عرضه اولیه زرماکارون برای سومین بار آمد؛ عرضه غزر ۴شنبه

عرضه اولیه زرماکارون برای سومین بار آمد؛ عرضه غزر ۴شنبه

عرضه اولیه زر ماکارون با نماد غزر، پس از ۲ بار توقف، ۴ شنبه ۸ مرداد ۹۹ انجام می شود. پس از عرضه اولیه نیروگاه برق گیلان با نماد بگیلان که امروز  ۳ شنبه برگزار می شود، عرضه اولیه غزر دومین عرضه اولیه این هفته خواهد بود. پس از ۲ بارتعلیق  عرضه اولیه غزر در لحظات پایانی، این بار برای سومین بار، غزر برای ثبت سفارش سهامداران آماده شده است. سقف قیمتی غزر این بار به نسبت قبل کاهش یافته است و از ۴۵۰۰ تومان به ۳۹۷۵ تومان رسید.

از امروز می توانید با مراجعه به بخش سفارشات سامانه معاملات آنلاین کارگزاری خود، نسبت به ثبت سفارش غزر اقدام کنید. منوی عرضه اولیه، در بخش سفارشات سامانه معانلات آنلاین کارگزاری ها می باشد که هم از طریق  سایت وهم از طریق اپلیکیشن، قابلیت ثبت سفارش دارد.

۱۲ درصد سهام زرماکارون معادل ۱۹۲ میلیون قطعه سهم  در عرضه اولیه غزر مشارکت دارد. به هر کد سهامداری، حداکثر  ۱۵۰ سهم تعلق میگیرد. اما چون بیش از ۵ میلیون و۲۰۰ هزار نفر در عرضه اولیه نیروگاه برق آبادا (آبادا) مشارکت کردند، بعید است به هر  کد، بیش از  ۵۰ سهم غزر اختصاص یابد.

کف قیمتی غزر در اطلاعیه جدید، ۳۷۷۵ تومان و سقف قیمتی نیز ۳۹۷۵ تومان خواهد بود. بنابراین حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در عرضه اولیه  غزر، بعید است بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشد. عرضه اولیه غزر را مثل همه عرضه اولیه های سال ۹۹، ۱۲ ماه سهامداری کنید.

عرضه اولیه غزر
جدید ترین اطلاعیه عرضه اولیه غزر

غزر به نسبت گران عرضه می شود اما فعلا در روش بوک بیلدینگ، راهکار دیگری برای تعیین قیمت عرضه اولیه توسط  بازار، توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران (با نماد بورس)، پیش بینی نشده است. اگر چه غزر، سهمی  گران است اما به هر حال در بازه ۳ تا ۶ ماه آینده، می توان انتظار سود ۱۰۰ درصدی از آن داشت.

در ۲ دفعه قبلی، غزر به دلیل مسائل مالی و ابهامات بدهی ها، تعلیق شد و به نظر می رسد این بار از دید شرکت بورس، ابهامات قبلی رفع شده است. به هر حال برای مشاهده صورت های مالی حسابرسی شده و حسابرسی نشده غزر و هم چنین گزارش حسابرس قانونی غزر، به صفحه غزر در سامانه کدال مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اگر در همه ۲۳ عرضه اولیه سال ۱۳۹۸ شرکت کرده باشید و تا تیر ۹۹، سهامداری کرده باشید، بیش از ۳۰ میلیون تومان سود خالص نصیب شما می شد.

پس از عرضه اولیه زر ماکارون، منتظر عرضه اولیه پتروشیمی ارومیه (شاروم) و هم چنین عرضه اولیه ۵ شرکت بزرگ دیجیتالی هستیم که در مرداد و شهریور امسال انجام می شود. سرخابی های پایتخت نیز طبق اعلام قبلی، در یکی از ۴شنبه های تابستان سال جهش تولید، عرضه اولیه خواهند شد تا میلیونها هوادار استقلال و پرسپولیس، پس از نیم قرن، سهامدار این دو باشگاه شوند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • دارا پرواس مرداد ۷, ۱۳۹۹

    سلام وقت بخیر، از تحلیل‌های بسیار ارزشمندتون و از اینکه علمتون رو بدون هیچ چشم‌داشتی با ما به اشتراک میذارید ممنونم، من سرمایه‌م رو چهار برابر کردم با راهنمایی های شما،
    در مورد ولساپا ، مادیرا و غپینو هم در صورت امکان مطلب بذارید.