نیم‌نگاهی به فیلم آماده‌ی اکران The Matrix 4؛ قرص آبی را انتخاب می‌کنید یا قرمز؟

نیم‌نگاهی به فیلم آماده‌ی اکران The Matrix 4؛ قرص آبی را انتخاب می‌کنید یا قرمز؟

پیش از انتشار اولین پیش‌نمایش از فیلم The Matrix 4 با نام The Matrix Resurrections (ماتریکس: رستاخیزها) در روز پنجشنبه، کمپانی برادران وارنر، وب‌سایت خلاقانه‌ای را راه‌اندازی کرده که با مراجعه به آن، هوارداران می‌توانند یک نیم‌نگاه به قسمت چهارم این فرانچایز ۲۲ ساله بیندازند.

در سایت WhatIsTheMatrix.com، همانند فیلم The Matrix (1999) یک انتخاب پیش روی کاربران قرار می‌گیرد: اگر بر روی قرص آبی کلیک کنید، به واقعیتی که تمام عمر با آن آشنا بوده‌اید، پایبند خواهید ماند؛ اما با کلیک بر روی قرص قرمز آمادگی خود را برای پی بردن به عمق سوراخ لانه‌ی خرگوش اعلام می‌کنید.

The Matrix 4

هر کدام از انتخاب‌های موجود به کاربران یک زاویه‌ی متفاوت از روند وقایع اصلی فیلم را ارائه می‌دهد. شخصیت نئو با بازی کیانو ریوز دوباره به درون ماتریکس بازگشته و از قرص آبی استفاده می‌کند و نزد یک تراپیست با بازی نیل پاتریک هریس در حال گرفتن مشاوره است. تا این که مردی با بازی یحیی عبدالمتین به زندگی نئو پا می‌گذارد و به او نشان می‌دهد که واقعیت او تنها یک سراب است.

The Matrix 4

کاربرانی که بر روی قرص آبی کلیک می‌کنند، صدای شخصیت هریس را می‌شنوند که می‌گوید: «شما توانایی تشخیص واقعیت از داستان را از دست داده‌اید.» و سپس کاربر را وادار می‌کند که بپذیرد که واقعیت او حقیقی‌ست و بعد زمان بر روی صفحه نقش می‌بندد و هریس آن را بلند می‌خواند و می‌گوید: «هر چیز دیگری غیر از این، تنها ذهن‌تان است که دارد شما را فریب می‌دهد.»

در طرف مقابل، کاربرانی که بر روی قرص قرمز کلیک می‌کنند، صدای عبدالمتین را می‌شنوند که به آن‌ها می‌گوید که اگرچه باور دارند که زمان، همانی‌ست که بر روی صفحه نقش بسته (عبدالمتین آن را به طرز مرموزی بلند می‌خواند) اما «این خیلی خیلی از حقیقت دور است.»

The Matrix 4

در هر صورت، با انتخاب هر یک از قرص‌ها، یک سری نمای کوتاه از فیلم The Matrix 4 روی صفحه ظاهر می‌شود و هربار که کاربر بر روی قرص کلیک می‌کند، این نماها اندکی تغییر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

افشاگری فیلمبردار مجموعه فیلم های ماتریکس در مورد همکاری با واچوفسکی ها

شخصیت‌های مرده کیانو ریوز و کری-آن ماس چگونه به The Matrix 4 باز خواهند گشت؟

توضیحات کیانو ریوز پیرامون علت حضورش در ماتریکس ۴ ؛ فیلمنامه را دوست داشتم

منبع: Variety
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • اسی جون شهریور ۱۹, ۱۴۰۰

    ظاهراً قرص قهوه آیی هم داره اون پایین که میزنی روش یکی با صدای آیت الله بایدن میگه بیخییال بزارید بخوابم