افشاگری مجلس درباره کاپیتان محبوب استقلالی‌ها: فرهاد مجیدی و ارز دولتی!

افشاگری مجلس درباره کاپیتان محبوب استقلالی‌ها: فرهاد مجیدی و ارز دولتی!

احمدامیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، شامگاه روز سه شنبه ۲۷ آبان ماه با انتشار توییتی اعلام کرد که فرهاد مجیدی، کاپیتان و سرمربی سابق استقلالی های تهران، ۹ بار ارز دولتی گرفته است. احمدامیرآبادی فراهانی پس از اعلام نام فرهاد مجیدی به عنوان فوتبالیست مشهوری که ارز دولتی گرفته است، از هشتگ تکرار کنید و علی برکت الله برای دیده شدن بیشتر این توییت انتقادی و جنجالی استفاده کرد.

این برای نخستین بار است که یکی از اعضا هیات رئیسه مجلس یازدهم، اسم یکی از شخصیت های ورزشی کشور را در فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی اعلام می کند.

انتشار توییتر احمد امیرآبادی فراهانی درباره ارز دولتی فرهاد مجیدی، بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی و هم چنین کانال های مربوط به استقلالی ها و فعالان اقتصادی و سیاسی کشور در شبکه های اجتماعی داشته است.

در پی اعلام نام فرهاد مجیدی به عنوان دریافت کننده ۹ مرتبه ارز دولتی از بانک مرکزی، فرهاد مجیدی با انتشار یک استوری در اینستاگرامش اعلام کرد که هیچ وقت در ایران، شرکت و فعالیت بازرگانی نداشته و تا به حال حتی ۱ ریال هم ارز دولتی نگرفته است. فرهاد مجیدی گفته که از نظر اعاده حیثیت ، از احمدامیرآبادی فراهانی، شکایت خواهد کرد.

ارز دولتی فرهاد مجیدی
سامانه اعلام دریافت کنندگان ارز دولتی از بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی در چند سال اخیر، به منظور شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی، فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را در قالب فایل های اکسل در سایت CBI.IR به صورت متناوب اعلام می کند. فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی که بانک مرکزی رسانه ای می کند، شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقیقی و میزان دریافت نرخ ارز دولتی است.

در فهرست جدیدی که بانک مرکزی در دوم شهریور ماه ۹۹ منتشر کرد و اسامی ۶۲۹۶ دریافت کننده ارز نیمایی اعلام شد، نام فرهاد مجیدی به چشم نمی خورد.

در سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه، شرکتی به نام شرکت تضامنی بازرگانی فرهاد مجیدی هفت و شرکا با شماره ثبت ۴۷۵۹۹۱ در تاریخ ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۴ ثبت می شود که فعالیت آن در زمینه واردات و فعالیت های تجاری و بازرگانی و امثالهم است. در این شرکت ، فردی به نام فرهاد مجیدی به عنوان موسس در کنار زهری رحیمی مورودی با سرمایه ۱ میلیارد ریالی، فعالیت داشتند. محل شرکت نیز حوالی کاخ نیاوران اعلام شده است.

آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت تضامنی بازرگانی فرهاد مجیدی هفت و شرکا
آگهی روزنامه رسمی انحلال شرکت بازرگانی تضامنی فرهاد مجیدی هفت و شرکا در تاریخ ۲۶ آبان ۹۹ که ۱ روز پیش از توییت جنجالی احمدامیرآبادی فراهانی است

با توجه به اینکه فرهاد مجیدی، شماره ۷ محبوب استقلالی ها است و این شرکت نیز با همین نام تاسیس شد ، شاید این شائبه پیش بیاید که این شرکت، متعلق به فرهاد مجیدی، کاپیتان محبوب استقلالی ها است. البته چون کد ملی آقا فرهاد مشخص نیست، نمی توان قضاوت کرد. نکته جالب درباره این شرکت آن است که در یک روز پیش از  توییت جنجالی هیات رئیسه مجلس منتشر شد، این شرکت ، بر اساس روزنامه رسمی قوه قضاییه، منحل شده است.

واکنش فرهاد مجیدی به ارز دولتی ادعا شده توسط احمدامیرآبادی فراهانی

اینکه آقای احمد امیرآبادی فراهانی، با استعلام از بانک مرکزی، صحت اطلاق ارز دولتی به فردی به نام فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی سابق استقلال را راستی آزمایی کرده است یا خیر، تا کنون مشخص نیست و باید منتظر توییت های تکمیلی هیات رئیسه مجلس باشیم.

احمدامیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس یازدهم است. اینستانوشته او درباره فرهاد مجیدی، با کامنت های داغی از سوی هواداران و منتقدان فرهاد مجیدی همراه شده است.

اگر فرض را بر صحت ادعای فرهاد مجیدی بگذاریم که شرکت فوق الذکر، متعلق به وی نیست و او بر خلاف برخی از فوتبالیست ها، کار بازرگانی در ایران نمی کند، پس باید منتظر جدال های بیشتری بین فرهاد مجیدی و مجلس در قوه قضاییه باشیم و پاییز پر خبری در کنار جنجال های پرونده اکبر طبری و سید محمد امامی، پیش رو خواهیم داشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود