یک روش بسیار ساده برای پخت تخم مرغ آبپز بدون پوست با مایکروفر

یک روش بسیار ساده برای پخت تخم مرغ آبپز بدون پوست با مایکروفر

پخت تخم مرغ آبپز بدون پوست می تواند کار بسیار دشواری به نظر برسد، تا حدی که بسیاری از ما به کلی از انجامش صرف نظر می کنیم. برای پخت این مدل تخم مرغ معمولاً آب در حال جوشی که به آن سرکه اضافه شده را طوری هم می زنند که یک گرداب شکل بگیرد، سپس تخم مرغ خام را درون آب جوش می ریزند و تا پختن سفیده ی تخم مرغ صبر می کنند. بعد از آن تخم مرغ را همانطور در حال چرخیدن درون گرداب است، با یک کفگیر به دقت از آب بیرون می آورند. پخت تخم مرغ آبپز بدون پوست به این شیوه ممکن است کار دشواری به نظر برسد. اما اگر بگوییم که پخت این مدل تخم مرغ با مایکروفر هم امکان پذیر است چه؟

در حقیقت شما می توانید با استفاده از ماگ به جای قابلمه به همان نتیجه دست یابید. البته نتیجه ی نهایی دقیقاً به همان شکلی نخواهد بود که به آن عادت داریم، اما با استفاده از مایکروفر می توانید یک تخم مرغ عسلی با سفیده ی سفت شده با شکلی توپ مانند داشته باشید.

این کار با ریختن تخم مرغ خام درون ماگی مملوء از آب داغ انجام می شود، چیزی که دستیابی به این نتیجه را امکان پذیر می سازد. و بهترین مزیت این روش این است که می توانید در عرض حدوداً یک دقیقه یک تخم مرغ آبپز بدون پوست داشته باشید و برخلاف شیوه ی معلول، دیگر مجبور نمی شوید پای گاز و قابلمه ایستاده منتظر بمانید تا بیرون تخم مرغ پخته شود.

نحوه پخت تخم مرغ آبپز بدون پوست با مایکروفر

هنگام استفاده از این روش بهتر است از پخت همزمان چند تخم مرغ خودداری و هر بار تنها یک تخم مرغ درست کنید. گرچه می توانید از تخم مرغی که در یخچال بوده هم استفاده کنید، اما برای این روش تخم مرغ تازه بهترین گزینه است، چون معمولاً لایه ی ضخیم تری از سفیده دارد که در مایکروفر یکدست تر پخته می شود.

برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری آب جوش درون یک ماگ ضخیم بریزید. سپس یک عدد تخم مرغ را بشکنید و آن را درون آب جوش بریزید. در این مرحله بهتر است با یک خلال دندان زرده ی تخم مرغ را سوراخ کنید تا انفجاری درون مایکروفر رخ ندهد. مانند روش معمول پخت این مدل تخم مرغ، می توانید مقداری سرکه هم داخل آب بریزید تا تخم مرغ هنگام پخت از هم وا نرود. بعد از آن یک نعلبکی یا درپوش پلاستیکی مناسب استفاده در مایکروفر روی ماگ بگذارید. حالا ماگ را داخل مایکروفر بگذارید و مایکروفر را برای مدت ۳۰ ثانیه تنظیم  کنید. در صورت تمایل می توانید هر ۱۰ ثانیه یک بار محتویات درون ماگ را چک کنید تا ببینید که سفیده ی تخم مرغ به طور کامل پخته است یا نه. وقتی سفیده سفت شد یعنی زمان بیرون آوردن تخم مرغ از مایکروفر فرا رسیده است. در نهایت تخم مرغ را با دقت از ماگ خارج کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: tastingtable
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود