نحوه ثبت نام وام ۷ میلیونی بازنشستگان ؛ شماره دفتر کل بازنشستگی چیست؟

نحوه ثبت نام وام ۷ میلیونی بازنشستگان ؛ شماره دفتر کل بازنشستگی چیست؟

همانطور که در خبرها خواندید ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از امروز رسما آغاز شد. مبلغ این وام برای بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی برابر با ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ۷ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد ۴ درصد است. کسر اقساط این وام در ماه های فروردین و اردیبهشت به تعویق افتاده و از حقوق بازنشستگان کسر نخواهد شد و تنها با در اختیار داشتن شماره دفتر کل بازنشستگی میتوانید در آن ثبت نام کنید.

دکتر اکبر افتخاری اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با اقساط این وام گفت مقرر شد اقساط وام ماه های فروردین و اردیبهشت برای آن دسته از بازنشستگانی که سهام بیمه ملت را خریداری کرده اند نیز به تعویق بیفتد و این اقساط از حقوق این عزیزان کسر نشود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع شامل اقساط وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز می شود، گفت: این تصمیم در چارچوب حمایت از بازنشستگان عزیز در شرایط موجود و با همکاری صندوق بازنشستگی و نظام بانکی کشور اتخاذ شده است.

نحوه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان ۹۹

جهت ثبت نام وام ضروری بازنشستگان ۹۹ ضروریست که ابتدا به وبسایت صندوق بازنشستگان کشور به آدرس cspf.ir مراجعه نمایید و در ادامه از طریق این لینک وارد صفحه اصلی ثبت نام شوید.

شرایط دریافت وام طبق آنچه در سایت صندوق بازنشستگی آمده به شرح زیر است:

  • مبلغ وام هفتاد میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق
  • بازنشستگی/وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.
  • پرداخت اقساط وام ۳۶ ماهه با کارمزد سالیانه ۴% می باشد.
  • متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  • متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.

شماره دفتر کل بازنشستگی چیست؟

این شماره بعد  از بازنشستگی و در حکم فرد بازنشسته درج شده است. اما میتوانید آن را در بالای فیش حقوقی خود نیز دریافت کنید. همچنین از طریق دریافت با شماره ۲۵۰۰ نیز میتوانید این شماره را دریافت کنید.

گفتنی است پس از اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی شده و با اولویت بندی و براساس میزان اعتبار تخصیصی از سوی بانک صادرات، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی آنها از طریق سایت صندوق اعلام خواهد شد.

بدون نظر

ورود