اگر مصرف مواد قندی را کنار بگذاریم چه اتفاقی می افتد؟

اگر مصرف مواد قندی را کنار بگذاریم چه اتفاقی می افتد؟

وقتی استارت یک رژیم غذایی سالم را می زنیم بیشتر اوقات مواد قندی اولین چیزی است که تصمیم به حذف آن از برنامه ی غذایی خود می گیریم. اما قندهای مفید هم وجود دارد، مثل نیشکر یا قند میوه ها و سبزیجات که می تواند برای سلامت و ظاهر ما مفید باشد. مصرف قندهای مفید در حد متعادل می تواند میل تان به خوردن شیرینی جات را برطرف نماید، اعصاب تان را آرام کند و حتی ممکن است جلوی بالا رفتن وزن تان را بگیرد.

در ادامه می خواهیم ببنیم اگر مصرف قند را برای همیشه کنار بگذاریم چه اتفاقی برایمان می افتد.

۱- سرعت رشد موهایتان کمتر می شود

مصرف بیش از اندازه ی قندهای تصفیه شده فایده ای برای موها ندارد اما گنجاندن مقداری نیشکر در رژیم غذایی خود ممکن است به رشد سریع موهایتان کمک کند. نیشکر یک ادرار آور طبیعی است و به دفع سموم و نمک اضافه از بدن کمک می کند، امری که کار را برای کلیه ها راحت تر می سازد. عملکرد نامناسب کلیه ها می تواند باعث بروز مشکلات جسمانی جدی، از جمله ریزش موها شود.

افزودن اندکی نیشکر به وعده های غذایی روزانه ی خود روشی ساده و لذیذ برای برخورداری از موهایی درخشان و پُرپشت است.

۲- ممکن است پوست تان در برابر آسیب های محیطی آسیب پذیرتر شود

درست است که مواد غذایی که قندهای افزودنی زیادی دارند ممکن است باعث جوش زدن شوند، اما قندهای سالم همچون نیشکر ممکن است واقعاً برای پوست مفید باشند. نیشکر سرشار از آنتی اکسیدان است، موادی که از پوست در برابر رادیکال های آزاد که باعث تغییر رنگ پوست و پیری زودرس می شوند، محافظت می کند. خوردن چند تکه شکلات تلخ می تواند به برخورداری از پوستی درخشان هم کمک کند.

ترکیبات زیست فعال درون شکلات تلخ باعث بهبود گردش خون به سمت پوست می شوند و آن را پُرتر و مرطوب تر نشان می دهند.

۳- ممکن است وزن اضافه کنید

اگر قصد کم کردن وزن خود را داشته باشید، حذف کامل قند از رژیم غذایی خود فکر بسیار خوبی به نظر می رسد. اما محروم کردن خود از شیرینی جات ممکن است شما را درگیر هوس خوردن مواد قندی کند و در نتیجه، باعث پرخوری تان شود. مصرف شکلات تلخ در حد متعادل می تواند حس رضایت و سیری به شما ببخشد و مانع بالا رفتن وزن تان شود. نیشکر هم می تواند پرزهای چشایی تان را ارضا کند و سوخت و ساز بدن تان را افزایش دهد، امری که کاهش وزن را ساده تر می سازد.

۴- ممکن است نوسانات خلقی تان تشدید شود

ایجاد تغییرات چشمگیر در رژیم غذایی خود کار ساده ای نیست و حذف کامل مواد قندی ممکن است شما را بدخلق کند. تحقیقات نشان داده مصرف روزانه ی شکلات تلخ به میزان اندک می تواند اضطراب را کاهش دهد و آرامش و شادی بیشتری به شما ببخشد.

۵- تمرکز کردن برایتان سخت تر می شود

از خوردن یک شکلات تلخ باکیفیت هرگز نمی توان سیر شد و خبر خوب آنکه مصرف شکلات تلخ می تواند به شما در آماده کردن خود برای یک امتحان یا ارائه کمک کند. شکلات تلخ گردش خون به سمت مغز را هم بهبود می بخشد و مصرف آن به میزان متعادل، روش سالم و لذیذی برای افزایش هوش است.

 

بیشتر بخوانید:

این نشانه ها می گویند زیاد قند مصرف می کنید

این نشانه ها می گویند شما به قند اعتیاد دارید

۷ نشانه ای که می گویند بدن تان تحمل قند را ندارد

مصرف زیاد قند چه بر سر پوست ما می آورد؟

۶ نشانه که می گویند قند خون تان بالا است حتی اگر دیابت ندارید

قند با بدن ما دقیقاً چه می کند؟

اگر همیشه هوس شیرینی می‌کنید احتمالا کمبود منیزیم دارید

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود