وقتی کسی را می بوسیم چه اتفاقی در بدن مان رخ می دهد؟

وقتی کسی را می بوسیم چه اتفاقی در بدن مان رخ می دهد؟

بوسیدن کسی که او را دوست دارید تنها به شما و او حس خوبی نمی بخشد و پیوندی که میان تان وجود دارد را مستحکم نمی کند. تحقیقات نشان داده این کار فواید زیادی هم برای سلامت دارد. برای مثال، شاید وقت هایی که سردرد دارید دل و دماغ بوسیدن عشق زندگی تان را نداشته باشید اما این دقیقاً همان چیزی است که می تواند به شما کمک کند از شر سردردتان خلاص شوید.

در ادامه با دیگر آثار بوسه بر بدن هم آشنا خواهیم شد.

۱- ممکن است سرخرگ های سالم تری داشته باشید

تحقیقی نشان داد کسانی که بیشتر می بوسیدند سطح کلسترول خون در بدن شان پایین تر بود. وقتی کسی را می بوسید، بدن شروع به تولید اکسی توسین می کند. این هورمون اضطراب و تنش را کاهش می دهد و می تواند بر روی سطح کلسترول هم تأثیر بگذارد. بوسیدن می تواند فشار خون را هم کاهش دهد.

۲- ممکن است از شدت واکنش های آلرژیک تان کاسته شود

بوسیدن تنش را کاهش می دهد و شما را مملوء از احساسات مثبت می کند، امری که می تواند به کاهش آلرژی کمک کند. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که در بوسه های دهانی اگر شریک عاطفی تان چیزی خورده باشد که شما به آن حساسیت دارید ممکن است دچار واکنش آلرژیک شوید.

۳- چهره تان ممکن است جوان تر به نظر برسد

هنگام بوسیدن بسیاری از ماهیچه های صورت درگیر می شوند بنابراین این کار مانند یک ورزش واقعی صورت تان را ورزیده می کند. با بوسیدن می توانید در هر دقیقه تا ۲۶ کالری بسوزانید. و از آنجایی که بوسیدن باعث افزایش گردش خون به سمت صورت می شود، این کار می تواند موجب تولید کلاژن و الاستین شود، امری که ممکن است به جوان تر شدن چهره ی شما کمک کنند.

۴- سردرد یا گرفتگی هایتان ممکن است تسکین یابند

اگر دچار سردرد یا انقباضات پریودی شده باشید، شاید فکر خوبی باشد که سعی کنید درد خود را با بوسیدن ساکت کنید. بوسیدن باعث گشاد شدن عروق خونی می شود و فشار خون را کاهش می دهد، بنابراین می تواند به کاهش درد کمک کند.

۵- احتمال پوسیدگی در دندان هایتان کمتر می شود

بوسیدن باعث افزایش تولید بزاق در دهان می شود، امری که می تواند از دندان ها در برابر باکتری های مضر محافظت کند و مانع از پوسیدگی دندان ها شود. برخی کارشناسان هم می گویند یون های معدنی که در آب دهان وجود دارد می تواند حتی صدمات جزئی که در مینای دندان وجود دارد را ترمیم کند. با این حال، بهداشت دهانی شما و شریک عاطفی تان اهمیت زیادی دارد، چون باکتری هایی هم وجود دارند که باعث پوسیدگی می شوند و این باکتری ها هنگام بوسیدن قابل انتقال هستند.

۶- ممکن است وزن کم کنید

بوسیدن باعث می شود بدن دوپامین بیشتری هم تولید کند. اگر مقدار کافی از این هورمون در بدن تان وجود نداشته باشد، ممکن است بیشتر هوس غذا کنید، امری که معمولاً به این معنی است که ممکن است بخواهید خوراکی ناسالم یا پرکالری بخورید. و حتی بعد از خوردن آن هم احساس رضایت نکنید. دوپامین زیاد به کنترل اشتها و جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند.

۷-  ممکن است کمتر احساس خواب آلودگی کنید

دوپامین بر روی سطح انرژی هم اثر می گذارد. اگر سطح دوپامین تان پایین باشد ممکن است بیشتر احساس خستگی کنید و بیشتر از معمول احساس نیاز به خواب کنید. به همین دلیل است که بوسیدن می تواند هوشیاری بدن را افزایش دهد.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • علی فروردین ۱۸, ۱۴۰۰

    لب بدید واسه خودتون خوبه