دانشمندان: زنانی که انگشت اشاره آنها کوتاه تر از انگشت حلقه آنها است قوی ترند

دانشمندان: زنانی که انگشت اشاره آنها کوتاه تر از انگشت حلقه آنها است قوی ترند

تحقیق جدیدی می گوید زنانی که انگشت اشاره ی آن ها کوتاه تر از انگشت حلقه ی آن ها است ممکن است قوی تر باشند.

محققان نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم (اختلاف میان طول انگشتان اشاره و حلقه) و ارتباط آن با قدرت عضلانی را مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان می گویند کمتر بودن نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم (یعنی انگشت اشاره کوتاه تر از انگشت حلقه باشد) به این معنی است که فرد در دوران جنینی در معرض تستوسترون بیشتری در رحم مادر خود قرار گرفته است.

محققان در آزمایشات خود متوجه شدند زنانی که نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم آن ها کمتر بود معمولاً از نیروی چنگش (قدرت در دست گرفتن چیزی) بیشتری برخوردار بودند تا زنانی که نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم آن ها بیشتر بود.

این تحقیق جدید توسط محققان بخش انسان شناسی فرگشتی ِ دانشگاه وین، پایتخت اتریش، صورت گرفته است.

در گذشته تحقیقات نشان داده بود میان نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم و قدرت بدنی مردان ارتباط وجود دارد اما ارتباط آن با قدرت بدنی زنان تا پیش از این روشن نبود.

کاترین شیفر، نویسنده ی این تحقیق، می گوید میان کمتر بودن نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم و بالاتر بودن میزان تستوسترونی که فرد در دوران جنینی در معرض آن قرار گرفته و بیشتر بودن نیروی چنگش او در دوران بزرگسالی ارتباط وجود دارد.

«این نکته قبلاً درباره ی مردان مطرح شده بود و حالا ما توانستیم نشان دهیم که همین مکانیزم در زنان هم وجود دارد.»

این تیم تحقیقاتی نسبت انگشتان و نیروی چنگش ۱۲۵ زن ۱۹ تا ۳۱ ساله ی برخوردار از سلامت را مورد بررسی قرار دادند که از یکی از مناطق دورافتاده ی اتریش بودند.

نیروی چنگش با استفاده از یک دینامومتر اندازه گرفته می شود، وسیله ای که در معاینات معمول پزشکی برای بررسی نیروی چنگش بیماران، زیاد از آن استفاده می شود.

تحقیقات نشان داده میان کاهش نیروی چنگش و افزایش شدت گروهی از بیماری های مزمن، از جمله بیماری های کاردیومتابولیک و انسداد مزمن ریوی ارتباط وجود دارد.

محققان نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم این زنان را با استفاده از یک اسکنر دستی A4 اندازه گیری کردند.

دانشمندان در نهایت به وجود یک ارتباط آشکار میان کمتر بودن نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم با نیروی چنگش در زنان پی بردند.

به عبارت دیگر، بلندتر بودن انگشت حلقه از انگشت اشاره (و بنابراین بیشتر بودن میزان تستوسترونی که فرد در دوران جنینی در رحم مادر خود در معرض آن قرار گرفته) ارتباطی مثبت با نیروی چنگش و درنتیجه قدرت و استقامت عضلانی دارد.

تاکنون تحقیقات زیادی درباره ی ارتباط میان نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم با فاکتورهای مختلف صورت گرفته است.

چندی قبل دانشمندان پی بردند کسانی که نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم در آن ها پایین است، در هنگام گرسنگی انتخاب های غذایی مردانه تری دارند.

محققان همچنین متوجه شدند فرزندان زنانی که درآمدی بالاتر از حد متوسط دارند، نسبت انگشت دوم به انگشت چهارم در آن ها کمتر است.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود