دست انداختن جی کی رولینگ توسط روس ها با مصاحبه ساختگی رئیس جمهور اوکراین

دست انداختن جی کی رولینگ توسط روس ها با مصاحبه ساختگی رئیس جمهور اوکراین

دو کمدین روس، جی. کی. رولینگ، نویسنده ی کتاب های هری پاتر را فریب دادند تا تصور کند با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد مکالمه شده است. رولینگ در سال های اخیر به دلیل برخی اظهارنظرهایش درباره ی ترنس ها درگیر حواشی زیادی شده است و به دنبال آن بسیاری از بازیگران مجموعه فیلم هری پاتر به انتقاد از اظهارات او پرداخته و به این شکل حمایت خود را از جامعه ی ترنس ها ابراز کرده اند.

علیرغم این واکنش های منفی، رولینگ کماکان حضوری مداوم در دنیای هری پاتر دارد. شرکت فیلمسازی وارنر برادرز به تازگی «جانوران شگفت انگیز: رازهای دامبلدور» (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) را روی پرده برده است، فیلمی که رولینگ هم از نویسندگان  آن بوده و هم تهیه کننده ی آن. در ماه مه بود که خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه مدیرعامل جدید شرکت وارنر برادرز، دیوید زاسلاو قصد دارد دیدارهایی با رولینگ در زمینه ی تولید محتوای جدید در رابطه با هری پاتر برای شبکه اچ‌بی‌او مکس داشته باشد، اما جزئیات آن هنوز روشن نیست. به طور کلی، رولینگ هم در فضای مجازی، هم در میان دنبال کنندگان هری پاتر، هنوز چهره ای برجسته است.

رولینگ به خاطر سلبریتی بودنش، اخیراً قربانی یک تماس تصویری ساختگی شده است که توسط دو کمدین روس، به نام های واوان و لیکسوس ترتیب داده شده بود. در روزهای گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که رولینگ فریب خورده را نشان می دهد که تصور کرده در حال صحبت با صدای زلنسکی است، در حالی که در واقع یک تقلید صدا بوده. در این ویدئو می بینیم که کمدین های روس اظهارنظرهایی هم در رابطه با هری پاتر می کنند، مثلاً اینکه جای زخم پیشانی هری شبیه حرف Z است، نماد ارتش روسیه که در جنگ اوکراین بر روی ماشین های آن قرار گرفته است. کمدین ها همچنین به رولینگ می گویند که روی موشک ها ورد جادویی «آوادا کداورا» که طلسم مرگ است را می نویسند. آن ها سؤالاتی هم درباره ی گرایش جنسی شخصیت های داستان پرسیدند.

به گفته ی سخنگوی رولینگ، او این ویدئو را «نفرت انگیز» توصیف کرده است. این سخنگو در ادامه گفت: «با جی. کی. رولینگ برای صحبت درباره ی فعالیت های نیکوکارانه ی گسترده ی او در اوکراین تماس گرفتند که حمایت از کودکان و خانواده های صدمه دیده در جنگ اخیر این کشور را دربرمی گیرد. این ویدئو که دستکاری شده است، مکالمه ی صورت گرفته را تحریف کرده است.»

همانطور که سخنگوی رولینگ در اظهارات خود اشاره کرد، خانم نویسنده پایه گذار یک مؤسسه خیریه به نام Lumos است که به کمک به کودکانی که در پرورشگاه ها و دیگر مکان های مشابه زندگی می کنند، اختصاص دارد. این مؤسسه در طول جنگ اوکراین به افراد نیازمند در این کشور جنگ زده هم کمک کرده است.

رولینگ البته نخستین کسی نیست که قربانی فریب واوان و لیکسوس می شود. این دو کمدین در گذشته به سراغ چهره های مشهوری همچون التون جان، جورج دبیلیو. بوش و بیلی آیلیش هم رفته بودند. روشن نیست این بار چرا رولینگ هدف آن ها قرار گرفته بود اما شاید به دلیل سلبریتی بودن او مانند بسیاری از دیگر قربانیان واوان و لیکسوس بوده باشد.

منبع: screenrant
بدون نظر

ورود