داستان «زملارد»: عرضه اولیه کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در ۲۱ مرداد

داستان «زملارد»: عرضه اولیه کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در ۲۱ مرداد

عرضه اولیه شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر یا نماد زملارد یکی از عرضه اولیه های تابستان ۹۹ است. زمان عرضه اولیه زملارد ، قیمت عرضه اولیه زملارد ، نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر و هم چنین پیش بینی سود شرکت زملارد از جمله مسائلی است که باید به آن دقت کرد.

عرضه اولیه زملارد ، ۴شنبه ۲۲ مرداد ۹۹ است. تاریخ شروع معاملات زملارد از روز شنبه ۲۵ مرداد ماه ۹۹ است. ثبت سفارش عرضه اولیه زملارد از روز سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است. به این تاریخ و ساعت دقت کنید تا اشتباهی ثبت عرضه اولیه زملارد را در تاریخ ۴شنبه انجام ندهید. سقف قیمتی زملارد ، ۲۱۰۰۰ ریال است. لذا اولین قیمت پس از عرضه اولیه زملارد ، ۲۲۰۰۰ ریال است. به نظر می رسد زملارد تا ۳۱۰۰۰ ریال که باید برای افزایش ۵۰ درصد، متوقف شود، کار سختی پیش رو نداشته باشد. زملارد تا ۸۰۰۰ تومان تا پایان اسفند امسال، سهامداری شود.

فقط ۳۹ میلیون سهم زملارد ، عرضه اولیه می شود. اگر ۵.۵ میلیون کد شرکت کند، به هر کد بعید است بیش از ۵ سهم ۲۱۰۰ تومانی معادل ۱۱۰۰۰ تومان تعلق بگیرد.

عرضه اولیه زرماکارون (غزر) پس از ۲ بار تعویق، چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ برگزار شد و حداکثر ۱۰۰ هزار تومان نقدینگی نیاز دارد. در عرضه اولیه نیروگاه برق آبادان (آبادا) و شاروم و بگیلان، بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار کد مشارکت کردند.

عرضه اولیه زملارد مثل عرضه اولیه شاروم و عرضه اولیه ۵ شرکت استارت آپ قدیمی و دیجیتالی بزرگ امروز و سرخابی ها، عرضه اولیه پر سود خواهد بود. شرکت کشاورزی و دامپروزی ملارد شیر از شرکت های گروه زراعت و خدمات وابسته در بازار دوم فرابورس ایران است که هم گروهی های عالی چون: زکوثر، تلیسه، آبین، زشریف، زبینا، زقیام و شگزا، زپارس، زکشت، زگلدشت و سمیرغ دارد و همانطور که در سامانه tsetmc.com مشاهده خواهید کرد، قیمت های بالایی هم دارند.

کلا گروه دارویی، زراعت، غذایی و سیمانی، از گروه های پر سود بلند مدتی است که در دوران تورم و رکود کرونایی اقتصاد ایران، رشد خوبی را تجربه خواهند کرد.

عرضه اولیه زملارد نیاز به نقدینگی بالا ندارد. لذا از فروش سهام خوب خود پرهیز کنید. زملارد احتمالا ۲ ماه پس از عرضه اولیه، متعادل شده و ارزش سهامداری بلند مدت دارد.

اگر فردی در همه ۲۳ عرضه اولیه سال ۹۸ شرکت کرده بود و ۶.۷ میلیون تومان برای خرید سهام عرضه اولیه شده سال ۹۸ اختصاص داده بود و تا تیر ۹۹، سهامداری میکرد، بیش از ۳۰ میلیون تومان سود خالص نصیب وی می شد. پس در عرضه اولیه ها، همیشه سهامداری کنید مثل زملارد.

زملارد دارای ۳۰۰ میلیون قطعه سهم شرکت است و ۱۵ درصد زملارد شامل ۴۵ میلیون سهم شامل ۳۰ میلیون سهم به عموم، عرضه اولیه می شود.

عرضه اولیه زملاردت
تابلو معاملاتی شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با نماد زملارد پیش از عرضه اولیه زملارد در tsetmc.com
عرضه اولیه زملارد
فهرست هم گروهی های زملارد و قیمت آن ها در ۴ مرداد ۱۳۹۹. این قیمت ها در سال ۱۴۰۰ شمسی، خاطره خواهد شد

اگر تصور کنیم که ۵ میلیون کد حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه زملارد شرکت کند، به هر کد بین ۵ تا ۸ سهم ۲۱۰۰۰ ریالی تعلق میگیرد. مجموع نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه زملارد ، ۱۰ تا ۱۶ هزار تومن بیشتر نخواهد بود. مگر اینکه در تعداد کدهای شرکت کننده، مبلغ سقف سفارش هر سهم زملارد و هم چنین درصد عرضه اولیه سهم زملارد، تغییری حاصل شود.

شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با نماد زملارد از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین وابسته به شستا است. سرمایه این شرکت ۳۰۰ میلیارد ریال و در سال ۱۳۳۳ تاسیس شده است.این شرکت ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ تن شیر را داراست و در حال حاضر روزانه بیش از ۸۰ تن شیر تولید می کند.

بیش از ۴۸۰۰ راس دام داراست که بیش از ۲۵۰۰ راس مولد و حدود ۲۲۰۰  راس دوشا هستند. شرکت در ملارد واقع است. شرکت ۴۰ هکتار زمین صنعتی و ۱۶۰ هکتار زمین کشاورزی دارد. سود شرکت در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان و معادل ۶۰ تومان به ازای هر سهم بوده است.

غول سرمایه گذاری تامین اجتماعی، اوایل بهار ۹۹ وارد بورس شد و قیمت ۸۶۰ تومن برای آن ثبت شد و تا هفته اول مرداد ۹۹ به بالای ۴۴۰۰ تومان رسید تا شستا ۱۰ هزار تومان تا هفته های آینده، در دسترس باشد.

عرضه اولیه زملارد
تابلو معاملاتی شستا در ۴ مرداد ۹۹ که از سهامداران عمده زملارد است

یک نکته مهم

یکی از بهترین سهام برای بلند مدتی ها، همین شستا است که مالک زملارد و غول سیمانی ان سیتا نیز در ۴ ماهه نخست سال جهش تولید، عرضه اولیه شد. این که پرتفو غیر بورسی شستا، کلکسیونی از شرکت های پر پتانسیل برای عرضه اولیه است را به فال نیک میگیریم. در عرضه اولیه شاروم گفتیم که مالک اصلی، پترول است. غیر بورسی های پترول هم بزودی عرضه اولیه می شود. در عرضه اولیه بگیلان گفتیم که پرتفو غیر بورسی وغدیر کلکسیونی از شرکت های عالی نیروگاهی و سرمایه گذاری است که بزودی عرضه اولیه می شود. پس در شستا و پترول و وغدیر باید سهامداری کرد.

عرضه اولیه زملارد
سایت شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر

در عرضه اولیه زملارد به موارد زیر دقت کنید

  • عرضه اولیه زملارد مثل عرضه اولیه شستا و سیتا و آریا و شاروم و آبادا، سود خوبی در بلند مدت دارد.
  • توصیه می کنیم عرضه اولیه زملارد را تا تابستان سال ۱۴۰۰ شمسی فروشنده نباشید.
  • سعی کنید در کلیه عرضه اولیه های سال ۹۹ شرکت کرده و تا ۱۲ ماه بعدش سهامداری کنید.
  • زملارد از خوب های گروه زراعت خواهد بود. سهامداری آن، توصیه می شود.
  • شستا، شرکت های غیر بورسی خوبی دارد که در سال های آینده عرضه اولیه می شود. عین پترول و وغدیر. پس سهامداری در این سهام خوب بزرگ توصیه می شود. ۲۰ عرضه اولیه احتمالی شستا را در این لینک نگاه کنید.
  • شرکت فرابورس ایران که با نماد فرابورس در بازار سرمایه فعالیت دارد، ماه به ماه بخاطر عرضه اولیه ها و کارمزدهایی که از سهامداران دریافت می کند، سودهای خوبی کسب کرده و این را در افزایش سرمایه های مکرر آن تا سال ۱۴۰۱ شمسی خواهید دید. لذا خرید فرابورس به دید بلند مدت هم توصیه می شود.
  • زملارد برای هر کد، سهم مشخصی تخصیص می دهد. سعی کنید برای همه اعضا خانواده کد بگیرید.
  • تکنیکال زملارد از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ در همین گفتار به روز رسانی می شود.
  • صورت های مالی زملارد، گزارش افزایش سرمایه زملارد و تقسیم سود زملارد و هم چنین گزارش فعالیت ۱۲ ماهه هیات مدیره زملارد را در کدال دنبال کنید.

آدرس، تلفن و سایت زملارد

  • سایت شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در نشانی malardshir.ir قرار دارد.
  • آدرس شرکت کشاورزی و دامپروری شیر ملارد: ملارد، هشتگرد، سه راه سهیلیه، بعد از شهرک زعفرانیه، نرسیده به شهرک کوروش، انتهای خیابان حکمت.
  • تلفن شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر: ۰۲۶۴۵۳۱۳۴۳۹

شاخص کل بورس ایران پس از ۲۸ سال از سقف کانال اول خارج شد و پس از گذشت ۱۰ ماه، از سقف کانال دوم. لذا ادامه مسیر به سمت فتح کانال سوم که ۸ میلیون واحد است را شاهد هستیم و تا سال ۱۴۰۰ شمسی احتمالا به این سقف برسد. همچنان سهامداری بلند مدت توصیه می شود. زملارد حداقل ۱۲ ماه فروشی نیست.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۳ نظر

ورود

  • وحید رضوی مرداد ۵, ۱۳۹۹

    دیگه چی میشه گفت به خاطر این همه راهنمایی و محبت
    بازم ممنون و متشکر از وب سایت محترم روزیاتو از جمله علی آقای عزیز

  • احمد مرداد ۶, ۱۳۹۹

    استاد زمانی تحلیل‌تون نسبت به آینده غنوش چیه ، آیا دوران سوددهی های دو هزار درصدی‌ش به پایان رسیده ؟

    • علی زمانی مرداد ۶, ۱۳۹۹

      اصل سوم تکنیکال: تاریخ در بورس تکرار می شود

  • فرزاد مرداد ۶, ۱۳۹۹

    درود استاد نظرت در مورد فولاد و فملی چیه بنظر میاد دولت بدجور اینا رو بر زمین زد و ما دچار ضرر زیادی شدیم بنظرت چه وقت بر میگزدن و نقطه حمایت اونا چند ؟؟
    ممنون

  • مهدی مغاری مرداد ۶, ۱۳۹۹

    سلام استاد عرضه اولیه ها با این قیمت های زیر صد هزارتومان به چه دردی میخوره ؟ بعدش هم که همش صف خرید هست و نمیشه خرید !
    چطور سهام داریش رو پیشنهاد میکنید درصوتی که عملا حداقل دوماه نمیشه بخریش
    و سوال دوم اینکه قیمت شستا رو در پایان سال چه عددی حدس میزنید ؟

    • علی زمانی مرداد ۷, ۱۳۹۹

      عرضه اولیه ها چون سود قطعی دارند، خریدش واجب عینی است. حتی مستحب هم نیست 🙂
      درباره سوال شما هم خوب! خود شما پاسخ سوال را دادید 🙂
      شستا زیر ۱۰ هزار تومان، موهبت الهی بود

  • علیرضا مرداد ۷, ۱۳۹۹

    آقای زمانی خبری از دارا دوم نیست ؟؟

  • امير دهكردي مرداد ۸, ۱۳۹۹

    مرسی از شما جناب زمانی.دارا یکم چرا انقدر نوسان داره و بنظرتون بفروشیم یا سهامداری؟

  • سپیده مرداد ۲۰, ۱۳۹۹

    با سلام . استاد نظرتون راجع به سهم پارسان چیه؟
    با تشکر