مشکل توالت کپسول فضایی اسپیس ایکس و بازگشت فضانوردان با پوشک

مشکل توالت کپسول فضایی اسپیس ایکس و بازگشت فضانوردان با پوشک

فضانوردانی که قرار است تا چند روز آینده ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کنند به خاطر پیدا شدن مشکلی در توالت کپسول فضایی شان، با پوشک به زمین باز خواهند گشت. مگان مک آرتور، فضانورد ناسا در روز جمعه در مورد وضعیت پیش آمده گفت که اوضاع ایده آل نیست اما قابل مدیریت است.

به گزارش NBC News او طی مصاحبه ای که از فضا مخابره می شد گفت: «پرواز فضایی پر است از چالش های کوچک. این نیز یکی از همین چالش هاست که ما با آن رو به رو هستیم و در ماموریت مان مدیریتش خواهیم کرد. در نتیجه زیاد درباره اش نگران نیستیم.»

سفر به سوی زمین می تواند حدود ۲۰ ساعت طول بکشد. پس از جلسات متعدد، مدیران این ماموریت فضایی تصمیم گرفتند مک آرتور و سایر اعضای گروه را پیش از فرستادن جایگزین هایشان، به زمین برگردانند. پرتاب کپسول فضایی اسپیس ایکس به خاطر نامساعد بودن هوا و مشکل پزشکی یکی از اعضا بیش از یک هفته دچار تاخیر شده بود.

کپسول فضایی

حالا اسپیس ایکس پرتاب را برای چهارشنبه شب برنامه ریزی کرده است. توماس پسکه، فضانورد فرانسوی به خبرنگاران گفت که شش ماه گذشته دوران پرمشغله ای برای گروه بوده است.

فضانوردان چند مرتبه به پیاده روی فضایی پرداختند تا شبکه برق را ارتقا دهند و همچنین چند روزی را میزبان یک گروه خصوصی فیلمسازی اهل روسیه بودند که برای ساخت اولین فیلم فضایی به آن جا رفته بودند.

آن ها همچنین مجبور شدند به نشتی توالت رسیدگی کنند و پنل هایی را در کپسول فضایی خود جا به جا کنند. پس از جا به جاییِ پنل ها مشخص شد مقادیر زیادی ادرار به بیرون نشت کرده است.

این مشکل اولین بار در طول پرواز خصوصی اسپیس ایکس در سپتامبر توجه گروه را به خود جلب کرد. مهندسان اسپیس ایکس در آن زمان توالت کپسول فضایی را که منتظر پرتاب بود تعمیر اما اعلام کرد که توالت موجود در مدار غیر قابل استفاده است.

کپسول فضایی

یکی از نکات مثبت در برهه اخیر اما کشت فلفل در فضا توسط این فضانوردان بود. آن ها حدود دو هفته پیش، از محصول شان نمونه برداری و تکه هایی از فلفل سبز و قرمز را به تاکوهای شان اضافه کردند.

مک آرتور می گوید: «این فلفل ها تندی خاصی دارند. کمی دهان را می سوزانند. بعضی این ویژگی را زیاد دوست ندارند و بعضی از آن استقبال کرده اند.» اسپیس ایکس این گروه فضانوردان را در ۲۳ آوریل به ایستگاه فضایی فرستاد.

بیشتر بخوانید:

جف بزوس از طرح «پارک فضایی» رونمایی کرد؛ تماشای ۳۲ طلوع و غروب خورشید در یک روز

«نسخه مریخ» سس گوجه فرنگی هاینز قرار است چیزی فراتر از طعم باشد

پایان موفقیت‌آمیز اولین سفر توریستی به مدار زمین با کپسول اسپیس ایکس

منبع: NBC News
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود