پسر ۳۲ ساله تهرانی، مادرش را با طناب اعدام کرد

پسر ۳۲ ساله تهرانی، مادرش را با طناب اعدام کرد

شهریار پسر ۳۲ ساله مقیم تهران در فروردین سال ۹۸ مادر ۶۱ ساله اش را در شهرستان پاکدشت استان تهران با طناب دار زد. این یکی از مهم ترین اخبار حوادث در مهر ماه ۹۹ است که پس از انتشار خبر خودکشی سید محمد موسوی زاده دانش اموز ۱۱ ساله اهل بوشهر، در کانون توجه کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

یک نزاع خانوادگی سبب می شود تا سر مادر این خانواده ضربه بخورد و فوت کند و پسر خانواده برای رد گم کردن، پیکر بی جان مادرش را با طناب، به نرده های راه پله خانه آویزان کرد تا پلیس و دیگران فکر کنند که مادرش (مقتول) خودکشی کرده است! شهریار که پسری معتاد است، به پلیس گفته بود که وقتی خواهرم درخانه نبود، با مادرم درگیر شدم.

مادر شهریار، سند خانه را بدون اطلاع شهریار به نام خواهرش زده بود. لذا شهریار مادرش را هل می دهد و سر مادر به دیواره راه پله برخورد کرده و پس از خون ریزی، فوت می کند. شهریار، پس از این حادثه به اتاق خواب خود می رود و چند ساعت می خوابد، پس از آنکه از خواب بیدار می شود، پیکر بی جان مادر را می بیند.

برای رد گم کنی، طنابی دور گردن مادر می پیچد و پیکر بی جان مادر را به نرده های راه پله آویزا می کند. سپس مادر را رها می کند تا به زمین بخورد. دادگاه کیفری شماره یک استان تهران، پرونده قتل شهریار را بررسی می کند.

شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران بزودی حکم شهریار را اعلام می کند. برادران شهریار، درخواست عفو وی را کرده اند اما خواهر شهریار، خواستار قصاص است. پزشکی قانونی پس از بررسی جسد مقتول، علت مرگ را خفگی اعلام کرده بود. خانه ای که این قتل فجیع در آن اتفاق افتاده است، در خاتون آباد پاکدشت است.

خاتون آباد پاکدشت
تصویر نقشه خاتون آباد پاکدشت استان تهران

شهرستان پاکدشت از شهرستان های استان تهران است و در جنوب شرقی در حاشیه جاده ترانزیتی تهران-مشهد قرار دارد. خاتون آباد در شهرستان پاکدشت قرار دارد. کاروانسرای خاتون آباد معروف ترین اثر تاریخی این منطقه است که قدمتش به دوران قاجار باز میگردد. شورای مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران در اوایل امسال در ورامین راه اندازی شده بود. چند ماه پیش، صدها معتاد متجاهر در ورامین و پاکدشت جمع آوری شدند.

پلیس و قوه قضاییه هنوز فیلم اعترافات شهریار پسر ۳۲ ساله پاکدشتی که مادرش را با طناب دار سال پیش اعدام کرد منتشر نکرده است. به نظر می رسد فقر فرهنگی و فقر مالی در ۳۱ استان کشور، از عوامل افزایش خشونت های خانوادگی، خودکشی و گسترش ناهنجاری های در جامعه است که تهدیدی برای ایران عصر ۱۴۰۰ است.

طبق آمارها، آمار قتل و آدم ربایی و سرقت و تجاوز در تهران در نیمه نخست سال ۹۷، ۱۶۱مورد بوده که در نیمه نخست سال ۹۸ با ۵ درصد کاهش همراه شده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود