حضور دوباره خواهر رهبر کره شمالی در ملأعام پس از ماه ها غیبت

حضور دوباره خواهر رهبر کره شمالی در ملأعام پس از ماه ها غیبت

خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از دو ماه غیبت بار دیگر در برابر انظار عمومی حاضر شد. این غیبت دو ماهه سبب ایجاد برخی گمانه زنی ها درباره ی خوش نیامدن شهرت فزاینده ی او به مذاق رهبر این کشور شده بود.

رهبر کره شمالی و خواهر کوچک ترش کیم یو جونگ روز جمعه برای بازدید از بازسازی های صورت گرفته در روستایی سیل زده در جنوب شرقی کره شمالی حضور یافتند. رهبر کره شمالی در این بازدید درباره ی توفان و دیگر بلایای طبیعی رخ داده در این کشور گفت: «امسال یکی از آن دوره های سخت بی سابقه بوده.»

خواهر او، کیم یو جونگ که از او به عنوان نفر شماره دوی این کشور یاد می شود، تنها خویشاوند نزدیک رهبر کره شمالی است که نقشی علنی در سیاست این کشور دارد و اظهارات تند و تیزش درباره ی کره جنوبی به شهرت او افزوده است.

به دلیل سابقه ی رهبر کره شمالی در سر به نیست کردن اعضای خانواده ی خود، پس از غیبت کیم یو جونگ سرویس جاسوسی کره جنوبی در تلاش بود تا ردی از او یابد اما حضور دوباره اش در ملأعام حکایت از آن دارد که او هنوز مورد التفات برادر خود قرار دارد.

خواهر رهبر کره شمالی

خواهر رهبر دیکتاتور کره شمالی آخرین بار ۲۷ جولای، در مراسمی به مناسبت شصت و هفتمین سالگرد آتش بس موقتی که به جنگ کره پایان داد، در ملأعام حاضر شده بود، گرچه تا به حال هیچ معاهده ای برای برقراری صلح کامل میان دو کره ی شمالی و جنوبی به امضا نرسیده است.

مدتی قبل در سال جاری میلادی وقتی غیبت مرموز چندین هفته ای رهبر کره شمالی از انظار عمومی سبب ایجاد گمانه زنی هایی مبنی بر مرگ او شد، توجه ها به سوی کیم یو جونگ به عنوان جانشین احتمالی او جلب گشت.

سرانجام در ماه مه دوباره سر و کله ی رهبر کره شمالی پیدا شد، اما کارشناسان می گویند نشانه های دیگری هم هست که از افزایش نفوذ کیم یو جونگ حکایت دارد.

کیم یو جونگ که گمان می شود در دهه ی ۳۰ زندگی خود باشد، در جریان جوش و خروش سیاست بین الملل در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با حضور در چند رویداد بین المللی شهرت بیشتری در دنیا پیدا کرد.

المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی و نشست ناموفق رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام از جمله ی این رویدادها بود.

امسال اما کیم یو جونگ نقش سیاسی علنی تری برعهده گرفته که جایگاه او به عنوان یک مهره ی بانفوذ سیاسی به سبک و سیاق خود را محکم می سازد.

ریچل مین یانگ لی، تحلیلگر سابق امور کره شمالی در دولت آمریکا می گوید: «تا پیش از این، رسانه ها کیم یو جونگ را به عنوان خواهر رهبر کره شمالی، هماهنگ کننده ی امور او یا یکی از مقامات همراهش به تصویر می کشیدند. حالا اما مردم کره شمالی می دانند که به طور قطع چیزهای بیشتری در مورد او وجود دارد.»

در ماه مارس، رسانه ی دولتی کره شمالی اولین بیانیه ی کیم یو جونگ را منتشر کرد که در آن به انتقاد از مقامات کره جنوبی پرداخته بود.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و کیم یو جونگ از آن زمان بیانیه های دیگری هم منتشر کرده، از جمله پاسخی به ترامپ و همینطور هشداری درباره ی قطع روابط کشور خود با کره جنوبی.

به گفته ی مین یانگ لی، از لحن تند و تیز این بیانیه ها پیدا است که آزادی عمل بیشتری به کیم یو جونگ در مورد بیانیه هایش داده شده است.

آژانس جاسوسی کره جنوبی در ماه اوت اعلام کرد رهبر کره شمالی به تازگی برخی از اختیاراتش را به گروهی منتخب از مقامات ارشد کره شمالی از جمله خواهرش سپرده است.

مقامات سرویس جاسوسی کره جنوبی می گویند قدرت کیم جونگ اون کماکان مطلق است اما او می خواهد از فشار اداره ی امور کشور بر خود بکاهد.

بیشتر بخوانید:

قدرتمندترین زن کره شمالی کیست؟ با خواهر مرموز و پر نفوذ رهبر کره شمالی آشنا شوید

کیم یو جونگ و معمای قدرت در کره شمالی ؛ چرا خواهر کیم جونگ اون می تواند جانشین او باشد؟

خواهر کیم جونگ اون دقیقا چه نقشی در سیاست کره شمالی دارد؟

حقایقی جالب و خواندنی درباره همسر رهبر کره شمالی

وارثان تاج و تخت «کیم جونگ اون»؛ در مورد سه فرزند رهبر کره شمالی چه می‌دانیم؟

«بریگاد شادی»؛ زنانی که خواسته های جنسی رهبران کره شمالی را برآورده می کنند

انتشار عکس هایی نادر از دوران کودکی رهبر کره شمالی و شایعاتی در مورد مادرش

رمزگشایی از استایل رهبر کره شمالی؛ لباس‌های «کیم جونگ اون» حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود