جزییاتی از مهم ترین آزمون استخدامی کشور در سال ۹۹

جزییاتی از مهم ترین آزمون استخدامی کشور در سال ۹۹

هشتمین آزمون متمرکز استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در تابستان یا پاییز ۹۹ برگزار می شود. اینکه با وضعیت کرونا، این آزمون به چه صورتی برگزار می شود، هنوز توسط متولیان، اطلاع رسانی نشده است.

داشتن حداکثر ۳۰ سال سن برای دارنده مدرک فوق دیپلم، حداکثر ۳۵ سال سن برای دارنده مدرک کارشناسی و ۴۰ سال سن برای دارنده مدرک ارشد و ۴۵ سال سن برای دارنده مدرک دکتری برای ثبت نام متقاضیان الزامی است.

در هشتمین آزمون فراگیر متمرکز استخدامی دستگاه های اجرایی کشور، وزارت آموزش و پرورش قول پذیرش و استخدام ۵۲۰۰۰ نیروی جدید داده است. متولی برگزاری هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور است و شما بایستی برای ثبت نام و خرید کارت اینترنتی به سایت sanjeg.org مراجعه کنید.

هر دستگاهی در این آزمون، سهیمه مشخصی دارد که اطلاعات تکمیلی در راهنمای ثبت نام هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور اعلام شده است و شما بایستی به گروه های شغلی توجه کنید. برای شرکت در آزمون، بایستی با توجه به مدرک تحصیلی خود و هم چنین رشته هایی که مربوط به رسته استخدامی است، اقدام کنید.

یعنی با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، نمی توانید برای دبیر ریاضیات اقدام کنید. هر دستگاهی در آزمون استخدامی، آزمون مجزا ندارد. سهمیه های آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در راهنمای ثبت نام درج شده است.

در هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور، مثل ادوار گذشته، ۲ نوع سوال در اختیار داوطلبان شرکت در آزمون و استخدام در دستگاه های اجرایی کشور قرار میگیرد. بسته اول سوالات، سوالات عمومی است و مواد بخش عمومی آزمون، ریاضی، زبان، اطلاعات عمومی، هوش وتوانمندی های عمومی است. مواد تخصصی نیز بسته به مدرک تحصیلی، تعیین می شود و پاسخ غلط، یک سوم نمره منفی دارد. بسته دوم، سوالات تخصصی مربوط به رشته دانشگاهی متقاضی است.

ضمنا هر دستگاهی، مصاحبه حضوری دارد. آموزش و پرورش، دوره یکساله جامع را نیز برای پذیرفته شدگان برگزار میکند و قبول شدگان این آزمون، مجوز استخدامی دریافت می کنند.

در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور برای ۵۲۱ هزار و ۹۷۳ داوطلب کارت آزمون صادر شده است که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۱۴ داوطلب زن و ۱۹۱ هزار نفر مرد بودند. انتظار می رود در هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۹، بیش از ۶۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در آزمون باشند. 
هشتمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی کشور
سایت ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی کشور

سهمیه استخدامی وزارت خانه ها و سازمان ها در هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در راهنمای اینترنتی ثبت نام اعلام شده است. هزینه ثبت نام و شرایط و مهلت ثبت نام بزودی در همین گفتار به روز رسانی خواهد شد. صفحه مربوط به ثبت نام و مشاهده نتایج پذیرفته شدگان هشتمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی در سایت سازمان سنجش در این لینک   است.

به اطلاعیه سازمان سنجش درباره زمان ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور، زمان تاریخ پرینت کارت و زمان برگزاری هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور و زمان ویرایش اطلاعات برای داوطلبان متقاضی سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توجه کنید. وزارت بهداشت برای پذیرش نیروی انسانی دستگاه های زیر مجموعه خود نیز، شرایط استخدامی ویژه دارد. بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی کشور در هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۹، تامین نیرو دارند.

پنجمین آزمون استخدامی بخش خصوصی نیز که ۱۸۵۰۰ نفر ظرفیت برای استخدام در ۲۴۰۰ شرکت صنعتی و تجاری و دانش بنیان دارد، مرداد به صورت اینترنتی برگزار می شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رضا تیر ۲۹, ۱۳۹۹

    اینم خداشاهده برای هر چی جانبازو ایثارگره …. بدبخت جوونای عادی مردم بد بخت من ۳۱ ساله که دارم با رتبه دوم در معتبرترین دانشگاه ایران اسنپ

    کار میکنم . هنوز پول قسط پرایدی که باهاش کار میکنم در نیاورده ام ! خدا مرگم بده از این فلاکت راحت بشم .