برگزاری مراسم عروسی نوه ملکه انگلیس به صورت خصوصی به دلیل شیوع کرونا

برگزاری مراسم عروسی نوه ملکه انگلیس به صورت خصوصی به دلیل شیوع کرونا

طبق اعلام کاخ باکینگهام، پرنسس بئاتریس ، نوه ملکه انگلیس از پسر سومش، پرنس اندرو، با نامزد خود، ادواردو ماپلی موتزی طی مراسمی خصوصی در ویندزور ازدواج کرد. این مراسم تنها چند مهمان داشت از جمله ملکه، همسرش پرنس فیلیپ و پدر عروس یعنی پرنس اندرو.

مراسم عروسی نوه ملکه انگلیس کرونا

این مراسم در کلیسای آل سینتس پارک بزرگ ویندزور برگزار شد که فاصله ی کوتاهی با لژ سلطنتی دارد.

کاخ باکینگهام روز گذشته در بیانیه ی کوتاهی برگزاری این مراسم را تأیید کرد.

در این بیانیه آمده بود که مراسم ازدواج این زوج با رعایت همه ی دستورالعمل های بهداشتی تعیین شده توسط دولت بریتانیا برگزار شد.

ملکه و همسرش، پرنس فیلیپ تنها عضوی از خاندان سلطنتی بودند که هنگام خروج از مراسم دیده شدند.

تازه عروس و داماد خاندان سلطنتی بعد از خروج از قلعه ویندزور که از ۱۹ مارس در آنجا خود را قرنطینه کرده اند، سوار بر خودرو به سمت کلیسای خصوصی پارک بزرگ ویدزور راه افتادند.

بعد از آن عکاس ها آن ها را در خودرویشان در حال خروج از لژ سلطنتی دیدند.

از قرار معلوم برای بئاتریس و ادواردو حضور ملکه در مراسم عروسی شان اهمیت زیادی داشت، چرا که به ادعای یک منبع مراسم عقد طوری تنظیم شده بود که ملکه حتماً حضور داشته باشد.

یکی از دوستان پرنسس بئاتریس گفته: «به خاطر کرونا امکان برگزاری یک عروسی مفصل وجود نداشت.»

«هر دو خیلی مشتاق بودند که ملکه حتماً در مراسم ازدواج شان حضور داشته باشد به خاطر همین فرصت بزرگی بود.»

«نشد که بسیاری از مهمانان در مراسم عقد شرکت داشته باشند اما دلیلش برای آن ها قابل درک بود.»

«آن ها باید مراسم ازدواج شان را طوری برگزار می کردند که از بابت کرونا خطرناک نباشد و خطری برای ملکه ایجاد نکند پس چه بهتر که مراسم عقد را در کلیسای آل سینتس برگزار کردند و مهمانی بعدش را در لژ سلطنتی.»

«آن ها هم مثل خانواده های معمولی هستند و مجبور شدند مثل خیلی های دیگر ازخودگذشتگی هایی داشته باشند و قصد دارند در فرصت مناسب یک جشن حسابی بگیرند.»

کلیسای آل سینتس یکی از کلیساهای مورد علاقه ی ملکه انگلیس است و او وقت هایی که در ویندزور باشد اغلب برای مراسم دعای روز یکشنبه به آنجا می رود.

نام پرنسس بئاتریس بعد از ازدواجش از اولیاحضرت پرنسس بئاتریس یورک به اولیاحضرت پرنسس بئاتریس، خانم ماپلی موتزی تغییر پیدا می کند چون پرنسس های بریتانیا بعد از ازدواج لقب منطقه ای خود را از دست می دهند.

از آنجایی که ادواردو از نوادگان یکی از خانواده های اشرافی ایتالیا است، ممکن است بئاتریس از این به بعد با نام اولیاحضرت پرنسس بئاتریس، کنتس ماپلی موتزی خطاب شود.

پرنسس بئاتریس و ادواردو ماپلی موتزی، که یک ساختمان ساز  ایتالیایی است، در سپتامبر ۲۰۱۹ نامزدی خود با یکدیگر را اعلام کردند.

اینطور که گفته می شود موتزی یکی از دوستان نزدیک خانواده ی پرنسس بئاتریس است. پرنسس بئاتریس و موتزی در مارس ۲۰۱۸ با حضور در مراسمی در گالری ملی پرتره ی لندن، رابطه ی خود را علنی کردند.

پرنسس بئاتریس در کنار پدر و خواهرش، پرنس اندرو و پرنسس اوژنی

مراسم عروسی دختر بزرگ پرنس اندرو و همسر سابقش سارا فرگوسن، قرار بود در اواخر ماه مه برگزار شود.

اما شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ها و محدودیت هایی که به دنبال آن توسط دولت بریتانیا مقرر شد برنامه های آن ها را برهم زد و باعث شد این زوج ازدواج خود را به تعویق بیندازند.

کلیسای انگلستان تمامی مراسم های ازدواج و غسل تعمیدی که قرار بود در آن برگزار شوند را برای کمک به مهار گسترش ویروس کرونا به حال تعلیق درآورد.

در بریتانیا برگزاری مراسم های عروسی هم مانند دیگر مراسم ها از چهارم جولای با اجازه ی دولت این کشور از سرگرفته شد، البته به شرط رعایت مقررات سختگیرانه ی فاصله گذاری اجتماعی.

روزی که بئاتریس و ادواردو برای برگزاری مراسم عقد خصوصی خود انتخاب کردند اهمیت ویژه ای در تاریخ خاندان ویندزور دارد، چون این روز مصادف با صد و سومین سالگرد تغییر نام خانواده ی آن ها است.

در روز ۱۷ جولای سال ۱۹۱۷، شاه جورج ششم به خاندان سلطنتی بریتانیا اعلام کرد که این خانواده دیگر از نام خانوادگی آلمانی شان Saxe-Coburg-Gotha استفاده نخواهند کرد و از آن بعد نام آن ها به افتخار قلعه برکشایر، ویندزور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

زوج های سلبریتی که به خاطر شیوع کرونا مراسم عروسی خود را عقب انداختند

قوانین جدید انگلیس برای برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا

ازدواج در دوران کرونا؛ روش های خلاقانه زوج ها برای برگزاری عروسی در زمان قرنطینه

قوانین جدید تالارهای ترکیه برای برگزاری مراسم عروسی

عشق بین مرزی؛ روایتی تصویری از عشق هایی که کرونا باعث جدایی آن ها شده

عشق و عاشقی در خاندان سلطنتی؛ زوج های سلطنتی بریتانیا چطور باهم آشنا شدند؟

با قوانین عجیب ازدواج در خاندان سلطنتی بریتانیا آشنا شوید

نگاهی به لباس عروس های خاندان های سلطنتی دنیا در روز عروسی شان

نگاهی به جالب‎ ترین کیک های عروسی خاندان‎ های سلطنتی دنیا

نگاهی به ۱۹ مورد از ازدواج خاندان های سلطنتی با افراد عادی

منبع: express
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود