پیشنهادهای خوشمزه فودبلاگرهای ایرانی در اینستاگرام

پیشنهادهای خوشمزه فودبلاگرهای ایرانی در اینستاگرام

فودبلاگر ها (foodbloggers) مثل توریسم بلاگرها، فشن بلاگرها و اسپرت بلاگرها، افرادی هستند فریلنسر (freelancer) که تلاش می کنند تا تجارب و تخصص و دانش خود را درباره موضوعات مربوط به خوردنی ها و نوشیدنی ها به اشتراک بگذارند.

الزاما فود بلاگرها، آشپز نیستند. همان طور که فشن بلاگرها، الزاما خیاط نیستند یا تحلیلگر مد. فودبلاگرها، معمولا جوان هستند. کمتر دیده ایم که آشپزهای معروف، در قامت یک فودبلاگر ظاهر شوند.

فودبلاگر ها، انواع و اقسام کیک و شیرینی و غذاهای ملل را تست کرده و تجارب خود را با کاربران اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. اطلاع از تجارب افراد در خوردن و نوشیدن، هم چنین معرفی مقصدهای جذاب شکم گردی در نقاط مختلف جهان، اتفاق دوست داشتنی و وسوسه انگیزی است که به نظر می رسد سال به سال بر شما طرفدارانش اضافه می شود.

فودبلاگرها، از معرفی مقصدهای شکم گردی، درآمد دارند. مخصوصا اگر مخاطب زیادی داشته باشند. مستر تیستر ها، امروزه واقعیتی در اینستاگرام هستند که روش درآمد زایی اینترنتی را می دانند.

کاپیتان عرفان، یکی از فودبلاگر های معروف شیراز است. او از سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به انتشار یک صفحه اینستاگرام (captan_erfan ) اقدام کرده و تا کنون بیش از ۲۳۰۰ عکس از غذاهای خوشمزه سنتی و فرنگی شهرهای مختلف کشور را به اشتراک گذاشته است.

او اکنون بیش از ۸۰ هزار دنبال کننده دارد و سعی می کند تا علاوه بر معرفی رسپی غذاها، مقصدهای شکم گردی شیراز و سایر نقاط کشور را برای سرو صبحانه، نهار و شام های خوشمزه معرفی کند. علاقه خاصی به فست فود و صبحانه های لاکچری دارد و این را می توان از معرفی صدها رستوران فست فود در نقاط مختلف کشور، مشاهده کرد. تصاویری که از غذاها به اشتراک می گذارد، کیفیت خوب داشته و توضیحات خوبی هم درباره آن ها می نویسد.

معرفی یک لازانیای خوشمزه در یکی از رستوران شیراز توسط کاپیتان عرفان، فودبلاگر معروف شیرازی ها. ظرف خاص این رستوران برای نوشیدنی، جالب توجه است.
تصویر یک صبحانه انگلیسی همراه با اسفناج و تست فرانسوی و بیکن و نیمرو و پنیر با دورچین لوبیا و سیب زمینی و کاهو که برای کاپیتان عرفان، ۹۱ هزار تومان در شیراز آب خورد.
فودبلاگر
پیشنهاد فودبلاگر شیرازی برای خوردن صبحانه انگلیسی در شیراز

فودبلاگر دیگری که در این گفتار معرفی می شود، مهتابی فود (mahtabi_food) است. دختری خوش سلیقه که با پیشنهادهای وسوسه انگیزش، اکنون بیش از ۴۵ هزار دنبال کننده دارد. او عاشق کله پاچه یا به قول خودش کلبچ! است و با معرفی رستوران و غذا، مد و لباس و استایلش هم معرفی می کند. پیشنهادهای این فودبلاگر جوان نیز بیش تر به غذاهای فرنگی مرتبط است.

کلبچ خوری مهتاب در کرج!
تصاویر فیلمی که مهتابی فود از تجربه های شکم گردی خود در کافه رستوران عمارت آسمانی جهانشهر کرج به اشتراک گذلشت و ۱۰۰ هزار بار دیده شد.
مهتابی فود در مستر چیکن شهرک غرب تهران. سکانس هایی از فیلم مراحل پخت پیتزا ولازانیا و .. .
تصاویری از تجربه شکم گردی مهتابی فود، فودبلاگر جوان تهرانی از غذاهای رستوران سنتی پارسه تهران. او از پاستا و استیک مرغ این مجموعه تعریف کرد. فیلمی که به اشتراک گذاشت، قریب به ۹۰ هزار بار دیده شد

پیشنهادهای ۱۰ گانه برای فودبلاگر ها

اگر فودبلاگر هستید یا قصد دارید در این زمینه بر اساس تجارب، تخصص و علایق خود فعالیت کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • کاربران اینستاگرام، به ویدیو های جذاب بیش از یک یا چند عکس علاقه دارند.
  • ویدیوهایی که فودبلاگر ها از تجارب وسوسه انگیز خود به اشتراک می گذارند، لایک و view بیش تری دارد.
  • برای دیده شدن بهتر و بیشتر تصاویر شکم گردی، باید این اطلاعات با کپشن خوبی همراه شود تا توضیحاتی بیش از نام یک غذا و نام رستوران داشته باشد.
  • سعی کنید از فضای لینکدین و فیسبوک هم برای معرفی فعالیت های خود در زمینه فودبلاگری و غذا استفاده کنید تا بازدید صفحه شما افزایش یابد.
پیشنهادهای وسوسه انگیز فودبلاگر ها درهشتگ #فودبلاگر در اینستاگرام قابل مشاهده می باشد
  • سعی کنید از هشتگ های معروف مربوط به غذا که محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی اینستاگرام دارد، برای دیده شدن بیشتر محتوای خود استفاده کنید.
  • فودبلاگر ها برای جریان سازی و افزایش معروفیت و محبوبیت صفحه خود، باید روش های خلاقانه ای را در نظر بگیرند.
  • بعضی دختران فودبلاگر، از معرفی مد و لباس برای افزایش بازدید صفحه بهره می برند.
  • صفحه فودبلاگر، جایی برای ارائه مطالب سیاسی و طنز نیست.
  • فودبلاگر ها باید پیشنهادهای جذاب خوردنی و نوشیدنی ارائه کنند تا در فضای پر رقابت امروزی، صفحه پر بازدید داشته باشند.
  • برای دیده شدن بیشتر صفحه یک فود بلاگر، بایستی از معرفی صرف رستوران پرهیز کرد. معرفی رسپی های خوشمزه، در نظر گرفته شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود