چند حقیقت جالب و خواندنی درباره فرهنگ مردم برزیل

چند حقیقت جالب و خواندنی درباره فرهنگ مردم برزیل

شاید برایتان تصورش سخت باشد که در خانه هیچ فرشی وجود نداشته باشد یا در هر محله ای یک داوطلب آماده به کمک باشد که بی چشمداشت از ماشین تان مراقبت کند. اما این ها تنها نکات عجیب درباره ی کشور برزیل نیستند. در این کشور زن ها تقریباً هرگز از تیغ اصلاح استفاده نمی کنند و مردم روش عجیبی برای شستن زمین دارند. حتی حرکات دست در برزیل می توانند معنای کاملاً متفاوتی داشته باشند. مثلاً حرکت ساده ای مثل «اوکی» تقریباً همان معنی نشان دادن انگشت وسط را می دهد.

با چند حقیقت جالب درباره فرهنگ مردم برزیل همراه باشید.

۱- زن ها برخورد دیگری با موی پا دارند

در برزیل به طور کلی موی پا را چیزی مردانه می دانند، به همین دلیل بسیاری از زنان دوست ندارند به خاطر موهای پاهایشان مورد تمسخر قرار گیرند، اما زنان برزیلی روش خاصی برای برخورد با موهای پای خود دارند. آن ها به جای زدن این موها، آن ها را بور می کنند.

بسیاری از زنان متوجه شدند که دوستان بورشان با داشتن یک کرک مختصر روی پاهایشان توانستند از این ماجرا قسر در روند. به همین دلیل بور کردن موهای پا به یک روش جایگزین پرطرفدار و نسبتاً بدون درد بدل شد.

۲- نگاه خیلی خاصی به مقوله ی وقت شناسی دارند

وقت شناسی در برزیل مقوله ی بسیار خاصی است. اگر برای ساعت ۹ قرار گذاشته باشید نباید انتظار داشته باشید زودتر از ۱۵/۹ سر و کله ی کسی پیدا شود. اگر برای ساعت ۸ مهمانی ای دعوت شده باشید، نباید قبل از ۹ بروید، واگرنه میزبان غافلگیر خواهد شد.

۳- اگر بخواهید ماشین تان را پارک کنید، احتمالاً همان حوالی یک نگهبان مهربان پیدا خواهید کرد

در برزیل افرادی هستند که می توانند از خودروی شما مراقبت کنند. به آن ها نگهبان خودرو می گویند. اتفاقی که می افتد این است: شما ماشین تان را جایی پارک می کنید (نه در یک پارکینگ خصوصی) و کسی می آید و به شما پیشنهاد می دهد که مراقب ماشین تان باشد. شما قبول می کنید و می روید، آنوقت آن شخص کنار ماشین تان منتظر می ماند تا شما برگردید. بیشتر اوقات در ازای این خدمت پولی دریافت نمی شود (اما این را درست می دانند که در هر صورت پولی به آن شخص دهید).

۴- بهتر است اموال یا پول تان را به رخ نکشید

متأسفانه مانند بسیاری از دیگر شهرهای دنیا، جیب برهای زیادی در شهرهای برزیل وجود دارد. کافی است از حس ششم تان استفاده کنید و حواس تان به اطراف تان باشد. اگر کسی شما را با یک گوشی آیفون یا مقادیر زیادی پول ببیند، ممکن است خیلی زود هر دو را از دست دهید، پس سعی کنید خیلی پر زرق و برق نباشید. وسایل تان را هیچ جا رها نکنید. به زنان توصیه می شود از انداختن زیورآلات گران قیمت (حلقه، گوشواره، دستنبد و دیگر چیزها) خودداری کنند.

۵- برزیلی ها همه جا با خود مسواک و خمیر دندان می برند

بعضی برزیلی ها بعد از هر بار خوردن غذا در سر کار، کافه یا هر جای دیگری دندان های خود را مسواک می زنند. به همین خاطر هر چیزی که برای این کار لازم است را همه جا با خود می برند، از خمیر دندان گرفته تا مسواک شخصی خود.

به علاوه، ممکن است با کسانی رو به رو شوید که دست هایشان را هم قبل دستشویی می شویند هم بعد از آن و گاهی اوقات از گردشگران هم انتظار می رود این کار را انجام دهند.

۶- برزیلی ها سگ ها را بیشتر از گربه ها دوست دارند

در میان همه ی افرادی که در برزیل حیوان خانگی دارند، ۵۵ درصد آن ها سگ و تنها ۲۸ درصدشان گربه دارند.

در برزیل سگ ها واقعاً عضوی از خانواده محسوب می شوند. تن آن ها پیراهن و حتی جوراب می کنند. بعضی سگ ها زیورآلاتی (مثل گوشواره) دارند که با نوعی چسب غیر سمی به موهایشان چسبانده می شوند.

۷- در برزیل به صدها زبان صحبت می شود

گردشگرانی که به برزیل سفر می کنند تصور می کنند مردم این کشور اسپانیایی صحبت می کنند، اما زبان رسمی برزیل پرتغالی است که ۹۸ درصد جمعیت آن به این زبان صحبت می کنند.

زبان پرتغالی در برزیل به لحاظ گفتاری و نوشتاری با آنچه که در اروپا وجود دارد متفاوت است، چیزی شبیه به تفاوت انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی.

اما زبان پرتغالی فقط یک نمونه از زبان های فراوان کشور پرتغال است. در واقع بومیان برزیل به بیشتر از ۲۰۰ زبان بومی صحبت می کنند، مثل آرارا و یه‌کوانا. یک زبان اشاره ی برزیلی هم وجود دارد.

علاوه بر این، زبان هایی در برزیل وجود دارد که توسط مهاجران به این سرزمین راه پیدا کرده اند، مثل زاپنی یا ایتالیایی، برخی از آن ها زبان قانونی بعضی نواحی برزیل هستند. اگر تعجب کرده اید، باید بدانید که تنها ۴ درصد از برزیلی ها اسپانیایی صحبت می کنند.

۸- انداختن دستمال توالت در توالت فرنگی و کشیدن سیفون بدترین کاری است که می توانید انجام دهید

سیستم فاضلاب برزیل به گونه ای نیست که دستمال را از خود رد کند، به همین خاطر هیچ کس در توالت فرنگی دستمال نمی اندازد. همه ی خانه ها، کافه ها و هتل ها نوعی سطل مخصوص برای دستمال های توالت استفاده شده دارند.

اگر دستمال را داخل توالت بیاندازید و سیفون را بکشید، لوله ها می گیرند و هر چیزی که در لوله ها باشد از توالت بیرون می ریزد.

در هر حال، بهتر است در برزیل همراه خود دستمال توالت داشته باشید، چون در بسیاری از توالت های عمومی دستمال توالت وجود ندارد و ممکن است در موقعیت ناخوشایندی قرار گیرید.

۹- زنان برزیلی هر هفته پدیکور و مانیکور می کنند

سالن های ناخن شهرهای برزیل بسیار پرطرفدارند و تقریباً همه ی زن ها هفته ای یک بار به آنجا می روند. جایگاه اجتماعی یا درآمدتان هر چه که باشد، ناخن هایتان باید شکیل باشند. زنان برزیلی عاشق رنگ های تند مثل قرمزند.

۱۰- طلایی پرطرفدارترین رنگ مو است

وقتی صحبت از زنان برزیلی می شود، زنانی با موهای مشکی به ذهن می آید. اما برخلاف این تصور ذهنی، بسیاری از زنان برزیلی عاشق آن هستند که موهای خود را طلایی کنند.

۱۱- برزیلی ها روش دیگری برای شستن زمین دارند

در بسیاری از دستشویی های برزیل یک آبراه در کف زمین وجود دارد. این امر به نظافت آشپزخانه و دیگر اتاق ها کمک می کند. برزیلی ها از جاروبرقی هم زیاد استفاده نمی کنند اما مرتب زمین را جارو دستی می کشند.

آن ها کف زمین را با شیشه پاککن های بزرگی می شویند.

۱۲- در بیشتر خانه ها و هتل ها حمام کردن کار ریسک داری است

هتل ها و آپارتمان ها در برزیل به دوش های برقی ای مجهزند که خیلی ها را می ترسانند چون سیم هایشان از سر دوش بیرون زده است.

۱۳- برزیلی ها از فرش خوش شان نمی آید

برزیلی ها دوست ندارند کف خانه فرش بیاندازند. یک دلیلش سخت بودن شستن فرش است. برزیلی ها کف خانه را چوب و گرانیت می کنند.

۱۴- در شهر سائوپائولو یک توکیوی کوچک وجود دارد

در شهر سائوپائولوی برزیل منطقه ای هست که طبق ارزیابی ها، بزرگ ترین اقلیت قومی ژاپن در خارج خود کشور ژاپن است.

حضور ژاپنی ها در این محله از سال ۱۹۱۲ آغاز شد و آثار نفوذ کشور ژاپن در این محله بسیار مشهود است. در ورودی این محله سردر قرمز رنگی به ارتفاع ۹ متر وجود دارد که در سال ۱۹۷۴ نصب شد.

دیدن علاقمندان فرهنگ ژاپن که خود را به شکل شخصیت های انیمه ها و مانگاهای ژاپنی آورده اند هم امری رایج در این محله محسوب می شود.

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • رضا آبان ۲۳, ۱۳۹۹

    برزیل چیه تا فرهنگش چی باشه. کل برزیل دوزار نمی ارزه. البته کل آمریکای لاتین دوزار نمی ارزه! آمریکای لاتین حتی از خاورمیانه هم بدتره!
    برزیل با اون همه منابع و زمین و ۲۱۰ میلیون جمعیت اقتصادش هم اندازه اقتصاد استرالیاست که ۲۵ میلیون جمعیت داره و تنها ده تا ۱۵ درصد کشورش قابل سکونت هست.

    • ولی کشور قشنگیه آبان ۱, ۱۴۰۰

      ولی کشور قشنگیه

    • عباس آبان ۱۵, ۱۴۰۲

      اخه تو ک تاحالا استان دیگه نرفتی چطور درمورد کشور برزیل حرف میزنی خودت از خوداته ک بهت ویزا بدن برزیل جزو از بهترین کشورهای دنیاست وجود یه همچین ادمای بی سواد و بی فرهنگ هستش ک نظرهارو عوض میکنه

    • ناشناس بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

      نه اینکه ایرا خیلی پرفکته🤣🤣🤣

  • شراره آبان ۲۳, ۱۳۹۹

    خیلی خوب بود ممنون
    لطفا درباره افت دهان هم مطلب بگذارید و اینکه چرا با خوردن خرما دهان زخم میوشد و چاره چیست