اقدام جالب رئیس جمهور مقدونیه شمالی برای دلجویی از دختر مبتلا به سندرم داون

اقدام جالب رئیس جمهور مقدونیه شمالی برای دلجویی از دختر مبتلا به سندرم داون

رئیس جمهور مقدونیه شمالی دختر ۱۱ ساله ای که به سندرم داون مبتلا بود و بعضی از همکلاسی هایش در مدرسه او را اذیت می کردند را تا مدرسه اش همراهی کرد. به گزارش CNN، دوشنبه پرزیدنت استیوو پاندوروفسکی در حالی که دست اِمبلا آدِمی را در دست گرفته بود او را قدم زنان به مدرسه اش در گشتیفار برد.

اِمبلا به خاطر سندرم داون در مدرسه هدف زورگویی هم کلاسی ها بوده است. این عارضه باعث ناتوانایی هایی در یادگیری، مشکلات سلامتی و چهره های منحصر به فرد می شود.

دفتر پاندوروفسکی در بیانیه ای مطبوعاتی اظهار داشت که ایشان «با والدین اِمبلا درباره ی چالشی هایی که او و خانواده اش به طور روزانه با آن مواجه هستند و راه حل های موجود، گفتگو کرده است.»

در این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور گفت که رفتارهایی که حقوق کودکان را، به خصوص آن هایی که به عارضه هایی از این دست دچار هستند، به خطر می اندازند غیر قابل قبول است. این گونه کودکان نه تنها باید از حقوقی که سزاوار آن هستند بهره مند شوند بلکه باید حس برابر بودن را در محیط مدرسه تجربه کنند؛ این وظیفه بر عهده ی دولت و تک تک ماست و عنصر کلیدی در این رسالت، حس همدلی است.»

رئیس جمهور مقدونیه

پاندوروفسکی بعد از ملاقات با والدین اِمبلا، به این دخترک ۱۱ ساله هدیه هایی نیز داد.

در ادامه بیانیه از قول وی آمده است: «ما همه در این جامعه برابر هستیم. من اینجا آمدم تا حمایتم را از اِمبلای کوچک ابراز کنم و تلاشی کنم برای بالا بردن سطح آگاهی نسبت به این مسئله که مشارکت داده شدن، یک اصل بنیادین است. تعصباتی که بعضاً نسبت به افراد این چنینی وجود دارد مهم ترین مانع برای تشکیل جامعه ای برابر و عادلانه است.»

کشور مقدونیه شمالی که زمانی بخشی از یوگسلاوی بوده است، کشوری کوچک و محصور در خشکی در اروپای جنوب شرقی است که جمعیتی ۲ میلیون نفری دارد.

بیشتر بخوانید:

لورن پاول جابز ؛ بیوه استیو جابز و میلیاردی که ثروتش را صرف امور بشردوستانه می کند

منبع: CNN
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • ابرام بهمن ۲۴, ۱۴۰۰

    اونجا ناهار هم میدن؟

  • HH بهمن ۲۴, ۱۴۰۰

    این کار خارج از ایران انجام بشه : وای چه قشنگ چه نایس چه باحال چقدر خوبن

    این کار داخل ایران انجام بشه : همش به خاطر تظاهر هست. همش شوآفه. همش ظاهرسازیه.

    • me بهمن ۲۴, ۱۴۰۰

      موافقم با نظر شما چون واقعا همینجوریه

    • ssss بهمن ۲۵, ۱۴۰۰

      چون واقعا شو افه اینجا. اونجا وقتی نخست وزیر این کار رو میکنه شاهد تغییر هستیم. شاهد بهتر شدن جامعه شون هستیم. اینجا اما چی؟
      اینجا همونیه که هست. تازه اگه بچه رو بیشتر مسخره نکنن. چون اون طفلک الان معروف شده و بیشتر مسخره میشه.