سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چند فرزند دارد؟

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چند فرزند دارد؟

۳ سال از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گذشت. صبح روز ۱۳ دی ۹۸ حامل خبر تلخی برای مردم ایران بود؛ شهادت حاج قاسم سلیمانی.

خودروی حامل حاج قاسم حدود ساعت ۱:۲۰ صبح روز جمعه آن روز مورد حمله ی موشک های پهپادهای آمریکایی قرار گرفت. در این حمله، علاوه بر حاج قاسم، ابومهدی المهندس از فرماندهان عراقی حشدالشعبی و ۸ نفر دیگر نیز به شهادت رسیدند.

حاج قاسم چند فرزند دارد؟

به گفته ی محمد واحدی، تحلیلگر مسائل حقوق بشر، حمله ی امریکا به فرودگاه بغداد، نقض حاکمیت عراق بود و از آن جایی که شهید سلیمانی با دعوت رسمی مقامات عراق در این کشور حضور داشته، حمله ی مسلحانه به ایران نیز تلقی می گردد. این حمله که به دستور مستقیم ترامپ انجام شد، از لحاظ حقوقی ناقض قوانین داخلی امریکا نیز بود که چرا که بدون دریافت مجوز از کنگره امریکا انجام شده بود.

حاج قاسم چند فرزند دارد؟

علاوه بر این ها بسیاری از رسانه ها نظیر CNN و Business Insider و Politico ترور قاسم سلیمانی را اشتباه مهلک ترامپ و خبری خوب برای داعش توصیف کردند چرا که او کسی بود که جانانه مقابل نیروهای جهادی ایستاده و آن ها را در جبهه های مختلف شکست داده بود.

با تمام این اوصاف، شد آن چه نباید می شد… و ۳ سال مثل برق و باد گذشت…

حاج قاسم چند فرزند دارد؟

چندی پیش در برخی رسانه ها عنوان شده بود که سردار سلیمانی ۲ فرزند دارد، حال آن که این نادرست است. استناد این رسانه ها به کتابی بوده که در سال ۶۹ انتشار یافته و حاج قاسم در آن زمان دو فرزند داشته است.

سردار سلیمانی ۵ فرزند دارد: نرجس، حسین، فاطمه، زینب و رضا که شاید زینب سلیمانی به خاطر حضور فعالش در شبکه های اجتماعی از بقیه مشهورتر باشد.

نصرالله جهانشاهی، پاسدار بازنشسته نیروی زمینی و راننده شهید قاسم سلیمانی درباره زینب سلیمانی می گوید: «زینب حاج قاسم شبیه ‌ترین فرد در عالم به حاج قاسم است. کوچک ترین فرزند حاجی است ولی هم در روحیه و هم در رفتار خیلی شبیه حاجی است. زینب حتی بارها با حاجی مأموریت ‌های خارج از کشور هم رفته بود و مانند حاجی به لهجه‌ های زبان عربی و زبان انگلیسی مسلط است.»

بنا بر برخی گفته ها سیدرضا صفی‌ الدین ـ که به تازگی با زینب سلیمانی ازدواج کرده ـ فرزند سید هاشم صفی الدین است. پدر شوهر زینب سلیمانی بیش از ۵۰ سال سن دارد و از اعضا ارشد حزب الله و پسر عموی مادر سید حسن نصرالله است.

نرجس سلیمانی خواهر بزرگ تر زینب نیز عضو شورای اسلامی شهر تهران است.

حجت‌الاسلام علی شیرازی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله درباره فرزندان حاج قاسم گفته است: «در زمان حیات سردار سلیمانی، کتابی به نام «حاج قاسم» چاپ شد. من دو بار به ناشر تذکر دادم که این کتاب را چاپ نکنید. حتی حاج قاسم به وزارت ارشاد نامه‌ای نوشت تا جلوی چاپ کتاب را بگیرد، اما سرانجام کتاب منتشر شد. این کتاب در شان حاج قاسم نیست و ضعیف است. در این کتاب، یک مصاحبه با سردار سلیمانی از سال ۶۹ منتشر شده که در آن زمان، سردار دو فرزند به نام‌های حسین و نرجس داشت. پس از آن هم بسیاری به آن استناد کرده و همین گونه تعداد فرزندان سردار را قید کردند؛ در حالی که حاج قاسم ۶ فرزند دارد؛ یکی از آنها از دنیا رفته است و پنج فرزند به نام‌های نرجس، حسین، فاطمه، زینب و رضا دارد».

حجت الاسلام شیرازی در ادامه صحبت هایش می گوید: «بعضی‌ها به بنده گفتند سردار سلیمانی که می‌گویید ولایت‌پذیر است چرا فقط دو تا بچه دارد؟ اینها طبق کتاب، این تفسیر را مطرح می‌کردند؛ در حالی که این موضوع برای سال ۶۹ بود و در آن زمان سردار دو فرزند داشتند. حتی به تازگی دو ـ سه کتاب چاپ شد که از آن مساله نقل قول کرده بودند و بنده تذکر دادم که باید در پاورقی توضیح داده شود این مصاحبه برای گذشته بوده و اکنون ایشان ۵ فرزند دارند».

حاج قاسم چند فرزند دارد؟

روز شنبه دست نوشته ی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره ی اشتیاقش به شهادت از سوی خانواده ی ایشان به رهبر انقلاب اعطا شد. در بخشی از این دست نوشته آمده است:

« من به دنبال قاتلم می ‌گردم و چقدر مشتاق دیدارش هستم، او مرا به قله سعادت خواهد رساند.

بیا! خواهش می ‌کنم بیا!

تحملم تمام شد بیا!

بیا با تیغ برهنه بُرنده، گلوی من آماده‌ بریدن و خون من آماده جهیدن از جسم

بیا مرا از این زندان رها کن، ای کلید قفل اسارتم، بیا بیا بیا…»

حاج قاسم چند فرزند دارد؟

بیشتر بخوانید:

فرمانده نیروی قدس سپاه به شهادت رسید؛ ترامپ تبریک گفت

روایت و تصاویر جدید رسانه های آمریکایی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد

۲۴ ترور و قتل مهمی که مسیر تاریخ را تغییر دادند؛ از «بی‌نظیر بوتو» تا «حاج قاسم سلیمانی»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • Javid دی ۱۳, ۱۴۰۰

    بابا چه عجب، نمردیم شما از شهادت و سردار و مسائل اعتقادی هم حرف زدید

  • محمدی دی ۱۴, ۱۴۰۰

    لعنت خدا بر ترامپ پست معلون که سردار ایرانیان را به شهادت رساند
    البته که کشته شدن در مقابل سردار ایرانیان شهید
    حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه وآله وسلم کوچک بود

  • داود دی ۱۶, ۱۴۰۰

    داغ این عزیز هیچوقت از بین نمیرود،حتی اگه ترامپ و همه قاتلین او هم سقط شوند. ای عزیز تو که بودی؟قطعا جزئ یاران مهدی زهرا س خواهی بود.

  • راضيه آقازاده دی ۲۴, ۱۴۰۰

    عزیز ملت ایران به آرزویش رسید اما داغش همچنان باقی خواهد ماند تا روز رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست

  • احمد مرداد ۶, ۱۴۰۲

    درود خدا بر حاج قاسم عزیز و جمیع شهدای راه حق

  • مریم سادات دی ۱۰, ۱۴۰۲

    لعنت خدا بر قاتلین سردار دلها….. خدایا حال که داغی بزرگ بر دل عاشقان سردار نهادی چشمانشان را بر خاری و حقارت و مرگ با ذلت قاتلش روشن بفرما.