دانشجوی انگلیسی که برای تفریح به افغانستان رفته بود حالا سر از سودان جنوبی درآورده است

دانشجوی انگلیسی که برای تفریح به افغانستان رفته بود حالا سر از سودان جنوبی درآورده است

دانشجوی انگلیسی که برای سفری تفریحی به افغانستان رفته و در بحبوحه ی تخلیه نیروهای نظامی در کابل در بین نیروهای طالبان گیر افتاده بود، به کشور سودان جنوبی  سفر کرده است.

به گزارش دیلی میل، طبق صفحه ی مجازی مایلز راوتلج ۲۱ ساله در توئیتر، وی در روز دوشنبه به آدیس آبابا در اتیوپی پرواز کرده و بعد با پروازی دیگر به جوبا پایتخت سودان جنوبی رفته است.

راوتلج توسط فردی محلی که ماجراجویی های وی را در افغانستان دنبال می کرده، به این کشور دعوت شده است. او قصد دارد چند هفته ای را در اوگاندا به پیاده روی و گردش بپردازد و سپس به کنیا برود.

سودان جنوبی

وزارت امور خارجه بریتانیا به عموم مردم توصیه می کند که از سفر به کشور سودان جنوبی پرهیز کنند چرا که این کشور از زمان استقلال در سال ۲۰۱۱ تا کنون اسیر جنگ های داخلی و خشونت بوده است.

این دانشجوی فیزیک دانشگاه لافبورو در صفحه شخصی اش می نویسد: «از روز اول حضورم در سودان جنوبی، هوا دلپذیر بوده و مردم مهربان و گرم. احساس خطر و ناامنی نمی کنم. کمی با محلی ها وقت گذراندم و غذای ارزان خریدم. رفتن به سودان جنوبی را به همه پیشنهاد می کنم.»

اما تنها ۲۴ ساعت بعد و پس از دریافت تهدیدهای ناشناسی مبنی بر احتمال دستگیری اش در مرز، می گوید که قصد دارد به کنیا برود. او در مصاحبه ای با تایمز گفته بود که دلیلش برای رفتن به سودان جنوبی این بوده که شنیده این کشور در هرج و مرج به سر می برد و می خواسته خودش این را از نزدیک ببیند. او می گوید دو بار تلاش کرده به شمال این کشور برود اما هر بار سربازها از عبور وی ممانعت به عمل آورده اند. او مدتی پیش از چرنوبیل نیز دیدن کرده بود.

سودان جنوبی

راوتلج می گوید پیش از سفر اخیرش، مامورهای امنیتی جلوی او را در فرودگاه لوتن لندن گرفته، او را به اتاقی برده و به مدت ۳ ساعت سوال پیچ کرده اند. او مدعی است مقامات از او اثر انگشت، عکس و نمونه DNA گرفته و در طول بازجویی کیف و تلفن همراهش را گشته اند. راوتلج در توئیترش نوشته بود که به خاطر این بازجویی پروازش را از دست داده و مجبور شده روز بعد از فرودگاه گاتویک پرواز کند.

بیشتر بخوانید:

مونداری؛ قبیله ای در سودان جنوبی که برای گاوهای شاخدار خود جان می دهند

سفر تفریحی دانشجوی انگلیسی به کابل و گیر افتادن در جمع طالبان

افشای کوتاهی دولت انگلیس در خارج کردن افغان ها از افغانستان

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود