موتور سواری رئیس جمهور برزیل در روزهای سخت کرونایی کشورش

موتور سواری رئیس جمهور برزیل در روزهای سخت کرونایی کشورش

رئیس جمهور کشور برزیل، ژائیر بولسونارو یک بار دیگر از پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا سرپیچی کرد و در روز یک شنبه با موتور خود در بین مردم به راه افتاد. بولسونارو که در ماه جولای سال ۲۰۲۰ به ویروس کرونا مبتلا شده بود، صدها موتورسوار را در خیابان‌های پایتخت برزیل به مناسبت روز مادر راهی کرد خیابان‌ها کرد.

این رئیس جمهور توسط بادیگارهای خود احاطه شده بود و در راس مسیر موتورسواران، در این راهپیمایی یک ساعته قرار گرفته بود. این اتفاقات و تجمعات درحالی رخ می‌دهد که برزیل پس از هندوستان بحران زده از نظر موارد ابتلای روزانه و مرگ و میر در رتبه دوم جهان ایستاده است. روز یک شنبه برزیل ۳۸۹۱۱ ابتلای جدید و ۱۰۲۴ فوتی را به ثبت رساند. بر اساس گزارش‌‌ها ایالات متحده آمریکا با ۲۱۳۹۲ ابتلا در یک روز و ۲۳۸ فوتی در رتبه سوم قرار دارد.

با این حال اما نظر رئیس جمهور کشور برزیل چیز دیگری است و او می‌گوید که کشورش در حال بهبود یافتن از شر ویروس کروناست. بولسونارو به این حرف خود اعتقاد کامل دارد و دیده شده است که به طور خاصی روی آن اصرار می‌ورزد. او در اینباره می‌گوید: «ما سال گذشته مشکل بسیار جدی‌ای در رابطه با این بیماری داشتیم. اتفاقاتی برایمان رخ داد که کسی آن‌ها را انتظار نداشت و آن ایجاد همه‌گیری و پاندمی بود. اما ما لحظه به لحظه در حال بازگشت به بازی هستیم و می‌دانیم که آن را می‌بریم.»

او همچنین اطمینان خاطر ایجاد کرده است که برای ایجاد پروتکل‌ها سخت‌گیری نخواهد کرد و هیچ نیرویی از ارتش را برای اجرای قرنطینه استفاده نخواهد کرد. او گفت: «مطمئن باشید. این را به عنوان فرمانده نیروهای مسلح می‌گویم، نیروهای من در هیچگاه به خیابان‌ها نخواهند آمد تا شما را در خانه نگه دارند.» با این حال اما برزیل یکی از بدترین کشورها در آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کروناست.

در کل این کشور تاکنون ۴۲۲۳۴۰ نفر را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است. با این حال اما رئیس جمهور این کشور، بولسونارو یک منتقد بزرگ قرنطینه بوده و او این را با اقدام چند روز گذشته خود ثابت کرده است. او علاوه بر این که افراد بسیار زیادی را در کنار یکدیگر جمع آوری کرده، به دست دادن با دیگران نیز پرداخته است. بسیاری از افرادی که مانند خودش از ماسک استفاده نمی‌کرده‌اند.

با این که در طول هفته‌های گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا کاهش پیدا کرده است اما در برزیل این آمار در بالاترین حد خود قرار دارد. طرفداران بولسونارو هفته‌های گذشته و به دلیل روز کارگر در شهرهای بزرگ برزیل همچون برازیلیا، سائو پائولو و ریو دو ژانیرو به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید:
رئیس جمهور برزیل بهبودی اش از کرونا را بدون ماسک با هوادارانش جشن گرفت!

زنده ماندن معجزه‌آسای خلبان برزیلی پس از ۳۶ روز سقوط در جنگل های آمازون

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود