سوختن قطار حاوی روغن و غذا در کره شمالی و خالی بودن کپسول های اطفای حریق

سوختن قطار حاوی روغن و غذا در کره شمالی و خالی بودن کپسول های اطفای حریق

به گزارش منابع خبری کره جنوبی توده ای از دود غلیظ در روزهای اخیر در شهر مرزی سینویجو کره شمالی دیده شده که ناشی از آتش گرفتن یک قطار باری حامل صدها تن روغن آشپزی وارد شده از چین و یک انبار پر از کالا بوده است. بر اساس ادعای منابع خبری کره جنوبی، ۵ عدد از ۱۵ واگن این قطار باری حاوی روغن سویا بوده که در کره شمالی به شدت کمیاب است. اهالی شهر داندونگ در کنار رودخانه یالو که مرز مشترک بین چین و کره شمالی است تصاویر و ویدیوهایی از آتش سوزی و دودی بزرگ بر فراز شهر مرزی کره شمالی منتشر کرده اند.

آمار کرونا در کره شمالی

یکی از این ساکنان شهر داندونگ در این باره چنین گفته است: «اینجا داندونگ است. می توانیم دود سیاهی که حدود ۱۰۰ متر به هوا بلند شده را در ساعت ۱۱ صبح دیروز، نزدیک ایستگاه گانگان در سینویجو در کنار رودخانه ببینیم». به گفته این ساکنان، این قطار باری پس از  بارگیری در داندونگ به شهر مرزی کره شمالی فرستاده شده بود. قیمت هر تن روغن سویا در بازارهای جهانی حدود ۸۰۰ دلار بوده و این بدان معناست که قیمت محموله روغن آشپزی از بین رفته به ۲۰۰,۰۰۰ دلار می رسد.

آمار کرونا در کره شمالی

از قول یک منبع خبری ناشناس در این باره چنین روایت شده است: «اگر در نظر بگیرید که یک واگن باری تا ۵۰ تن بار را در خود جای دهد، پس این بدین معنی است که ۲۵۰ تن روغن آشپزی سوخته و باعث دودی غلیظ شده است. ۱۰ واگن دیگر نیز حاوی اقلام خوراکی مانند آرد بوده اند که به کلی سوخته اند». به نقل از یکی دیگر از ساکنان داندونگ، تلاش های آتشنشانان برای خاموش کردن این آتش به دلیل خالی بودن کپسول های آتشنشانی بی نتیجه بوده است. این منبع خبری در ادامه گفته است: «ایستگاه گانگان به کپسول های اطفای حریق کف دار مجهز بود اما کارکنان آنجا گفته اند که تلاش های اولیه آن ها برای خاموش کردن آتش به دلیل خالی بودن این کپسول ها بی نتیجه بوده است. این کپسول ها هیچ کف مایعی در خود نداشته اند».

آمار کرونا در کره شمالی

این اتفاق در حالی است که به دلیل شیوع کرونا، کره شمالی مرزهای خود با چین را تا همین اواخر بسته بود و این موضوع باعث کمبود اقلام خوراکی و بهداشتی در کشور شده بود. دولت کره شمالی ادعا می کند که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در این کشور دیده نشده است اما همزمان خبر می رسد که مقامات مسئول در زمینه قرنطینه و مبارزه با شیوع کرونا در این کشور از کار برکنار شده اند که نشان می دهد ادعاهای مقامات پیونگ یانگ مبنی بر اینکه هیچ کسی در این کشور به کرونا مبتلا نشده واقعیت ندارد.حتی کیم جونگ اون در یک جلسه با رهبران حزب کارگر کره شمالی «موفقیت های درخشان» کشورش در مقابله با ویروس «منحوس» کرونا را ستوده بود.

گزارش های دیگری از ساکنان شهرهای مرزی چین با کره شمالی حاکی از آن است که روزانه تعداد زیادی از مردم شهرهای مرزی کره شمالی با نشانه هایی شبیه بیماری کرونا جانشان را از دست می دهند. سینویجو ششمین شهر بزرگ کره شمالی محسوب شده و ۳۶۰,۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: دفتر شماره ۳۹ ؛ سازمان سری و مافیایی رهبر کره شمالی برای دور زدن تحریم ها

منبع: express
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود