جانوران موذی که می توانند از چاه توالت شما بالا بیایند

جانوران موذی که می توانند از چاه توالت شما بالا بیایند

اگر گاهی هنگام استفاده از توالت به بیرون آمدن یک جانور از چاه آن فکر کرده اید، باید بدانید که این ترس چندان هم بی مورد نیست.

علت این مسأله رطوبت و آلودگی توالت است. ریختن آب برای تمیز کردن توالت کافی نیست، چون فضولات در آنجا انباشته می شوند و همین برای جذب آن مهمانان ناخوانده کافی است.

در ادامه از جانوران موذی خواهیم گفت که می توانند از چاه توالت بیرون بیایند و می خواهیم ببینیم چطور می توانیم جلوی وقوع این اتفاق را بگیریم.

۱- مار

مارها عاشق مکان های خنک، مرطوب و تاریک هستند و به همین دلیل چاه توالت تان می تواند برای آن ها بسیار جذب کننده باشد. اما چیزی که مارها را در وهله ی اول به آنجا می کشاند، مجرای فاضلاب است که اندک غذایی در خود دارد که می توانند از آن تغذیه کنند. مارها بعد از اتمام غذا خوردن شان در مجرای فاضلاب، به دنبال راهی برای خروج می گردند و راحت ترین و سریع ترین مسیر برای آن ها چاه توالت شما است. با این حال، اگر در منطقه ی سردی زندگی می کنید لزومی به نگرانی نیست چون مارها تنها در مناطق گرم از چاه توالت بیرون می آیند.

مارهایی که از چاه های توالت ها بیرون می آیند معمولاً بی خطر هستند، مثل مارهای باغی و درختی. علتش آن است که این مارها باریک تر از مارهای سمی هستند و می توانند از چاه رد شوند. با این حال، مواردی از بیرون آمدن مارهای آناکوندا از چاه توالت فرنگی در آمریکای جنوبی و استرالیا وجود داشته است.

۲- موش

موش ها هم مانند مارها همواره به دنبال غذا هستند و چاه توالت شما می تواند برای آن ها بسیار جذب کننده باشد. و چون بدن بسیار انعطاف پذیری دارند می توانند داخل لوله ها شنا کنند و چند دقیقه ای نفس خود را بگیرند.

به همین دلیل هرگز نباید در چاه توالت غذا ریخت. علاوه بر این، همیشه باید چاه توالت را با یک درپوش بسته نگه داشت. در ِ توالت های فرنگی هم  باید همیشه بسته باشد.

۳- عنکبوت

در مورد عنکبوت ها ماجرا کمی پیچیده تر است، چون آن ها نمی توانند داخل لوله ها شنا کنند، اما می توانند از راه دیگری خودشان را به دستشویی برسانند. در نتیجه وقتی وارد دستشویی می شوید احتمالاً آن ها را می بینید که داخل توالت جا خوش کرده اند. تنها عنکبوت های بیوه سیاه داخل توالت می روند و آنجا با تنیدن تار لانه می کنند. اما این اتفاق تنها در دستشویی هایی مثل دستشویی های بین راهی رخ می دهد که لوله کشی ندارند و به سیستم فاضلاب متصل نیستند.

سر و کله ی این عنکبوت های سمی به این دلیل در آنجا پیدا می شود که مگس های زیادی هست که می توانند آن ها را شکار کنند. به همین دلیل است که در دستشویی های بین راهی پیش از نشستن در توالت همیشه باید آن را خوب چک کنید. عنکبوت هایی مثل بیوه سیاه، گوشه نشین قهوه ای و هوبو ابایی از نیش زدن شما ندارند

۴- مارمولک

در جنوب غربی آمریکا بیرون آمدن مارمولک از چاه توالت امری کاملاً متداول است. علتش این است که این موجودات شیفته ی آب هستند و سعی می کنند از هر جایی که بتوانند غذا پیدا کنند. توالت اگر خوب تمیز نشود حشرات زیادی می تواند درون لوله های آن وجود داشته باشد که غذای مناسبی برای مارمولک ها هستند. این موجودات معمولاً آنقدر کوچک هستند که بتوانند از چاه توالت تان رد شوند.

چطور از این اتفاق جلوگیری کنیم و در صورت وقوع چه کنیم؟

توالت خود را تمیز نگه دارید: این نکته شاید بدیهی به نظر برسد اما واقعاً باید به طور مرتب و به خوبی توالت خود را تمیز کنید. شوینده های ضدعفونی کننده برای این کار عالی هستند و اگر می خواهید از چیز ارزان قیمت تری استفاده کنید می توانید از سرکه سفید یا جوش شیرین کمک بگیرید.

دستشویی را خشک نگه دارید: اغلب جانوران موذی عاشق رطوبت هستند و به همین دلیل هم هست که جذب دستشویی های خیس می شوند. بنابراین باید از هر آب راکدی درون روشویی یا روی زمین دستشویی خلاص شوید. اگر لوله های دستشویی تان نشتی دارند، حتماً برای تعمیر آن ها اقدام کنید.

چاه دستشویی را با استفاده از مواد طبیعی تمیز کنید: درون یک کاسه، به مقدار برابر، شکر، آب، سرکه و ۵ تا ۱۰ قطره مایع ظرفشویی بریزید. همه ی مواد را باهم مخلوط کنید و آن را درون چاه توالت یا روشویی تان بریزید. می توانید مقداری آب جوش هم داخل چاه توالت بریزید.

با آتش نشانی یا شرکت های مبارزه با حشرات تماس بگیرید: اگر یکی از این جانوران موذی از چاه توالت تان بیرون آمد که توان رویارویی با آن را نداشتید، کار را به دست افراد متخصص بسپارید. با آتش نشانی یا شرکت های مبارزه با حشرات تماس بگیرید و اجازه دهید از پاک کننده های قوی خود استفاده کنند. بعد از اتمام کار می توانید گهگاه مخلوطی از آب و یک محلول شوینده را درون چاه توالت بریزید تا مطمئن شوید دیگر جانور موذی ای از آن بالا نخواهد آمد.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۹ نظر

ورود

  • Moz بهمن ۲۵, ۱۴۰۰

    دیگه مگه من جرات میکنم برم توی دستشویی?

  • سارا بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

    با دیدن این مطالب از دستشویی کردن میترسم، از این بعد باید مراقب زیرمون باشیم

    • انوش بهمن ۲۶, ۱۴۰۰

      اوخ اوخ اوخ راست میگیا….حالا یه راهکاربهت بدم از فردا یه بادیگارد بگیر بذار تو خلا که مواظب زیرت باشه…
      جدی ملت بیکار به ما میگن دنیا درحال پیشرفته اونوقت مانشستیم دنبال یه مسئله ایم که بندازیم وسط وهر هر هر بخندیم

  • م م بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    واااااایییییی منکه دیگه جرات اینکه برم دستشویی رو ندارم
    چیکار کنم؟
    لعنت به شما ها

  • م بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    ساکن تهرانم تا حالا ازین چیزا تهران ندیده بودم اما گیلان ملک خریدم فاضلاب اونجا برخلاف تهران که لوله هست کانال هست هم خروج مارمولک رو دیدم و هم موش! اونم ازون موشهای بزرگ شمال! ازون موقع هر وقت که بخام برگردم رو دستشویی رو با سنگ و اجر میبندم

  • علی بهمن ۲۷, ۱۴۰۰

    راستی سوکس رو یادتون رفت که بگین.

  • Fatemeh اسفند ۹, ۱۴۰۰

    وایییییییییی!!!!!
    پس فکرای بچگیام الکی نبود?

  • حسین تیر ۲۹, ۱۴۰۲

    منی ک فوبیای چاه توالت دارم D: