ترامپ به دور از کاخ سفید و توییتر آدم شادتری شده است

ترامپ به دور از کاخ سفید و توییتر آدم شادتری شده است

دستیار ارشد دونالد ترامپ گفته رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا از زمان ترک کاخ سفید و ممنوع شدن فعالیتش در شبکه اجتماعی توییتر «احساس شادی بیشتری می کند».

ترامپ روز ۲۰ ژانویه در حالی که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند می خورد، واشنگتن را به مقصد فلوریدا ترک کرد. از آن زمان او در عمارت مارالاگو ساکن شده است که خانه ی جدید او محسوب می شود.

پایان ریاست جمهوری تک دوره ای ترامپ با ماجرای حمله ی طرفداران او به ساختمان کنگره ی آمریکا همراه شد، امری که به محرومیت ترامپ از فعالیت در تمامی شبکه های اجتماعیبزرگ دنیا و استیضاح او برای دومین با اتهام تحریک به خشونت انجامید.

با این حال، جیسون میلر، دستیار ارشد ترامپ، به ساندی تایمز گفت رئیس جمهور سابق آمریکا از زمان ترک کاخ سفید به فرد شادتری بدل شده است.

میلر که روز ۲۰ ژانویه به همراه ترامپ و خانواده اش با هواپیمای ایرفورس وان به فلوریدا رفت، به توصیف حال روحی رئیس جمهور سابق در زمان ترک کاخ سفید پرداخت.

او در اینباره گفت: «رئیس جمهور بعد از ترک کاخ سفید حال روحی خیلی خوبی داشت و لحظات بسیار محبت آمیزی هم میان او و خانواده اش رقم خورد. دیدن از نزدیک این لحظات جالب بود.»

«لحظات احساسی بود. بعضی از بچه ها از فرا رسیدن این روز بسیار ناراحت بودند اما این حس افتخار هم وجود داشت که این موفق ترین دور اول ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا بود.»

میلر همچنین درباره ی احساسات شخصی تر ترامپ در خصوص ترک کاخ سفید صحبت کرد. او در اینباره گفت: «این اولین بار در این چند سال بود که می دیدم رئیس جمهور واقعاً آرام است.»

«فقط ۴۵ نفر دیگر در تاریخ آمریکا چیزی را تجربه کرده اند که به قرار گرفتن دنیا روی شانه هایتان می ماند… و حالا که می دانید برای اولین در چهار سال گذشته این بار دیگر فقط بر دوش شما نیست می توانید یک نفس راحت بکشید.»

میلر همچنین گفت این حال روحی ترامپ هنوز هم به قوت خود باقی است و عمارت مارالاگو را «مکانی زیبا برای اندکی استراحت و آرامش به دور از دیوانگی های زندگی» توصیف کرد، جایی که رئیس جمهور سابق در آن می تواند به بازی گلف و معاشرت با دیگران بپردازد.

او همچنین گفت دوری از شبکه های اجتماعی باعث شده ترامپ احساس بهتری داشته باشد.

میلر در اینباره گفت: «رئیس جمهور گفته حالا بیشتر احساس شادی می کند. او گفته حالا که در شبکه های اجتماعی حضور ندارد و مورد هدف نفرت پراکنی هایی قرار نمی گیرد که در این شبکه ها وجود دارد، برایش بسیار خوب بوده است.»

«این موضوعی است که بانوی اول هم آن را تأیید کرده است. او گفته وضع موجود را بسیار دوست دارد و رئیس جمهور بسیار شادتر است و بسیار بیشتر از خودش لذت می برد.»

این در حالی است که جلسه ی استیضاح دوم ترامپ این هفته برگزار خواهد شد و در آن نمایندگان کنگره آمریکا درباره ی اتهام وارده به ترامپ یعنی «تحریک به خشونت» تصمیم گیری خواهند کرد.

دموکرات ها در حال حاضر نیمی از کرسی های کنگره را در اختیار دارند به همین دلیل برای محکوم کردن ترامپ به رأی ۱۷ نفر از اعضای جمهوری خواه کنگره نیاز دارند. و از آنجایی که ترامپ دیگر در مسند قدرت نیست بنابراین محکومیت او در جلسه ی استیضاح به معنای عزل او از مسند ریاست جمهوری نخواهد بود و منجر به سلب صلاحیت او برای شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد.

میلر اما گفت ترامپ هیچ فشاری از بابت جلسه ی استیضاح خود احساس نمی کند چون «هیچ سناریوی واقعی که منجر به محکومیت او شود وجود ندارد.»

دستیار ارشد ترامپ درباره ی آنکه رئیس جمهور سابق در سال ۲۰۲۴ دوباره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد یا نه گفت: «امیدوارم شرکت کند. قطعاً. به خودش گفته ام این کار را بکند. مجبور نیست حالا در موردش تصمیم بگیرد. حدس خودم این است که دوست دارد شرکت کند اما فکر می کنم می خواهد مدتی با خانواده اش وقت بگذراند، کمی گلف بازی کند و از آفتاب لذت ببرد.»

منبع: newsweek
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود