    بحث دارو شد این چیزا رو میگن این تیترا رو میزنن این حرفا رو درست میکنن کشور تحریم باشه دارو نیاد و کاسبای تحریم بیشتر کاسبی کنن. چطوری؟ صد جعبه دارو میخرن صد هزار دلار میارن میفروشن سیصد هزار دلار. حالا تحریم باشیم یک جعبه دارو میخرن هزار دلار و همون به بهانه تحریم و نبود دارو میفروشن سیصد هزار دلار. حالا خودتون یه حساب کتاب کنین دویست هزار دلار بیشتره یا ۲۹۹ هزار دلار؟
    همه دیدیم دیگه. یه کفش معمولی میخوایی بخری شده ۵۰۰ هزار تومن. همون مدلو تو امازون میبینم زده ۱۰ دلار. تحریم نباشه کاسبای تحریم نمیتونه ۵۰۰ هزار تومن بفروشه. نهایتا ۲۰۰ هزار تومن میتونه بفروشه.

    اخرش نفهمیدیم کجاش تحقیره؟ رییس جمهورمون میره بقیه رو مسخره میکنه میاد میگه تحقیر نکردیم و اشتباهی فهیمدن ولی این سفیر سوییس نه کسی رو تحقیر کرده نه چیزی گفته میایین میگین تحقیر کرده. اخه تا کی؟ خداییش تا کی؟ تا حالا شده پایینتر از جمهوری بیایین؟ شده یه بار برین پایینتر از راه اهن و وضع مردمو ببینین؟

  • arashZ بهمن ۱۵, ۱۳۹۸

    اخه کشوره دره پیت ما که نباید بهش بر بخوره , اسب پیشکشی رو هم دندونشو نمیشمورن , دارو رو بگیرین , تشکر کنین , بلبل زبونی هم نکنین , مردم دارن زجر میکشن چون ادمای پرویی مثل نویسنده این مطلب سر کارن , یادت باشه بدون رابطه باکشورهای بزرگ نمیشه بزرگ شد , اداشم نمیشه درآورد , حالا مثل کره شمالی n تا بمب داشته باش , ارزشی نداره واقعا … . البته برای مفت خورا اقتصاد مقاومتی مردم مهمه تا عزت کشور لکه دار نشه
    ایران عصر ۱۴۰۰ … . ):

  • کیا بهمن ۱۵, ۱۳۹۸

    سفیر یکی از با اخلاق ترین کشور های دنیا رو چه به تحقیر!!!
    بنده از روزی که سایت روزیاتو درست شد دنبال کننده مطالب سایت بودم تا به الان هر روز صبح سایت روزیاتو رو چک میکنم اما سر صحبتم الان با تیم روزیاتو با کسی که روی نویسنده های سایت کنترل داره،به جرات میتونم بگم که مطالب آقای زمانی به شدت سطح این سایت رو پایین آورده این حرف من یکی فقط نیست حرف تمام کسایی که دنبال کننده مطالب سایت روزیاتو هستند

    • علی زمانی بهمن ۱۵, ۱۳۹۸

      خیلی ممنونم جناب کیا.
      همان طور که داخل مقاله مطالعه فرمودید، نوشتیم به نظر برخی رسانه ها و کانال ها. نظر ما این نبود. اگر چه برداشت ها متفاوت است. اینکه فرمودین بنده سطح مطالب سایت رو پایین آوردم و حرف تمام کساایی که مطالب را دنبال می کنند این هست، استنتاجی مبتنی بر داده و ارزیابی نیست. ایکاش در فرهنگ ما ایرانی ها، این کلمه «همه» و «تمام» حذف بشه که این قدر متهم به حس خود برتر بینی و خود شیفتگی نشویم. لطفا جرات را بگذارید برای استدلال های مستدل و مستند.
      ما همیشه از نظرات و پیشنهادات خوانندگان خوبی چون شما استقبال میکنیم. ارتقا جایگاه روزیاتو در ۴ سال اخیر نیز نشان از نگاه علمی و ساختار یادگیرنده روزیاتو دارد.
      موفق باشید .

    • سهیل بهمن ۱۵, ۱۳۹۸

      کاملا درست میگین آقای کیا

      • علی زمانی بهمن ۱۵, ۱۳۹۸

        ۹۸/۰۹/۰۵ فرمودین: بابت مقاله دست شما رو می بوسم 🙂
        عدم احترام به آزادی بیان و تنوع سلایق، چیزی است که جامعه امروز از آن رنج می برد.

  • یک نفر بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

    سلام
    آقای زمانی نظر شما درباره وارد کردن سیستان و بلوچستان در بورس چیست ؟
    همان جایی که سودهای «« شیرین »» نهفته است و میشود با سرمایه گذاری در چیزهای مختلف کلی پولدار شد و با رفاه زندگی کرد و …
    آقای زمانی چندین ماه است که جنابعالی با بوق و کرنا در وصف بورس مقاله ها نوشتید و سخن ها گفته اید اما میتوانم از جنابعالی بپرسم به چه قیمت ؟
    همه از وضع فساد در این مملکت آگاهیم و شما همیشه از پیشتازی بورس صحبت کردید و این چیزی نیست که من منکر باشم اعداد و ارقام وشاخص بورس همه مشخص اند اما میتوانم از شما بپرسم به چه قیمت ؟
    هیچ وقت از یاد نمی برم که خود شما درباره سرمایه گذاری در بورس شرکت های دارویی توصیه کرده بودید و این برای من نشانی دیگر از حماقت های این مملکت ( قصد جسارت یا توهین ندارم ) بود ! شاید بپرسید چرا ؟!
    جواب ساده است چون مملکتی که نه تنها شرکت های پیش رو و سودآورش، شرکت های بزرگ دیجیتال یا بازرگانی باشند و به جای آن فقط از درد و‌ رنج مردم سود دربیاورند محکوم به شکست است.

    بنده در شرکت های خصوصی کار کردم و‌ طریقه پولدار شدن سرمایه داران رو دیده ام که از کارگر مفت ، رانت های دلاری، فرار مالیاتی و … سود برده و در آخر هر وقت وضعیت را خطرناک ببینند به راحتی سرمایه را از بازاری به بازار دیگه منتقل می کنند و‌ عده ای را بیکار یا در شرایط بدتر حتی سرمایه را خارج !
    خود این افراد در ایران و فرزندان شان در خارج مسلما فلسفه ای دارد

    آقای زمانی سوالی داشتم!
    آیا غیر از این است که در بورس های خارجی سود و زیان یک شرکت رو فروش، خرید،«« توسعه علم یا فناوری جدید»» ، ثبات یا بی ثباتی اقتصادی و یا مواردی این چنینی تشکیل میدهد ( منکر فساد و کثافت کاری های آنان نیز نیستم )

    میتوانم از شما بپرسم که کدام یک از این ها در ایران موجود است ؟
    آیا این همه سود از قبل خون و عرق همین مردم از جمله مردم مظلوم و محروم سیستان و بلوچستان نیست ؟!
    آیا این سود های «« شیرین »» همین بدبختی های مردم نیست که به اسم گرانی و نبود دلارو تحریم و از جیب مردم به جیب عده ای ریخته میشه و شما به جای اندیشیدن چاره و بیان حقایق توصیه می کنید با عده ای ( و نه همه ) که در بورس از ملت و مردم ارتزاق می کنن هم کاسه شویم و خون مردم را سرکشیم
    به شخصه نه از پول بدم می آید و نه از پولداری ولی اگر قرار باشد در مملکت به بهای بدبخت کردن عده ای و چاپیدن چپ و راست و بالا و پایین شان، پولدار شوم، ترجیح میدهم همه با هم دور یک سفره هر چند ساده بنشینیم تا دارو و شیر و مایحتاج و وسایل زندگی را به قیمت ها چند برابری برای سود بیشتر بفروشیم
    واقعا برخی اوقات به حدی از نوشته هاتون عصبانی میشم که فکر می کنم آیا واقعا برای دست به قلم بردن و نوشتن از برخی از آقایان و آقازاده ها تحفه ای رسیده ؟

    به همین دلیل توصیه می کنم به جای دلسوزی برای مردم سیستان و بلوچستان ، هم و‌ غم خود را برای چاره فساد بگذارید

    ( آقای زمانی این رو برای اون خبر سیل سیستان نوشته بودم اما چون نخواستم در اون زمان نمک به زخم سیل زدگان باشد از ارسال نظر خودداری کردم ولی این تیتر و خبر دیگه جای فکر نذاشت که پست رو ارسال کنم،
    جالب تر از همه که حتی اگر شما درست گفته باشید و این تحقیری برای ما باشد قبل از هر چیزی باید گفت «« از ماست که بر ماست »» )

    • علی زمانی بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

      سلام عزیز
      از پاسخ مبسوط و پر درد و ناشی از مسئولیت اجتماعی جنابعالی درباره هموطنان عزیز سیستانی و وضعیت داروی کشور سپاسگزاریم.
      به موضوعات مختلفی اشاره کردین اما من چند موردی را اشاره می کنم.
      ۱-اینکه سفیر سوئیس، ژست با داروی پیوند اعضا برای ایرانیان میگیرد یا نمی گیرد یا اصلا کارش درست هست یا درست نیست، به خودش مرتبط است و ما فقط راوی بعضی نظرها بودیم و تحلیلی در این باره نداریم.
      ۲-اینکه فرمودین سود در بورس محصول چاپیدن ملت ایران است، برداشت ناقص و نادرست است. در همین اقتصاد فشل ایران، شرکت های موفق و پر سود وآینده داری هست که بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد و شرکت های دارویی کشور از آن جمله است.
      ۳- در این مقاله، هدف ما معرفی یک صنعت استراتژیک در آینده اقتصاد ایران بود (صنعت دارو) و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در آن برای سهامداران صبور. وقتی میلیون ها هموطن در سال ۹۸ مشغول خرید و فروش سهام شدند و حجم بازدید از مطالب بورسی ما افزایش یافته، مجبوریم تحلیل های مستند و مستدل بورسی ارائه کنیم. اینکه بعضی دوستان همچنان بر فرار از بورس پافشاری دارند و از بورس ایران متنفر هستند، به خودشان مربوط است. اما ما طبق شرایط موجود و جریان حاکم بر اقتصاد ایران، موظف به اطلاع رسانی هستیم و در این زمینه روزیاتو به موفقیت های خوبی دست یافته که از بیان اطلاعات بیشتر، معذورم.
      ۴- اینکه فرمودین در بورس با خون مردم ارتزاق می شود،‌نادرست است. اکثریت بازار بورس ایران با ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ سهامدار، سهامدار حقیقی است و نه حقوقی. اکثریت این عده نیز بدبخت نیستند و در همین سال ۹۸، میلیون ها به سودهای میلیونی دست یافته اند (مستند: سودهای اخذ شده فقط در عرضه اولیه های ۲ سال اخیر).
      انشاله تلاش ما این هست که دغدغه ها و چالش ها را در کنار تحلیل ارائه کنیم.
      به امید روزهای خوب برای ایران عزیزمان

      • یک نفر بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

        باز هم سلام

        از پاسخ بسیار منطقی جنابعالی متشکرم

        فقط چند نکته
        ۱- باز هم بر نکته ارتزاق بسیاری از شرکت های بورسی از موج طوفانکده ایران دفاع می کنم و بورس رو محصول ناپایداری و بلبشوی ایران میدانم و‌گرنه با این همه جنایات و مکافات ایران نباید چنین بورس رو به رشدی داشته باشد مگر اینکه خاک سیراب کند و آفتاب باران ببارد!
        در همین چین با رشد اقتصادی چندین درصدی تنها یک بیماری که در یکی از مناطق چین باعث قرنطینه شده صدها میلیارد دلار خسارت و افت بورس رو شاهد بودیم! یک توضیح منطقی بدهید که چرا با این همه تحریم و نبود و رانت و عدم ثبات ما در حال افزایش شاخص هستیم
        آیا دریچه جدید در علم اقتصاد به وجود آمده ؟

        ۲- این که ژست هست یا نه با شما موافقم و مسلما ما نمی توانیم قضاوت کنیم اما یک سوال
        آیا مسلمانان سین کیانگ ، مسلمان نیستند و مسلمانان یمن مسلمان اند ؟
        پس ژست اصلی اینجاست که پا بر روی خون می گذارند

        ۳- از شما سوالی دارم
        آیا دوست دارید مقاله ای درباره سهام و بورس شرکت کنتور سازی ایران بنویسید !
        با این سطح از علاقه باید حتما خبر داشته باشید
        چندین نفر از دوستان میلیون ها بر باد دادند

        • علی زمانی بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

          دوست عزیز
          پنجاه و اندی سال تاریخ بورس ایران است. چرا ۶۲۰ سهم رو ول کردین چسبیدین به کنتور سازی؟ چرا اشتغال زایی صدها هزار نفری صدها شرکت بورسی ایران را در ۵۰ سال اخیر چشم پوشی کردین؟ بورس، بازار تحلیل و بهشت افراد پرتحمل است. اینکه شما بورس را بلبشوی اقتصاد ایران می دانید، خوب اوکی. آفرین! اما آیا تحلیل شما جیزی را در واقعیت تغییر میده؟ از تحلیل شما چیزی میشه یاد گرفت؟ مستند به منطق است یا احساس؟ به نظرم نگاه سفید و سیاه را کنار بزاریم و در فضای تحلیل، صحبت کنیم. تیکه و اهانت واین چیزها، فرجامی ندارد.
          باتشکر

  • Zabihi بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

    به اطلاع تیم روزیاتو ، هیئت تحریریه و یا هر مکانیسم دیگه ایی که در این سایت متولی بررسی مطالب و نویسنده هست می رسانم که واقعا حیف است که سازمان بورس و اوراق بهادار از وجود آقای زمانی بی بهره باشد، لذا خواهشمندیم یا ایشان را به سازمان مورد علاقه ایشان منتقل نموده و یا یک بولتن خبری بورسی در اختیار ایشان قرار داده تا این حجم از خورشت بورس را در ماست جمیع مطالب نریزند.

    از طرف یکی از دنبال کنندگان قدیمی و دلسوز روزیاتو

    • md Hassan بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

      در اینکه این آقا درست یا غلط افراد را تشویق به حضور در بورس می کنند کاری ندارم چون به هر حال هرکسی اختیار مال خودش رو داره. اما اینکه در هر مطلبی از این شخص به نوعی حضور و سرمایه گذاری در بورس تبلیغ می شه حتی به بی ربط ترین و زمخت ترین شکل واقعا باعث آزار مخاطب هست.

      • علی زمانی بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

        ما تحلیل ارائه میکنیم عزیز و التماس از کسی نکردیم.
        در مطلب مربوط به دارویی، درباره صنعت داروی ایران گفتیم. بی ربط نبود.

  • asghar بهمن ۱۶, ۱۳۹۸

    “از آقای زمانی که داعیه ی احترام به آزادی بیان و تنوع سلایق دارند پاک نمودن نظر سایرین بعید می باشد.”

    با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون در رابطه با بورس
    پیشنهاد می شود یک دکمه در سایت به نام “عدم نمایش پست های آقای زمانی” طراحی شود.