دیدار با «کاملا هریس»: مواضعش درباره ایران، ترور سردار و آینده آمریکا

دیدار با «کاملا هریس»: مواضعش درباره ایران، ترور سردار و آینده آمریکا

کاملا هریس متولد ۲۰ اکتبر سال ۱۹۶۴ میلادی در شهر اوکلند کالیفرنیا است. کاملا هریس معاون ۵۵ ساله جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا است که قرار است در ۱۳ آبان ۹۹، تکلیفش برای ورود به کاخ سفید مشخص شود. کاملا هریس از حزب دموکرات آمریکا است و همسرش داگلاس امهاف فعالیت سیاسی ندارد.

مادر کاملا هریس ، مهاجری از هندوستان و پدرش اهل جامائیکا است. کاملا هریس اولین زن دورگه است که به عنوان معاون رئیس جمهور احتمالی آینده آمریکا انتخاب می شود. کاملا هریس از سال ۱۹۹۰ تا سال ۱۹۹۸ به عنوان معاون دادستان ناحیه آلامدا فعالیت داشت و در زمینه اجرای قانون، علاقه زیادی دارد. کاملا هریس در دادستان کل کالیفرنیا و دادستان ناحیه ای در سانفرانسیسکو نیز فعالیت کرد.

کاملا هریس دانش آموخته دانشگاه هاروارد بوده و در دانشگاه کالیفرنیا و کالج حقوق هیستینگز نیز درس خوانده است. کاملا رهیس را باید بیست و هفتمین دادستان ناحیه سانفرانسیسکو و سی و دومین دادستان کل کالیفرنیا دانست. کاملا هریس در بیست و یکم ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی به صورت رسمی وارد کارزار انتخاباتی آمریکا شد و جو بایدن او را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

همسر کاملا هریس یک وکیل دادگستری است. خواهر کاملا هریس نیز تحلیلگر سیاسی بوده است. کاملا هریس روز ۵ شنبه ۱۷ مهر ۹۹ نخستین مناظره تلویزیونی خود را با مایک پنس معاون دونالد ترامپ برگزار کرد.

کاملا هریس در نخستین حضورش در کمپین جو بایدن در مرداد ۹۹ گفته بود که آمریکا نیازمند رهبری جدید است که با همه گیری کرونا و بی عدالتی و اقتصاد ویران شده آمریکا در عصر ترامپ مقابله کند.

کاملا هریس در مناظره با مایک پنس گفته بود که اگر ترامپ کرونا ویروس را کوچک و بی ارزش قلمداد نمیکرد و از ژانویه ۲۰۲۰ میلادی محدودیت های سختی اعمال میکرد، اکنون ۷ میلیون امریکایی مبتلا به کووید ۱۹ نبودند و ۲۲۰ هزار نفر هم قربانی نمی شدند.

کاملا هریس گفت اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شود، برنامه ملی راهبردی مقابله با بیماری کرونا را دنبال گرفته و واکسن رایگان کرونا را به همه آمریکایی ها خواهد داد.

مایک پنس در مقابل با انتقادات گسترده کاملا هریس درباره ناتوانی دولت ترامپ در مقابله با همه گیری کرونا هم گفته بود که دولت ترامپ بزرگ ترین بسیج همگانی پس از جنگ جهانی دوم را در مقابله با شیوع این بیماری داشت و من رئیس مرکز ملی مقابله با کرونا هستم و ۱۵۰ میلیون تست کرونا تا کنون انجام گرفته است.

کاملا هریس در پاسخ به ادعای مایک پنس که گفته بود دولت بایدن قصد دارد اقدامات دولت ترامپ در مقابله با کرونا را به نام خود بزند و تقلب کند گفت ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی دولت ترامپ عمق فاجعه را می دانسته اما از بیان جزییات و روشنگری اجتناب کرده تا جامعه آرام بماند!

کاملا هریس در مناظره گفته بود که دولت ترامپ، حقیقت را از مردم آمریکا پنهان می کند و همین موضوع سبب شده تا ۳۰ میلیون آمریکایی بیکار شده و صدها هزار خانواده عزادار شوند.

معاون جو بایدن گفته بود که خشونت در پلیس آمریکا وحشیانه است. مردم مرگ جورج فلوید در هشت دقیقه فشار زیر زانوی پلیس را فراموش نمی کنند. او اضافه کرد که دولت بایدن قصد دارد سرمایه گذاری روی زیر ساخت ها را افزایش دهد. در حالی که ترامپ بر خلاف ادعاهایش چون برای ۱ درصد ثروتمندان کار میکند، کاری در ۴ سال نکرد و طبق آمارها، ۷۵۰ دلار فقط مالیات داده است. موضوعی که پنس رد کرد.

کاملا هریس در مناظره معاونان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت که میزان مرگ و میر کرونا در آمریکا نشان از شکست ترامپ در مقابله با این همه گیری است. همچنین کاملا هریس جنگ ترامپ با چین را سبب از دست رفتن ۳۰۰ هزار شغل برای آمریکایی عنوان کرد.

کاملا هریس در اولین مناظره تلویزیونی خود با مایک پنس گفت که خروج آمریکا از معاهده برجام سبب شد تا امریکا نا امن تر شود. او همچنین کشته شدن سردار سلیمانی را عامل حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق دانست که به گفته او، منجر به ضربه مغزی شدن سربازان آمریکایی شد.

دیدار کاملا هریس و جو بایدن در اگوست ۲۰۲۰ میلادی

مایک پنس هم علت به شهادت رساندن قاسمی سلیمانی را حضور وی در عراق برای صدمه زدن به منافع آمریکا اعلام کرد. ظریف وزیر امور خارجه ایران اخیرا به یک رسانه آمریکایی گفته بود که از نظر ایران، پرونده ترور قاسم سلیمانی همچنان مفتوح است.

کاملا هریس در نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا که میان معاونان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد اعلام کرد که خروج آمریکا از برجام سبب شد تا ایران به زعم کاملا هریس، ممکن است به دنبال ساخت زراد خانه هسته ای باشد!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره کاملا هریس گفته بود که کاملا رهیس، لیبرال ترین فرد کنگره آمریکا است و او و جو بایدن اقتصاد آمریکا را در صورت پیروزی در انتخابات ۱۳ آبان، نابود خواهند کرد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که کریس والس، مجری برنامه مناظره کاملا هریس و مایک پنس، یکی از غیر حرفه ای ترین اجراهای ممکن در مناظره های انتخاباتی امریکا را ثبت کردند.

اینستاگرام کاملا هریس

کاملا هریس که در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان یک زن منتقد سیاست های داخلی و بین المللی دولت دونالد ترامپ ظاهر شده است، مثل همسر باراک اوباما (میشل) با افزایش استقبال کاربران اینستاگرام به صفحه او مواجه شده شمار دنبال کنندگانش به ۵ میلیون نفر نزدیک می شود. اینستاگرام کاملا هریش بیش از ۲۸۰۰ پست به اشتراک گذاشته و در نشانی: kamlaharris قرار دارد.

کاملا هریس
تصویری از روی جلد مجله ELLE که فوتوشوتی از کاملا هریس با نام OPTIMISM را منتشر کرده است و ۲۵۰ هزار لایک برای کاملا هریس به ارمغان آورد
تصویری ازیک ویدیو که کاملا هریس در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته بود

مجله معروف مد و لباس ELLE نسخه اکتبر ۲۰۲۰ میلادی خود را به تصویری مونوکرم مشکی رنگ از کاملا هریس اختصاص داد که روی یک صندلی نشسته است. روی جلد نشریه ELLE امریکا از قول کاملا هریس نوشته شده بود که کاملا هریس در قدرت خوش بینی قرار دارد.

تصویر توییت کاملا هریس پس از برگزاری نخستین مناظره با مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان ۹۹ برگزار میشود. دومین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن نیز ۲۵ مهر برگزار خواهد شد. توییتر کاملا هریس که یکی از پربیننده ترین اکانت های توییتر در هفته های اخیر بوده است در این نشانی https://twitter.com/KamalaHarris در دسترس است. کاملا هریس دارای ۶.۳ میلیون دنبال کننده در توییتر است و آوریل سال ۲۰۰۹ میلادی به این شبکه پیوست.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود